  • 1. Data: 2013-02-16 22:49:49
    Temat: Dobrowolnośc stosowania Polskich Norm?
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    ostatnio zainteresowałem się tematem stosowania Polskich Norm. Zdania w tej
    kwestii są podzielone. Ogólnie rzecz ujmując, stosowanie PN jest dobrowolne.
    Jednak w ustawie o normalizacji z 1994 roku znajdował się artykuł dający
    ministrom moc ustalenienia obowiązku stosowania PN w drodze rozporządzenia.
    W ustawie z 2002r. już tego artykułu nie ma. Znajduje się za to art. 5 ust.
    4 "Polskie Normy mogą być powoływane w przepisach prawnych po ich
    opublikowaniu w języku polskim." Czy oznacza to, że rozporządzenie może
    obligatoryjnie nakładać obowiązek stosowania PN? Tutaj znalazłem dwie różne
    opinie: http://tinyurl.com/dyk3tpw

    Co o tym sądzicie? Jest ktoś zaznajomiony z tematem na sali? :)

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2013-02-16 23:05:14
    Temat: Re: Dobrowolnośc stosowania Polskich Norm?
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    W zasadzie chyba już znam odpowiedź. Nie wiem dlaczego tak szybko
    zapomniałem o stanowisku PKN, który informuje, że art. 4 nie może nakładać
    obowiązku na podstawie rozporządzenia.

    Pzdr.
    M.