  • 11. Data: 2004-07-30 18:08:27
    Temat: Re: Dłużnikiem jestem?Termin spłaty długu.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Soltys" <e...@f...fm> napisał w wiadomości
    news:cedgmo$gn1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    no ale, chwytając się tej deski ratunku przed spłatą - jakie masz podstawy
    do tego stwierdzenia, potrzebuję konkretów
    na jakiej podstawie jest to przedawnione?

    Art. 118§2 kc - 2 lata, bowiem szkoła prowadzi działalność gospodarczą.
    Przepisu szczególnego odmiennie to normującego nie spotkałem.

  • 12. Data: 2004-07-30 21:53:41
    Temat: UWAGA same ważne dla pytającego rzeczy
    Od: l...@v...pl

    1. Przeczytaj umowę, ze szczególną uwagą przypatrz się zapisom dot. rezygnacji z
    nauki i przerywania toku studiów

    2. Z wezwania wyczytaj jaka kwota stanowi należność główną, do kiedy powinieneś
    ją zgodnie z umową uregulować, oraz co mówi umowa o odsetkach czy są umowne czy
    ustawowe.

    3. Uczelnia NIE PROWADZI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ działa na podstawie wpisu do
    rejestru uczelni niepaństwowych prowadzonego przez MENiS, zatem przedawnienie w
    tym wypadku wynosi 10 lat

    4. Przeczytaj regulamin studiów i zwróć uwagę w korelacji z treścią umowy, co
    trzeba zrobić aby nabyć status studenta, np. podpisanie umowy + podpisanie
    ślubowania lub podpisanie umowy.

    5. Jeśli nie znajdziesz podstaw dla stwierdzenia, iż nie stałeś się studentem
    uczelni, a np. w umowie masz klauzulę która mówi o obowiązku poniesienia kosztów
    czesnego za cały semestr w przypadku przerwania w trakcie jego trwania,
    zapomnij i lepiej zapłać z uwagi na fakt iż dojdą do tego koszty sądowe i
    egzekucyjne jesil sprawa de facto trafi na wokandę.

    P.S.
    Co proponuje. Jeśli nie znajdziesz silnych podstaw dla stwierdzenia iż nie
    miałeś statusu studenta, postaraj się zwrócić z wnioskiem do Uczelni o
    odstąpienie od obowiązku spłąty choćby części odsetek.

    Pisz do mnie na gg 4213716

    Podaj mi nazwę szkoły lub sygnaturę pisma, albowiem może czytasz pismo któregoja
    jestem autorem ;))

  • 13. Data: 2004-07-30 23:49:49
    Temat: Re: UWAGA same ważne dla pytającego rzeczy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wpisu do
    > rejestru uczelni niepaństwowych prowadzonego przez MENiS, zatem

    Przyznam, ze o tym nie pomyślałem. Argumentu przeciwnego na razie nie mam, a
    moje przeczucie, to zdecydowanie za mało.

    No ale pomiędzy studentem a uczelnią jest zawierana o świadczenie usługi
    nauki najpewniej. W myśl art. 750 kc stosuje się więc przepisy dot.
    umowy-zlecenie. Tak więc roszczenia z tego tytułu przedawniają się po 2
    latach - podstawa art. 751 kc.

    Zresztą, gdyby nawet uznać, ze to umowa o dzieło, to i tak nic nie zmienia,
    bo podobnie normuje to art. 646 kc.

    Tak więc moim zdaniem roszczenie się przedawniło.

  • 14. Data: 2004-08-03 19:08:24
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    l...@v...pl wrote:

    > 3. Uczelnia NIE PROWADZI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

    A niby co robi? Jak nazwiesz odpłatne świadczenie przez profesjonalistę
    usług polegających na kształceniu?

    KG