  • 1. Data: 2004-07-28 13:28:24
    Temat: urlop wychowawczy i wypowiedzenie - skomplikowane
    Od: "Sylwia" <w...@o...pl>

    Witam!

    Jestem na uropie wychowawczym, który został mi udzielony do marca
    2005r.
    Otrzymuję zasiłek wychowawczy dla samotnej matki. Ponieważ moje
    dziecko od
    września idzie do przedszkola, muszę zrezygnować z urlopu.

    I tu zaczyna się problem. Pracodawca zawiesił działalność firmy, więc
    nie mam
    dokąd wracać. Przysługuje mi 3-miesięczny okres wypowiedzenia.

    Jak zorganizować zwolnienie z pracy, żeby przejść z zasiłku
    wychowawczego na
    zasiłek dla bezrobotnych?

    Teraz, gdy jestem na urlopie wychowawczym, pracodawca nie może mnie
    zwolnić.
    Gdy zgłoszę się do pracodawcy we wrześniu i wówczas dostanę
    wypowiedzenie, to
    będę musiała czekać 3 miesiące zanim będę się mogła zarejestrować w UP
    (tyle
    trwa okres wypowiedzenia).
    Wypowiedzenie za porozumieniem stron nie wchodzi w grę, gdyż wówczas
    prawo do
    zasiłku przysługuje dopiero po 90 dniach od momentu zarejestrowania
    się w
    Urzędzie Pracy.

    Pomóżcie, proszę, bo nikt nic nie wie. Dzwoniłam do UP, do Państwowej
    Inspekcji Pracy i nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie jak
    powinno
    wyglądać to zwolnienie, żebym zaraz po przerwaniu urlopu wychowawczego
    (i
    pobierania zasiłku wychowawczego) mogła zarejestrować się w UP i
    otrzymywać
    zasiłek dla bezrobotnych.

    Pozdrawiam, Sylwia.