  • 1. Data: 2006-12-04 08:28:53
    Temat: Dlug
    Od: "KtosPK" <d...@t...pl>

    Witam.
    Od kilku miesiecy bezskutecznie probuje naklonic swojego dluznika do splaty
    zadluzenia. Teraz wydaje mi sie ze nie pozostaje mi nic innego jak skierowac
    sprawe na droge sadowa. Mam wobec tego kilka pytan, wiec moze najpierw pokrotce
    nakresle sytuacjie:

    -rozpatrywana kwota kilkudziesiat tysiecy zlotych
    -mam pisemne potwierdzenie zaciagniecia u mnie pozyczki wraz z data splaty,
    wszystkimi danymi dluznika i podpisem oraz imienny dowod wplaty tej kwoty na
    konto tej osoby
    -dluznik jest z pewnoscia wyplacalny, powod zwloki upatruje w zlej woli tej
    kobiety

    Jak powinienem to teraz zalatwiac? Jakie pisma i gdzie zlozyc? Oswiadczenie
    zaciagniecia dlugu nie jest odreczne, wydrukowalem je na komputerze a ta osoba
    jest pod tym podpisana, a oprocz tego zmienil sie moj nr dowodu, bo poprzedni
    zgubilem. Czy moga z tego wyniknac jakie problemy? Jakie sa koszty takich spraw i
    ile to trwa? Czy moge sie domagac jakis odsetek, jesli umowa nic o takich nie
    wspomina (ustawowych?)? Jesli egzekucja trafi do komornika, to o ile wiecej
    zaplaci dluznik (tak mniej wiecej, procentowo)? Czy moglbym moja dluzniczke
    zarejestrowac w KRD albo zastosowac jakies inne kroki (jakie?), by zmusic ja do
    zwrotu pieniedzy? Na dniach zamierzam wyslac poleconym za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru wezwanie do zwrotu dlugu.

  • 2. Data: 2006-12-05 19:25:56
    Temat: Re: Dlug
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KtosPK napisał(a):

    > Jak powinienem to teraz zalatwiac?

    Do sądu, zapewne właściwego dla miesjca zamieszkania dłużnika. Wystąpić
    z pozwem plus wnioskiem o wydanie nakazu zapałty w postępowaniu
    upominajawczym.

    > Jakie pisma i gdzie zlozyc?

    Pozew na urzędowym formularzu (x2) plus załączniki (x2).

> [...]
    poprzedni
    > zgubilem. Czy moga z tego wyniknac jakie problemy?

    Nie. Liczy sie podpis dłużnika.

    > Jakie sa koszty takich spraw i ile to trwa?

    Koszty: zależy ile będziesz chciał 20-300 zł. Czas: zalezy gdzie to będzie.

    > Czy moge sie domagac jakis odsetek, jesli umowa nic o takich nie wspomina
    (ustawowych?)?

    Możesz, żądać odsetek ustawowych od dnia wymagalności.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam