  • 1. Data: 2006-12-04 10:45:29
    Temat: walka z ZUS-em
    Od: "Grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam i proszę o pomoc!

    Mam jutro chyba ostatnią już rozprawę w Sądzie Okręgowym (Wydział Pracy
    ......) w sprawie umorzenia przez ZUS
    restrukturyzacji z powodu jak twierdzi ZUS wystąpienia zaległości na moim
    koncie w dniu zakończenia restrukturyzacji.

    Sytuacja wyglądała tak, że dzień przed końcem restrukturyzacji pracownik ZUS
    obliczył nam zaległość i kazał wpłacić by ustrzec się umorzenia
    restrukturyzacji, kwotę tą wpłaciliśmy w tym z dniu nawet z pewną nadwyżką.
    Po kilku dniach przyszło pismo , że restrukturyzacja została umorzona bo
    mimo wszystko zabrakło jakiejś (ok 50 PLN) kwoty.

    I teraz najważniejsze :
    w czasie procesu ZUS kilkakrotnie w pismach procesowych podawał tą brakującą
    zaległość - za każdym razem inną (50 PLN, 1300PLN, 270 PLN) .
    Jeszcze inną wyliczył biegły powołany przez sąd.

    Czy tego faktu , można użyć do wykazania, że ZUS nie potrafi obliczyć
    jednoznacznie zaległości na dany dzień ?
    Czy ktoś wygrał w podobnej sprawie z ZUS-em?
    Ponieważ zaległość powstała wskutek wygenerowania błędu przez program
    PŁATNIK (dwa razy wpisana ta sama osoba do deklaracji a przez to zwiększona
    kwota należna ) czy można użyć w obronie tego argumentu?
    Czy w razie przegranej jest szansa by sąd zwolnił z odsetek za czas procesu
    (2 lata)?
    Czy po przegraniu można się odwoływać i co to daje?

    Zdaję sobie sprawę , że to trudna i zawiła sprawa, ale może znajdzie się
    jakiś Wujek Dobrarada?

    Pzdr

  • 2. Data: 2006-12-04 14:44:51
    Temat: Re: walka z ZUS-em
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    Trzymaj sie tej wyliczonej przez bieglego sadowego .

    Sad zawsze przyzna racje swojemu pracownikowi !

  • 3. Data: 2006-12-04 16:11:52
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PPC" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Trzymaj sie tej wyliczonej przez bieglego sadowego .
    >
    > Sad zawsze przyzna racje swojemu pracownikowi !
    >
    >Biegły wydał najpierw ekspertyzę korzystną dla mnie , po tym ZUS nie
    >zgodził sie z tą opinią , po 2 miesiącach ten sam biegły wydał inną opinię
    >, a właściwie dwie bo podzielił ją na dwa warianty do wyboru (każdy z nich
    >niekorzystny dla mnie)

    Dowodzi to tylko tego jak trudne jest obliczenie salda konta na dany dzień,
    chciałbym użyć tego argumentu by wykazać , że ZUS nie był mi w stanie podać
    kwoty jaką muszę wpłacić by wyzerować saldo.