  • 31. Data: 2016-04-01 17:45:18
    Temat: Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2016 o 17:24 poreba <d...@p...pl> pisze:

    (...)
    > przedstawiciela palestry: Czy Szanowny Pan mecenas mógłby
    > się zdecydować, którą ze stron dziś reprezentuje? Ten
    > ostatni spełniając prośbę kolegi był zapomniał, że
    > reprezentuje stronę przeciwną.

    Całkowicie nieprawdopodobne!

    --
    Trefniś

  • 32. Data: 2016-04-01 18:05:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 01.04.2016 08:51, Liwiusz wrote:

    > Czy witek zatem zgłosił skargę do rady adwokackiej?

    A czy to jest zabronione w ogóle?

    > Niesamowite jak mało prawdopodobne historie przytaczają ktosie chcący
    > dokopać jakiejś grupie, w dodatku uznając za normę coś, co jest
    > aberracją.

    Z tego co pamiętam sprawę pewnego komornika, to co by członek korporacji
    nie zrobił, to go będą bronić. Tam dopiero prokurator się
    przypierdolił... Koledzy twierdzili, że nic złego nie zrobił. Ty o ile
    dobrze pamiętam również.

    Shrek.

  • 33. Data: 2016-04-01 22:00:11
    Od: b...@g...com

    J.F. wrote:
    > "Animka" napisał

    > Bo oni placa, a Ty - kiedy ostatnio zaplacilas cos adwokatowi ? :-)

    Jesli chodzi o koszty poslugi adwokackiej, to bardzo zasluzony
    tu jest posel Borys Budka, zwany tez Boryslawem:

    http://niezalezna.pl/75843-100-podwyzki-na-odchodne-
    jak-borys-budka-zegnal-sie-z-resortem-sprawiedliwosc

    100% podwyżki na odchodne? Jak Borys Budka żegnał się z resortem sprawiedliwości
    Dodano: 04.02.2016

    Okazuje się, że minister sprawiedliwości w rządzie Ewy Kopacz, tuż przed swoim
    odejściem z resortu zdecydował o podwyżkach opłat za usługi adwokatów i radców
    prawnych. Opublikowane w Dzienniku Ustaw rozporządzenia z 22 października 2015 roku
    wprowadzają 100-procentową podwyżkę minimalnych stawek wynagrodzeń radców prawnych i
    adwokatów, wypłacanych przez Skarb Państwa.

    Jak wynika z informacji serwisu niewygodne.info.pl na krótko przed wyborami
    parlamentarnymi Borys Budka - minister sprawiedliwości w rządzie Ewy Kopacz -
    podpisał dwa rozporządzenia, które radykalnie zmieniły stawki wynagrodzeń adwokatów i
    radców prawnych, które wypłaca Skarb Państwa.

    Z opublikowanych w Dzienniku Ustaw rozporządzeń wynika, że minister zatwierdził
    wzrost opłat za usługi adwokatów i radców prawnych aż o 100%.

    Stawki minimalne wyliczane według wartości przedmiotu sporu wyglądają teraz
    następująco:

    1) do 500 zł - 120 zł (wcześniej było 60 zł);
    2) pow. 500 zł do 1500 zł - 360 zł (wcześniej 180 zł);
    3) pow. 1500 zł do 5000 zł - 1200 zł (wcześniej 600 zł);
    4) pow. 5000 zł do 10 000 zł - 2400 zł (wcześniej 1200 zł);
    5) pow. 10 000 zł do 50 000 zł - 4800 zł (wcześniej 2400 zł);
    6) pow. 50 000 zł do 200 000 zł - 7200 zł (wcześniej 3600 zł);
    7) pow. 200 000 zł - 14 400 zł (wcześniej 7200 zł).

    /.../
    --
    Smart questions to stupid answers

  • 34. Data: 2016-04-02 23:20:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 18:39, Sonn pisze:
    > Tylko ci starej daty znający pojęcie honoru i szacunku dla zawodu.
    Piszesz o tych, którzy pierwsze kroki w "zawodzie" stawiali w okresie
    1945-53 ;-)

    Maciek

  • 35. Data: 2016-04-03 11:51:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-04-01, b...@g...com <b...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    jak-borys-budka-zegnal-sie-z-resortem-sprawiedliwosc

    > 100% podwyżki na odchodne? Jak Borys Budka żegnał się z resortem sprawiedliwości

    Wrzucasz info z brukowca. Wprawdzie zdarza mu się poruszyć czasem coś sensownego,
    ale należy zawsze mieć na uwadze, że taki brukowiec wrzuca teksty tendencyjnie.

    [...]

    A tymczasem, ten sam artykuł, ale przerzucony przez komentarze wykopu:
    http://www.wykop.pl/link/2999919/cicha-podwyzka-az-o
    -100-proc-borys-budka-zanim-odszedl-z-ministerstwa/

    przykładowe komentarze:

    "[...] Jak widać zmieniane rozporządzenie obowiązywało od 2002 roku z drobnymi
    korektami
    no chyba nie jest dziwne że po tylu latach stawki zostały uaktualnione? Nawet paliwo
    podrożało dwukrotnie."

    albo:
    "Tak na marginesie, trzeba także wziąć pod uwagę całokształt okoliczności. Chodzi mi
    w szczególności
    o np. Okres trwania postępowania, dwuinstancyjność postępowania itp. Niejednokrotnie
    od samego
    zasądzenia do uzyskania tej sumy mija dlugi czas, czasami liczony w latach. Wiadomo,
    teoretycznie
    wygląda to super, sprawa o 10.000 a radca bierze 4.800 zł, ale to niestety wygląda
    tak dobrze
    tylko na papierze. Rzadko kiedy dłużnik sam płaci, trzeba wszcząć egzekucję-to
    dodatkowy czas.
    Ile osób chciałoby dostać, do tego nie wiadomo czy egzekwowalne, wynagrodzenie np. po
    5 latach
    prowadzenia sprawy?"

    I dalej:
    "Przecież dla klientów to jest pozytywna zmiana. Stawki z rozporządzenia z 2002 r. są
    oderwane
    od rzeczywistości. Obrazując:

    średnio złożona sprawa na 40.000 zł
    Wg rozporządzenia stawka minimalna wynosiła 2 400 zł
    W mieście średniej wielkości i wyżej, klient musiał zapłacić prawnikowi te 3000 zł
    netto (3600 brutto)
    Po wygranej sprawie przegrany zobligowany był zwrócić... 2 400 zł
    Reasumując 1 200,00 zł poszło się "kochać"."

    itp. itd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2016-04-03 19:07:27
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 22:00, b...@g...com pisze:

> [...]
    > 6) pow. 50 000 zł do 200 000 zł - 7200 zł (wcześniej 3600 zł);
    > 7) pow. 200 000 zł - 14 400 zł (wcześniej 7200 zł).

    Niby wypłacane przez skarb państwa, ale i tak na ogół koszty sądowe
    ponosi osoba pozwana-jak sąd nie zwolni jej od kosztów.

    --
    animka

  • 37. Data: 2016-04-03 19:11:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    pl...

    > Tylko ci starej daty znający pojęcie honoru i szacunku dla zawodu.
    > Nowoprzybyłe gówniarstwo dla kasy zrobi wszystko.

    Niepotrzebnie nadali uprawnienia radcom prawnym do występowania w sądach
    jako "adwokaci". Oni się właściwie na niczym nie znają i przejdą na
    stronę, od której mają większy szmal.

    --
    animka

  • 38. Data: 2016-04-03 19:12:04