eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami? › Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały
    się z lichwiarzami?
    Date: Sun, 3 Apr 2016 11:51:23 +0200

    On 2016-04-01, b...@g...com <b...@g...com> wrote:

    [...]

    > Jesli chodzi o koszty poslugi adwokackiej, to bardzo zasluzony
    > tu jest posel Borys Budka, zwany tez Boryslawem:
    >
    > http://niezalezna.pl/75843-100-podwyzki-na-odchodne-
    jak-borys-budka-zegnal-sie-z-resortem-sprawiedliwosc

    > 100% podwyżki na odchodne? Jak Borys Budka żegnał się z resortem sprawiedliwości
    > Dodano: 04.02.2016

    Wrzucasz info z brukowca. Wprawdzie zdarza mu się poruszyć czasem coś sensownego,
    ale należy zawsze mieć na uwadze, że taki brukowiec wrzuca teksty tendencyjnie.

    [...]

    A tymczasem, ten sam artykuł, ale przerzucony przez komentarze wykopu:
    http://www.wykop.pl/link/2999919/cicha-podwyzka-az-o
    -100-proc-borys-budka-zanim-odszedl-z-ministerstwa/

    przykładowe komentarze:

    "[...] Jak widać zmieniane rozporządzenie obowiązywało od 2002 roku z drobnymi
    korektami
    no chyba nie jest dziwne że po tylu latach stawki zostały uaktualnione? Nawet paliwo
    podrożało dwukrotnie."

    albo:
    "Tak na marginesie, trzeba także wziąć pod uwagę całokształt okoliczności. Chodzi mi
    w szczególności
    o np. Okres trwania postępowania, dwuinstancyjność postępowania itp. Niejednokrotnie
    od samego
    zasądzenia do uzyskania tej sumy mija dlugi czas, czasami liczony w latach. Wiadomo,
    teoretycznie
    wygląda to super, sprawa o 10.000 a radca bierze 4.800 zł, ale to niestety wygląda
    tak dobrze
    tylko na papierze. Rzadko kiedy dłużnik sam płaci, trzeba wszcząć egzekucję-to
    dodatkowy czas.
    Ile osób chciałoby dostać, do tego nie wiadomo czy egzekwowalne, wynagrodzenie np. po
    5 latach
    prowadzenia sprawy?"

    I dalej:
    "Przecież dla klientów to jest pozytywna zmiana. Stawki z rozporządzenia z 2002 r. są
    oderwane
    od rzeczywistości. Obrazując:

    średnio złożona sprawa na 40.000 zł
    Wg rozporządzenia stawka minimalna wynosiła 2 400 zł
    W mieście średniej wielkości i wyżej, klient musiał zapłacić prawnikowi te 3000 zł
    netto (3600 brutto)
    Po wygranej sprawie przegrany zobligowany był zwrócić... 2 400 zł
    Reasumując 1 200,00 zł poszło się "kochać"."

    itp. itd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl