  • 1. Data: 2016-03-29 22:46:33
    Temat: Pozew na kilkaset tysięcy PLN a opłata za dwokata
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Szykuje pozew na kilkaset tysięcy PLN, minimalna stawka za adwokata w.g rozporzędzia
    wyniesie mnie kilkadziesiąt tysięcy PLN, jak tego uniknąć? Zlecić napisanie pozwu z
    potem wnieść go samemu?

    No ale przeciez przed sasem nie bedzie sam sie reprezentował( a mogę? - od jakiej
    kwoty trzeba adwokata?).

    Moge potem można go zatrudnić do sprawy?

    Proszę o porady.

  • 2. Data: 2016-03-30 08:32:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-29 o 22:46, w...@g...com pisze:
> [...]
    kwoty trzeba adwokata?).

    > Moge potem można go zatrudnić do sprawy?

    Pochodzić po kancelariach, ponegocjować stawki, nie ma czegoś takiego
    jak "minimalna stawka". Można brać mniej, można i więcej. Za to w
    zasądzonych kosztach zastępstwa dostaniesz zazwyczaj właśnie tę urzędową
    stawkę (bez względu na to ile wydasz faktycznie, więc czasem możesz
    wyjść na plus, czasem na minus).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-03-30 08:36:29
    Od: w...@g...com

    On Wednesday, March 30, 2016 at 8:32:42 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Pochodzić po kancelariach, ponegocjować stawki, nie ma czegoś takiego
    > jak "minimalna stawka". Można brać mniej, można i więcej.

    http://czasopismo.legeartis.org/2015/11/stawki-radco
    w-prawnych-adwokatow-2016.html

  • 4. Data: 2016-03-30 18:32:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-30 o 08:36, w...@g...com pisze:

    rozporzędzia wyniesie mnie kilkadziesiąt tysięcy PLN, jak tego uniknąć? Zlecić
    napisanie pozwu z potem wnieść go samemu?

    > http://czasopismo.legeartis.org/2015/11/stawki-radco
    w-prawnych-adwokatow-2016.html

    Chcesz o tym podyskutować? Czy tylko pochwalić się, że umiesz linkować
    na chybił trafił, ale już bez czytania ze zrozumieniem?:)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-03-30 21:33:40
    Od: w...@g...com

    On Wednesday, March 30, 2016 at 6:32:44 PM UTC+2, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Chcesz o tym podyskutować? Czy tylko pochwalić się, że umiesz linkować
    > na chybił trafił, ale już bez czytania ze zrozumieniem?:)

    Adwokat powiedzial ze takie sa minimalne stawki i on mniej wziac nie moze, klamal?

  • 6. Data: 2016-03-30 22:48:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/30/2016 2:33 PM, w...@g...com wrote:

    > Adwokat powiedzial ze takie sa minimalne stawki i on mniej wziac nie moze, klamal?

    Nie kłamał.
    Stawki okreslone w ustawie to są maksymalne jakie mozna dostac.

    Korporacja adwokacka sama sobie przegłosowała, że minimalna stawka jaką
    adwokat moze wziąć od klienta, pod rygorem wywalenia z zawodu, nie moze
    byc mniesza niz stawka okreslona w ustawie.

  • 7. Data: 2016-03-31 00:01:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-30 o 22:48, witek pisze:

> [...]
    > adwokat moze wziąć od klienta, pod rygorem wywalenia z zawodu, nie moze
    > byc mniesza niz stawka okreslona w ustawie.

    Nie ma takiego wymogu, nawet w tych samych przepisach, co o tych
    stawkach, jest informacja, kiedy można pobierać mniej, i warunki te
    można przystawić praktycznie do każdego klienta.

    Więc i ty nie siej mitów jak to źli adwokaci etc. bzdury.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-03-31 03:50:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/30/2016 5:01 PM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > można przystawić praktycznie do każdego klienta.
    >
    > Więc i ty nie siej mitów jak to źli adwokaci etc. bzdury.

    przepisy są rządowe,
    a ustalenia ile brac korporacyjne.
    Jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

    Oczywiscie, ze mozesz probowac znalezc adwokata, ktory wezmie mniej. Ale
    nie bedzie sie tym chwalil. A jak gdzies to wyplynie to grozi mu sad
    "kapturowy" za robienie konkurencji kolegom.
    Taka kilka nie do ruszenia. Szczegolnie w mniejszych miejscowosciach,
    gdzie wszyscy znaja sie jak łyse konie.

  • 9. Data: 2016-03-31 08:10:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 03:50, witek pisze:

> [...]
    > nie bedzie sie tym chwalil. A jak gdzies to wyplynie to grozi mu sad
    > "kapturowy" za robienie konkurencji kolegom.

    Nie grozi.

    > Taka kilka nie do ruszenia. Szczegolnie w mniejszych miejscowosciach,
    > gdzie wszyscy znaja sie jak łyse konie.

    Dużo mitu, mało praktyki.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-03-31 14:38:44
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 31 Mar 2016 08:10:06 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Dużo mitu, mało praktyki.

    No to jeszcze wyjaśnij nam tylko, co wspólnego z uczciwością ma pobieranie
    wynagrodzenia, w zależności od wartości sporu, umowy itp, skoro czas i czynności są
    identyczne? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń