  • 21. Data: 2016-04-01 01:10:38
    Temat: Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 18:38, Sonn pisze:

    > Zawyżanie rachunków za dojazdy,

    W jaki sposób? Nikt normalnie nie rozlicza się z adwokatem kilometrówką
    przecież.

    > pobieranie opłat za fikcyjne czynności,

    Dlaczego klient nie ustala stawek z góry?

    > naciąganie na apelacje,

    Często to sami klienci naciągają na bezsensowne apelacje :)

    > notoryczne olewanie klientów,

    To chyba dobrze, zmienia się pełnomocnika i po kłopocie.

    > niezapoznawanie
    > się z aktami spraw i oczywiście kasowanie za rzekome "zapoznanie się z
    > aktami sprawy", okłamywanie klientów co do rzeczywistego stanu sprawy.
    > Przykłady można by mnożyć.

    A przede wszystkim wymyślać bez związku z realiami.

    > Czasem zdarza się, że klient wyjawi mi ile zapłacił adwokatowi za
    > "zajęcie się sprawą" i kiedy słyszę ile zapłacił i zestawię z tym co
    > naprawdę adwokat zrobił w danej sprawie, to nic tylko przytaknąć starej
    > prawdzie, że dwie rzeczy są nieskończone - Wszechświat i ludzka głupota.

    I to wina adwokata?

    > Podam jeden prosty przykład - za samo zapoznanie się z aktami sprawy
    > adwokat zażyczył sobie 100.000 zł. Nawet tych akt nie dotknął. Przyszedł
    > i powiedział, że zapozna się z nimi później w sądzie. A klient? Klient
    > zapłacił :)
    > Z takimi przypadkami spotykałem się dziesiątki razy, tyle że dotyczyły
    > znacznie mniejszych kwot.

    Coś tu nie halo - opisujesz przypadki klientów, którzy do adwokata
    przyszli jak już było za późno (sprawa dawno w toku). I rzeczywiście
    wówczas często nie ma po co się zapoznawać z aktami inaczej jak pójście
    na rozprawę i zobaczenie co się dzieje. Boli cię pewnie to, że ktoś
    komuś płaci 100 tysięcy "za zapoznanie się z aktami" - mało
    prawdopodobne. Nikt, kto ma 100 tysięcy złotych, nie pozwoliłby na to,
    aby zapłacić i nie widzieć efektów tego, na co się umówił - widać, żeś
    bajkopisarz.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-04-01 01:11:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 19:34, witek pisze:
    > Sprawę przyjął, tylko, że ani słowem nie zająknął się, że prawnikiem na
    > pełny etat w tej firmie jest on sam.

    A kogo się spodziewałeś?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-04-01 03:18:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 3/31/2016 6:11 PM, Liwiusz wrote:

    > A kogo się spodziewałeś?

    Co za głupie pytanie.
    Kota się spodziewałem.

  • 24. Data: 2016-04-01 08:25:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 03:18, witek pisze:

    > Co za głupie pytanie.
    > Kota się spodziewałem.

    Poszedłeś do adwokata i się dziwisz, że pracuje tam adwokat. Pisz
    jaśniej, bo na razie wychodzisz na debila, a chyba nim nie jesteś.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-04-01 08:41:58
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.04.2016 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Poszedłeś do adwokata i się dziwisz, że pracuje tam adwokat. Pisz

    Z tego co zrozumiałem (może zrozumiałem źle)- adwokat nie
    zająknął się, że może potencjalnie wystąpić konflikt interesów
    - z uwagi na to, że pracuje w firmie, którą dostał polecenie
    "rozpracować".

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 26. Data: 2016-04-01 08:49:38
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

> [...]

    Z tego co zrozumiałem (może zrozumiałem źle)- adwokat nie
    zająknął się, że może potencjalnie wystąpić konflikt interesów
    - z uwagi na to, że pracuje dla firmy, którą dostał polecenie

  • 27. Data: 2016-04-01 08:51:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 08:41, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Z tego co zrozumiałem (może zrozumiałem źle)- adwokat nie
    > zająknął się, że może potencjalnie wystąpić konflikt interesów
    > - z uwagi na to, że pracuje w firmie, którą dostał polecenie
    > "rozpracować".

    Czy witek zatem zgłosił skargę do rady adwokackiej?
    Niesamowite jak mało prawdopodobne historie przytaczają ktosie chcący
    dokopać jakiejś grupie, w dodatku uznając za normę coś, co jest
    aberracją. Każdy normalny adwokat/radca popukałby się w głowę na
    propozycję pracy w takim konflikcie interesów, choćby wiedząc, że byłoby
    to hakiem na niego przez bardzo długi czas.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2016-04-01 11:11:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    W dniu 2016-03-30 o 01:25, Animka pisze:

    >Tylko ci starej daty znający pojęcie honoru i szacunku dla zawodu.

    Przedwojenni ? Oni juz wymarli ...

    >Nowoprzybyłe gówniarstwo dla kasy zrobi wszystko.

    J.

  • 29. Data: 2016-04-01 17:10:39
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 10:52:10 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > W jakimś sensie powód jest podobny do tego, dlaczego ten sam pan Heniek
    > od kranu nie może otworzyć kliniki, w której każda operacja jest
    > "gwarantowanym sukcesem*".
    Problem w tym, że gdy Państwo reglamentuje dostęp do jakiejś działalności
    powinno jednocześnie brać jakąś odpowiedzialność za 'namaszczonych'.
    W przypadku 'prawa do jazdy' prowadzi dość intensywne kontrole jak to
    'namaszczeni' korzystają z przyznanych im uprawnień.
    Ale w przypadku łapiduchów, papug i mnóstwa innych "uprawnionych" po
    zainkasowaniu opłat za namaszczenie jedynie w ograniczony sposób wpływa na
    "jakość świadczonych usług".

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2016-04-01 17:24:11
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 1 Apr 2016 08:51:43 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Czy witek zatem zgłosił skargę do rady adwokackiej?
    Czy to jest istotne dla oceny postępowania tegoż adwokata?

    > Niesamowite jak mało prawdopodobne historie przytaczają
    To ja Ci przytoczę historię zupełnie nieprawdopodobną. Znaną
    mi z pierwszej ręki, w mojej przytomności Wysoki Sąd po
    przedstawieniu pisma o zastępstwie (pełnomocnikowi zdarzył
    się zbieg terminów rozpraw) zapytał szacownego
    przedstawiciela palestry: Czy Szanowny Pan mecenas mógłby
    się zdecydować, którą ze stron dziś reprezentuje? Ten
    ostatni spełniając prośbę kolegi był zapomniał, że
    reprezentuje stronę przeciwną.
    Nie, nikt tego nigdzie nie zgłaszał. Po co?

    --
    pozdro
    poreba