  • 1. Data: 2003-06-02 15:03:58
    Temat: Dla mnie trudne dla innych banalne !
    Od: Simon <p...@k...pl>

    Witam !

    Wiem, ze temat jest drazliwy i pewnie czesc ludzi wypnie sie na mnie ale
    potrzebuje informacji jak napisac pozew o obnizenie alimentow !
    Niestety sytuacja mnie do tego zmusza. Od 14 czerwca staje sie
    bezrobotnym (nie zycze tego nikomu) wiec moje zarobki spadaja do zera.
    Do tej pory placilem 700 zl miesiecznie na syna ! Jesli mam to nie
    zaluje pieniedzy na syna a do tej pory nie bylo problemu z placeniem . !
    Lecz nie chce dopuscic do sytuacji gdy jako bezrobotny bede mial wiecej
    zasądzone niz otrzymuje np: zasiłku bo pogrązy mnie to w kolejnych
    dlugach. Informuje, ze alimenty poprzez sztuczke bylej zony zostaly
    zasądzone zaocznie !!!!!!!!
    Niestety bede musial placic tak wysokie alimenty do momentu zmiany
    wysokosci alimentow co moze potrwac pare miesiecy . Mam przerąbane
    !!!!!! A i tak wiem ze sad mnie potraktuje jak smiecia !
    Bardzo prosze o podanie wzoru jak napisac cos takiego ( nagłowek i tresc
    ) i jak adresowac .
    Jak macie mnie dolowac to lepiej nie piszcie wogóle chociaz wiem ze jest
    tu pare osob na poziomie bo mi kiedys b. ladnie odpowiedzialy !
    Dziekuje !

  • 2. Data: 2003-06-02 16:31:27
    Temat: Re: Dla mnie trudne dla innych banalne !
    Od: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>

    Obowiązek alimentacyjny zawsze mozna zmodyfikować, w razie zmiany stosunków
    (art. 138 kro). Taką zmianą moze być utrata pracy przez zobowiązanego.
    Sprawę rozpozna sąd rodzinny i oceni, czy zmiana jest rzeczywista, czy
    utrata pracy nie była spowodowana "niechęcią" do pracy, czy nie miała na
    celu uniknięcia obowiazku. Ponadto liczą się głównie możliwości zarobkowe,
    nawet teoretyczne przy uwzględnieniu kwalifikacji, ew. nawet stanu zdrowia i
    rynku pracy. Sąd weźmie pod uwagę, czy w PUP nie ma ofert pracy. I
    teoretycznie wyliczy, ile obowiazany mógłby zarabiać, gdyby pracował.
    W.