  • 1. Data: 2003-06-02 13:05:28
    Temat: poszukuję porady prawnej
    Od: "Pastor Wredman" <w...@N...gazeta.pl>

    Od paru miesięcy szukam porady prawnej dotyczącej tego jak sprzedać
    mieszkanie, które dostało się w darowiźnie nie musząc 5 lat w nim
    przemieszkać. Niestety, wydaje się, że nikt nie wie jaka jest praktyka w
    takich sprawach i co należy uczynić. Może ktoś z czytających grupę może
    wskazać jakiegoś prawnika, który wie coś na ten temat?

    --
    wredman

  • 2. Data: 2003-06-02 15:48:53
    Temat: Re: poszukuję porady prawnej
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Pastor Wredman" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takich sprawach i co należy uczynić. Może ktoś z czytających grupę może
    > wskazać jakiegoś prawnika, który wie coś na ten temat?

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Polecam lekturę ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w
    szczególności przepisy: art. 10 i 21 tej ustawy. tam jest rozwiązanie.
    Za poradą prawną konkretną należy niestety zwrócić sie do mecenasa.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2003-06-02 17:05:26
    Od: "Pastor Wredman" <w...@N...gazeta.pl>

    Grupy <m...@p...pl> napisał(a):

    > Polecam lekturę ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w
    > szczególności przepisy: art. 10 i 21 tej ustawy. tam jest rozwiązanie.
    > Za poradą prawną konkretną należy niestety zwrócić sie do mecenasa.

    Tyle to wiem. Niestety, tego właśnie mecenasa jakoś nie mogę znaleźć. Wszyscy
    chcą mi ogólnie opowiadać co i jak a nie konkretnej porady udzielić co mam
    zrobić w mojej sprawie.

    --
    wredman

  • 4. Data: 2003-06-03 06:19:35
    Od: Darek <a...@g...pl>

    Jesli dostales mieszkanie w darowiznie, a darczynca korzystal z ulgi
    mieszkaniowej, to ta ulga przechodzi teraz na ciebie i jesli sprzedaz
    mieszkanie wczesniej nie po 5 latach to ty bedziesz zwracal ulge
    mieszkaniowa. Taka darowizna jest obarczona jeszcze innymi
    obwarowaniami, ale one nie dotycza tego postu.

  • 5. Data: 2003-06-03 08:04:18
    Od: "Pastor Wredman" <w...@N...gazeta.pl>

    Darek <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkaniowa. Taka darowizna jest obarczona jeszcze innymi
    > obwarowaniami, ale one nie dotycza tego postu.

    To nie ten przypadek. Darczyńca nie korzystał z ulgi budowalnej, natomiast ja
    korzystam z ulgi w związku z tym, że rzecz odbyła się w ramach najbliższej
    rodziny. W związku z tym nie pobrano podatku do darowizny, ale wisi ów warunek
    5 lat. Wiem, że jest furtka w postaci "zmiany sytuacji życiowej", która by
    pozwalała na sprzedaż tego bez konieczności zapłacenia tego podatku, brak
    jednak precyzyjnej definicji cóż to za sytuacja. Oznacza to, że potrzebuję
    porady prawnika, który wie jaka jest praktyka w tych sprawach.

    Czy znasz może prawnika, który ma jakąś *praktyczną* wiedzę o takich sprawach?

    --
    wredman

  • 6. Data: 2003-06-03 08:54:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pastor Wredman napisał:
> [...]

    Pokaz mi proszę jakikolwiek przepis który umozliwia "przechodzenie" ulgi
    budowlanej z jednego podatnika na drugiego.
    A także ten który wówi cokolwiek o zwracaniu ulgi w przypadku sprzedaży
    mieszkania.

    Dawno takich dziwów nie czytałam i chętnie sie czegos nowego naucze, w
    końcu spałam cała noc i mogły sie przepisy radykalnie pozmieniać przez
    ten czas...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-06-03 10:27:36
    Od: Darek <a...@g...pl>

> [...]
    > budowlanej z jednego podatnika na drugiego.
    > A także ten który wówi cokolwiek o zwracaniu ulgi w przypadku sprzedaży

    Niedawne sam w darowiznie przekazalem mieszkanie, ktore wczesniej
    kupilem wykorzystujac ulge mieszkaniowa i nie minal czas 5 lat. W
    zwiazku z tym ja moge skorzystac z ulgi odsetkowej (bo mieszkaniowej juz
    nie ma), tak jakbym wczesniej nie korzystal z ulgi, a osoba ktora
    otrzymala to mieszkanie juz nie moze tego uczynic. Jest to opisane w
    ustawie podatkowej i moim w akcie notarialnym jest ona wzmiankowana.
    Oczywiscie nie kazdego obejmuje taka darowizna. Jesli interesuja ciebie
    szczegoly to w urzedzie skarbowym wyjasnia ci to.