    From: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dla mnie trudne dla innych banalne !
    Date: Mon, 2 Jun 2003 16:31:27 +0000 (UTC)

    Obowiązek alimentacyjny zawsze mozna zmodyfikować, w razie zmiany stosunków
    (art. 138 kro). Taką zmianą moze być utrata pracy przez zobowiązanego.
    Sprawę rozpozna sąd rodzinny i oceni, czy zmiana jest rzeczywista, czy
    utrata pracy nie była spowodowana "niechęcią" do pracy, czy nie miała na
    celu uniknięcia obowiazku. Ponadto liczą się głównie możliwości zarobkowe,
    nawet teoretyczne przy uwzględnieniu kwalifikacji, ew. nawet stanu zdrowia i
    rynku pracy. Sąd weźmie pod uwagę, czy w PUP nie ma ofert pracy. I
    teoretycznie wyliczy, ile obowiazany mógłby zarabiać, gdyby pracował.
    W.