    From: kam <k...@p...onet.plX>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna wykupionego mieszkania a Księga Wieczysta
    Date: Wed, 14 Jan 2004 22:20:55 +0100
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254

    Wojtek wrote:

    > Pytam o to dlatego, że z opinie docierające do mnie sa podzielone. Raz
    > słyszę, że nie można, drugi, że mozna. Natomiast oczywiście trzeba to omówić
    > z notariuszem, ale chciałem mieć w chwili rozmowy wiedzę na ten temat.
    > Chciałbym coś takiego przeprowadzić a negatywna odpowiedź notariusza i brak
    > wiedzy z mojej mogą sprawę odwlec w czasie.
    > Skoro więc twierdzisz, że jest to mozliwe jakich argumentów oraz na jakie
    > przepisy się powołać u notariusza?

    gdybym twierdził, to bym napisał :)
    ale juz wiem skąd mi się wzięło to przekonanie, to trochę bardziej
    skomplikowane ale może to pomoże:

    Postanowienie SN z dnia 26 czerwca 2001 r., I CA 1/01

    Umowa darowizny ekspektatywy odrębnej własności lokalu stanowi podstawę
    wpisu w księdze wieczystej nabywcy jako właściciela, niezależnie od
    chwili złożenia wniosku o dokonanie tego wpisu.

    całość: http://pub.sn.pl/OW3_IC.nsf

    KG