  • 31. Data: 2016-04-16 02:06:26
    Temat: Re: Darowizna - jak to zrobić
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Apr 2016, G.S. wrote:

    [...]
    > Przypomnę: wg literalnego zapisu, złożenie deklaracji przy darowiźnie
    > przekraczającej tę kwotę, nie zwalnia od składania deklaracji przy
    > kolejnych darowiznach *bez względu na ich wysokość*.
    > Nie ma "resetu do zera".
    > Co gorsza, można rozważać, czy w takim przypadku brak deklaracji
    > nie zagraża opodatkowaniem *całej* kwoty.

    ...dopiero teraz dotarłem do gałęzi w której "witek" zajął się
    już tym problemem, przepraszam za duplikowanie treści, ale
    pytanie pozostaje w mocy!
    Głównie pierwsze:

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2016-04-18 08:59:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 16 Apr 2016 01:20:55 +0200
    "G.S." <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > przekraczającej tę kwotę, nie zwalnia od składania deklaracji przy
    > kolejnych darowiznach *bez względu na ich wysokość*.

    Dlatego jestem zdania, że na takiej grupie laikowu nie ma co ludziom tłumaczyć
    niuansow i trzeba dać prosty komunikat, darowiznę w pierwszej linii trzeba zgłosić i
    wtedy nie ma podatku. Jak zgłosi coś czego nie musi, krzywda mu się nie stanie, a jak
    zapomni zgłosić coś co powinien, bo gdzieś w głowie mu się będzie kolebać że do xxxx
    nie musi zgłaszać, to może się władować na minę.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 33. Data: 2016-04-18 09:00:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 Apr 2016 10:13:48 -0500
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > zostaw liwiusza. on sie potrafi przypierdolic nawet do podwojnej spacji
    > miedzy wyrazami.

    To wiem, czytam go już jakiś czas, nawet kiedyś się pytałem, po co się udziela na
    grupie, skoro tak się potem zachowuje, ale jakoś jasna odpowiedź nie padła ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 34. Data: 2016-04-19 00:41:41
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/18/2016 1:59 AM, szerszen wrote:

> [...]
    zapomni zgłosić coś co powinien, bo gdzieś w głowie mu się będzie kolebać że do xxxx
    nie musi zgłaszać, to może się władować na minę.

    jest jeszcze trzecia wersja, o ktorej wlasnie rozmawiamy

    jak sie nie zglosi cos czego sie nie musi zglaszac, to mozna zarobic
    podatekiem od tego co sie zglosilo wczesniej.

    Podsumowujac.

    Zglaszac zawsze i wszystko z dokladnoscia do jednego grosza i jednego
    cukierka jesli SUMA DAROWIZN Z OSTATNICH PIECIU LAT przekracza 9637 zl.

    Szczgolnie uczulam zony z rodzielnoscia majatkowa, ktorych mąż zaprosił
    na kolację i sam za nią zapłacił :).

  • 35. Data: 2016-04-20 14:59:59
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

> [...]
    > musi, krzywda mu się nie stanie, a jak zapomni zgłosić coś co powinien, bo
    > gdzieś w głowie mu się będzie kolebać że do xxxx nie musi zgłaszać, to

    Ok. Będę zgłaszał. Jest na to jakiś formularz w US? Online?

  • 36. Data: 2016-04-21 04:14:23
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/20/2016 7:59 AM, Sadir wrote:

    > Ok. Będę zgłaszał. Jest na to jakiś formularz w US? Online?

    sd-z2