  • 1. Data: 2016-04-13 16:50:14
    Temat: Darowizna - jak to zrobić
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    Jak zrobić darowiznę w gronie najbliższej rodzienie córka-ojciec.
    Trzeba napisać umowę darowizny, wypełnić jakieś kwity, zgłosić do
    skarbowego?
    Jest jakaś kwota wolna od zgłaszania - w ciągu roku?
    Darowizna ma iść przelewem ew. może być gotówka?

  • 2. Data: 2016-04-14 11:25:28
    Temat: Re: Darowizna - jak to zrobić
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2016 16:50:14 +0200, Sadir napisał(a):

    > Jak zrobić darowiznę w gronie najbliższej rodzienie córka-ojciec.

    IMO nie potrzebujesz żadnych formalności.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-04-14 11:29:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > IMO nie potrzebujesz żadnych formalności.

    Jak chcesz zapłacić podatek, słuchaj się Jacka Maciejewskiego ;)

    Na pytanie nie odpowiadam, bo dowolnie głupie zapytanie w stylu
    darowizna dla córki do googla daje ogrom odpowiedzi na ten temat, więc
    jak ktoś tego nawet nie ogarnia, to nie ma sensu z nim dyskutować ;)

    Pomijając już fakt, że pytanie jest źle zadane, bo nie wiemy nawet ile
    tej darowizny ma być.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-04-14 12:14:19
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

> [...]
    > ktoś tego nawet nie ogarnia, to nie ma sensu z nim dyskutować ;)
    >
    > Pomijając już fakt, że pytanie jest źle zadane, bo nie wiemy nawet ile tej

    Google daje miliony odpowiedzi. Problem w tym, które są ważne.
    Czy te np. z 2012 czy np. z 2015 a może z 2016 roku?

    Zadając pytanie na grupie miałem nadzieję, że odpowie ktoś (nie google) kto
    zna temat.
    I powie np. , że Ojciec-Córka do 10 tys. pln nie trzeba zgłaszać.
    A np. powyżej 10 tys. już tak. I trzba to zrobić tak i tak.....

  • 5. Data: 2016-04-14 12:59:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2016 11:29:52 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Jak chcesz zapłacić podatek, słuchaj się Jacka Maciejewskiego ;)

    Mądry się znalazł i rada świetna :)
    Sadir, tu np. sobie poczytaj:
    http://poradnik.wfirma.pl/-darowizna-w-najblizszej-r
    odzinie
    IMO do ok. 10k po prostu dajesz. Ten co bierze powinien zgłosić
    darowiznę do US. Darowizna nieruchomości wymaga wizyty u notariusza.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-04-14 14:08:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Mądry się znalazł i rada świetna :)
    > Sadir, tu np. sobie poczytaj:
    > http://poradnik.wfirma.pl/-darowizna-w-najblizszej-r
    odzinie
    > IMO do ok. 10k po prostu dajesz.

    To też jest niebezpieczne. Da córce 10 tysięcy bez podatku i bez
    zgłoszenia, za miesiąc da jej snickersa - i od snickersa podatek już będzie.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-04-14 16:03:47
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/14/2016 7:08 AM, Liwiusz wrote:

    odzinie

    > To też jest niebezpieczne. Da córce 10 tysięcy bez podatku i bez
    > zgłoszenia, za miesiąc da jej snickersa - i od snickersa podatek już
    > będzie.

    Nie od snickersa tylko od 10 tys i snickersa.

    Wczytaj sie w przepisy. Sumujesz darowizny, obliczasz nalezny podatek i
    odejmujesz podatek juz zapłacony. A że podatek zapłacony był ....hmm,
    zero. Wiec można się wkopać.
    Każdego snickersa o ktorym US ma szanse sie dowiedziec dopoki te 10 tys
    musza byc doliczane do sumy darowizn czyli pi razy drzwi 5 -6 lat
    nalezy zglaszac do us na SD-Z2.

  • 8. Data: 2016-04-14 16:04:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/13/2016 9:50 AM, Sadir wrote:
> [...]
    > skarbowego?
    > Jest jakaś kwota wolna od zgłaszania - w ciągu roku?
    > Darowizna ma iść przelewem ew. może być gotówka?

    co kiedy i ile.
    bo komu to juz wiemy.

  • 9. Data: 2016-04-14 17:00:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Apr 2016 09:03:47 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > Każdego snickersa o ktorym US ma szanse sie dowiedziec dopoki te 10
    tys
    > musza byc doliczane do sumy darowizn czyli pi razy drzwi 5 -6 lat
    > nalezy zglaszac do us na SD-Z2.

    Jestescie troszke śmieszni. Ludzie niespokrewnieni przelewają sobie
    miliony w jednorazowej transakcji bez żadnego zgłaszania
    gdziekolwiek. I pies z kulawą nogą się tym nie interesuje.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-04-14 17:22:28
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-14 o 17:00, Marek pisze:
    > tys
    >
    > Jestescie troszke śmieszni. Ludzie niespokrewnieni przelewają sobie
    > miliony w jednorazowej transakcji bez żadnego zgłaszania gdziekolwiek.

    Przelewają to jako darowizny, tak? Gratuluję

    --
    Sonn