  • 21. Data: 2016-04-15 09:23:53
    Temat: Re: Darowizna - jak to zrobić
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 Apr 2016 09:14:13 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A umiesz czytać ze zrozumieniem?:
    >
    > > pod warunkiem, że ...

    A umiesz czytać ze zrozumieniem i doczytałeś że nie pytałem o warunek, ale
    zastrzeżenie co do kwoty?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 22. Data: 2016-04-15 09:33:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-15 o 09:23, szerszen pisze:

    > A umiesz czytać ze zrozumieniem i doczytałeś że nie pytałem o warunek, ale
    zastrzeżenie co do kwoty?

    Nie wiem o co pytałeś. Odniosłeś się zupełnie nie na temat do cytowanego
    przez siebie fragmentu.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-04-15 09:40:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 Apr 2016 09:33:50 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie wiem o co pytałeś. Odniosłeś się zupełnie nie na temat do cytowanego
    > przez siebie fragmentu.

    Jesteś na tyle bystry, że powinieneś się doczytać, że skoro w cytowanym fragmencie
    jest podana kwota, a ja pytam "bez względu na wysokość kwoty" to sednem pytania jest
    kwota, a nie warunek, który zresztą napisałem.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 24. Data: 2016-04-15 09:44:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-15 o 09:40, szerszen pisze:

    > Jesteś na tyle bystry, że powinieneś się doczytać, że skoro w cytowanym fragmencie
    jest podana kwota, a ja pytam "bez względu na wysokość kwoty" to sednem pytania jest
    kwota, a nie warunek, który zresztą napisałem.

    W cytacie jest tylko fragment dużej ilości przepisów. I tak samo pasują
    do sum dużych darowanych najbliższej rodzinie, też jest "milion złotych,
    pod warunkiem...".

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-04-15 10:08:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To akurat prawda.

    -----
    > Ludzie niespokrewnieni przelewają sobie miliony w jednorazowej transakcji bez
    żadnego zgłaszania gdziekolwiek.

  • 26. Data: 2016-04-15 11:43:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    BTW sprawdzą darczyńcę skąd miał?

    -----

  • 27. Data: 2016-04-15 17:12:08
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/15/2016 1:35 AM, szerszen wrote:

    > EEEe a nie jest przypadkiem tak, że darowizny w pierwszej lini pokrewieństwa nie
    podlegają opodatkowaniu bez względu na ich wysokość pod rygorem zgłoszenia do US?

    tak. art 4a

    ale jest jeszcze podajze art 9 gdzie do 9637 nie trzeba zgłaszać w
    ogóle. tylko uwaga bo to się sumuje z ostatnich 5 lat.

  • 28. Data: 2016-04-15 17:13:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/15/2016 2:40 AM, szerszen wrote:

    > Jesteś na tyle bystry, że powinieneś się doczytać, że skoro w cytowanym fragmencie
    jest podana kwota, a ja pytam "bez względu na wysokość kwoty" to sednem pytania jest
    kwota, a nie warunek, który zresztą napisałem.

    zostaw liwiusza. on sie potrafi przypierdolic nawet do podwojnej spacji
    miedzy wyrazami.
    nadawał by się na biurwę.

  • 29. Data: 2016-04-15 19:01:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co gorsza strasznie ostatnio schamiał.

    -----

  • 30. Data: 2016-04-16 01:20:55
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2016, szerszen wrote:

    > A umiesz czytać ze zrozumieniem i doczytałeś że nie pytałem o warunek, ale
    zastrzeżenie co do kwoty?

    Z ciekawości spytam: a to zastrzeżenie to nie jest *warunek*, czy
    sugerujesz że córki nie obejmuje i nie może z tej wersji skorzystać?
    Tak jak ktoś obok napisał, wersje zależą od istniejących warunków
    (i kwota jest jednym z nich, można się nie fatygować jeśli nie ma
    potrzeby).

    BTW: jest już jakaś "mocna" interpretacja, najlepiej w postaci wyroku
    w sprawie apelacyjnej, w kwestii warunku-pułapki dotyczącego właśnie
    przepisu o limicie kwotowym w powiązaniu ze zwolnieniem z innej
    podstawy?
    Przypomnę: wg literalnego zapisu, złożenie deklaracji przy darowiźnie
    przekraczającej tę kwotę, nie zwalnia od składania deklaracji przy
    kolejnych darowiznach *bez względu na ich wysokość*.
    Nie ma "resetu do zera".
    Co gorsza, można rozważać, czy w takim przypadku brak deklaracji
    nie zagraża opodatkowaniem *całej* kwoty.
    Przykład dla zobrazowania problemu: matka daruje córce 200 000 złotych.
    Przekazuje przelewem, składa deklarację, wszystko cacy.
    Za rok daruje jej 50 zł (słownie: pięćdziesiąt). Ściślej: US
    zdobywa dowód, że taka darowizna miała miejsce.
    Darowizny sumuje się przez lat 5, brakuje deklaracji na kwotę
    200 050 zł podstawy opodatkowania, po 6 miesiącach od nabycia
    tych 50 zł należy się podatek. To wygląda na oczywiste.
    1. Czy i na jakiej podstawie prawnej podstawa opodatkowania może
    być obniżona do 50zł (w przeciwnym razie jest to cała kwota,
    bo od 200 000 podatku nie było, nie można go więc "zaliczyć"
    i potrącić przyrost, jak w każdym innym przypadku)
    2. Mandat za brak deklaracji powinien byc wymierzany ze względu
    na uszczuplenie z której z ww. kwot?

    To tak w celu zapewnienia rozrywki ;)
    (ale pytanie jest poważne i wisi od lat)

    pzdr, Gotfryd