    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna - jak to zrobić
    Date: Mon, 18 Apr 2016 17:41:41 -0500

    On 4/18/2016 1:59 AM, szerszen wrote:

    > Dlatego jestem zdania, że na takiej grupie laikowu nie ma co ludziom tłumaczyć
    niuansow i trzeba dać prosty komunikat, darowiznę w pierwszej linii trzeba zgłosić i
    wtedy nie ma podatku. Jak zgłosi coś czego nie musi, krzywda mu się nie stanie, a jak
    zapomni zgłosić coś co powinien, bo gdzieś w głowie mu się będzie kolebać że do xxxx
    nie musi zgłaszać, to może się władować na minę.

    jest jeszcze trzecia wersja, o ktorej wlasnie rozmawiamy

    jak sie nie zglosi cos czego sie nie musi zglaszac, to mozna zarobic
    podatekiem od tego co sie zglosilo wczesniej.

    Podsumowujac.

    Zglaszac zawsze i wszystko z dokladnoscia do jednego grosza i jednego
    cukierka jesli SUMA DAROWIZN Z OSTATNICH PIECIU LAT przekracza 9637 zl.

    Szczgolnie uczulam zony z rodzielnoscia majatkowa, ktorych mąż zaprosił
    na kolację i sam za nią zapłacił :).