  • 11. Data: 2016-04-14 18:59:21
    Temat: Re: Darowizna - jak to zrobić
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/14/2016 10:00 AM, Marek wrote:
    > tys
    >
    > Jestescie troszke śmieszni. Ludzie niespokrewnieni przelewają sobie
    > miliony w jednorazowej transakcji bez żadnego zgłaszania gdziekolwiek. I
    > pies z kulawą nogą się tym nie interesuje.

    Co nie oznacza, ze ciebie nie ugryzą.

  • 12. Data: 2016-04-14 19:00:47
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/14/2016 5:14 AM, Sadir wrote:

    > Google daje miliony odpowiedzi. Problem w tym, które są ważne.
    > Czy te np. z 2012 czy np. z 2015 a może z 2016 roku?
    >
    > Zadając pytanie na grupie miałem nadzieję, że odpowie ktoś (nie google)
    > kto zna temat.
    > I powie np. , że Ojciec-Córka do 10 tys. pln nie trzeba zgłaszać.
    > A np. powyżej 10 tys. już tak. I trzba to zrobić tak i tak.....

    Ale nie ma tak prostej odpowiedzi.

    9637 zl nie trzeba zgłaszać pod warunkiem, że ...

    i tu nastepuje długa lista.

  • 13. Data: 2016-04-14 19:05:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Apr 2016 17:22:28 +0200, Sonn <x...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Przelewają to jako darowizny, tak? Gratuluję

    Jeśli Iksinski przelewa Nowakowi 1.6mln a w opisie jest "przelew" to
    jak to traktować? Wybraźnia podpowiada różne rzeczy.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-04-14 19:28:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Apr 2016 11:59:21 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > Co nie oznacza, ze ciebie nie ugryzą.

    Oczywiście.
    Aczkolwiek zawsze mnie zastanawiało, że ludzie się nie boją takich
    kwot przelewać z opisem "przelew". Tłumaczyło by to, że już
    kilkakrotnie spotkałem się z przekonaniem u niektórych osób, że
    przelewem to jest "incognito" i nikt poza stronami przelewu o tym się
    nie dowie....

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-04-14 19:34:13
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/14/2016 12:05 PM, Marek wrote:

    > Jeśli Iksinski przelewa Nowakowi 1.6mln a w opisie jest "przelew" to jak
    > to traktować? Wybraźnia podpowiada różne rzeczy.

    A czym 1.6 mln różni się od 160 tys lub od 16 zł.

    Nijak nie traktować.
    Są ludzie, którzy mają kasę.
    Przelew nie musi dokumentować celu.
    Jak się ktoś będzie pytał po co to, to od tego są umowy i dopiero wtedy
    będą się musieli tłumaczyć.

  • 16. Data: 2016-04-15 00:19:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Apr 2016 12:34:13 -0500, witek <w...@g...pl> wrote:
    > A czym 1.6 mln różni się od 160 tys lub od 16 zł.

    A tym, że bank ma obowiązek rejestrować każdy przelew o wart. pow.
    15 tys Euro i powiadamiać odpowiednie organa, jeśli oparacja nosi
    cechy podejrzanej, a nieadekwatny opis jak najbardziej zwróci uwagę.
    Co nie zmienia faktu, że implementacja tego wymogu w niektórych
    bankach jest dość komiczna....

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-04-15 00:31:05
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/14/2016 5:19 PM, Marek wrote:

> [...]
    > podejrzanej, a nieadekwatny opis jak najbardziej zwróci uwagę. Co nie
    > zmienia faktu, że implementacja tego wymogu w niektórych bankach jest

    A niech sobie powiadamiają.
    To zawarta umowa precyzuje jaki jest cel przelewu, a nie jego tytuł.
    Co najwyzej paru urzedników bedzie miało zajęcie przez jakiś czas.

  • 18. Data: 2016-04-15 08:29:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2016 19:28:37 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > spotkałem się z przekonaniem u niektórych osób, że przelewem to jest
    > "incognito" i nikt poza stronami przelewu o tym się nie dowie....

    No to właśnie się to znacząco zmienia. O ile dobrze rozumiem jak wygląda
    księgowość banku. Zmiana nazywa się: Jednolity Plik Kontrolny. Bo
    przecież konta klientów są także kontami w systemie FK banku. Bye bye
    tajemnico bankowa.

  • 19. Data: 2016-04-15 08:35:05
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 14 Apr 2016 12:00:47 -0500
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > Ale nie ma tak prostej odpowiedzi.
    >
    > 9637 zl nie trzeba zgłaszać pod warunkiem, że ...

    EEEe a nie jest przypadkiem tak, że darowizny w pierwszej lini pokrewieństwa nie
    podlegają opodatkowaniu bez względu na ich wysokość pod rygorem zgłoszenia do US?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 20. Data: 2016-04-15 09:14:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-15 o 08:35, szerszen pisze:

    > EEEe a nie jest przypadkiem tak, że darowizny w pierwszej lini pokrewieństwa nie
    podlegają opodatkowaniu bez względu na ich wysokość pod rygorem zgłoszenia do US?

    A umiesz czytać ze zrozumieniem?:

    --
    Liwiusz