  • 21. Data: 2011-09-30 19:09:33
    Temat: Re: Darowizna do majątku wspólnego vs darowizna żonie/mężowi.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > mozesz, zaznaczajac to w darowiznie.

    W takim razie jako osoba nie-trzecia chyba też mogę? Znaczy ze swojego
    majątku osobistego do majątku wspóólnego zwłasną żoną?

    MJ

  • 22. Data: 2011-10-01 09:32:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, Ikselka wrote:

    > Owszem, nawet bardzo dawnych darowizn.
    > Proponuję artykuł w GP:

    Nie ma potrzeby, to jest FAQ grupy od lat :)
    (nie *w* FAQ, czyli dokumencie z listą takich pozycji, lecz
    w *faktycznie* dyskutowanych przypadkach).
    Jedna z relatywnie (np. w porównaniu do ustaw podatkowych)
    niewielu pułapek językowo logicznych w Kodeksie Cywilnym :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2011-10-01 09:33:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Dla ustalenia uwagi:
    > Czy mogę jako osoba trzecia obdarować małżonków __do ich majątku
    > wspólnego__? Wydajemisię, że tak (art. 33 punkt 2).

    Oczywiście.
    Ale drugi krok jest zły ;) (o czym w sąsiednim poscie)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-10-01 09:35:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > W takim razie jako osoba nie-trzecia chyba też mogę? Znaczy ze swojego
    > majątku osobistego do majątku wspóólnego zwłasną żoną?

    Tylko wtedy, jeśli możesz zawrzeć skuteczną umowę z samym sobą.
    Taki drobny problem formalny ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-10-01 13:31:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Tylko wtedy, jeśli możesz zawrzeć skuteczną umowę z samym sobą.
    > Taki drobny problem formalny ;)

    A nie mogę? Naprawdę? Z czego to wynika?

    MJ

  • 26. Data: 2011-10-01 20:12:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, Michal Jankowski wrote:

    > A nie mogę?

    Nie możesz.
    Takie cóś nazywa się "postanowieniem", "decyzją", "oświadczeniem"
    bądź innym (stosownym do rodzaju zdarzenia które opisuje) terminem,
    ale nie umową.

    > Naprawdę? Z czego to wynika?

    Rzuć okiem do KC:
    _117.html
    ...i zacznij od samego początku działu II, tytuł "zawarcie umowy".
    Cytuję: "Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy[...]".
    DRUGIEJ STRONIE.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-10-01 21:58:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/1/2011 3:12 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ...i zacznij od samego początku działu II, tytuł "zawarcie umowy".
    > Cytuję: "Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy[...]".

    hmm, a moge zawrzec umowe miedzy sobą i sobą jako pełnomocnikiem
    drugiej strony?

    Bo Dialog sie postawił i musielismy sie bawic w chocki klocki, czyli ja
    ustanowilem pełnomocnika dla siebie, ktory reprezentował mnie, a sam
    występowałem jako pełnomocnik drugiej strony. I wowczas nikt nie
    protestował.

    :)

  • 28. Data: 2011-10-03 08:02:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2011, witek wrote:

    > hmm, a moge zawrzec umowe miedzy sobą i sobą jako pełnomocnikiem drugiej
    > strony?

    Podpuszczasz?
    Przecież przepis jest wyraźny:
    _117.html
    +++
    art. 108
    Pełnomocnik nie może być drugš stronš czynnoœci prawnej,
    której dokonywa w imieniu mocodawcy, chyba że co innego
    wynika z treœci pełnomocnictwa albo że ze względu na treœć
    czynnoœci prawnej wyłšczona jest możliwoœć naruszenia
    interesów mocodawcy.
    Przepis ten stosuje się odpowiednio w wypadku, gdy pełnomocnik
    reprezentuje obie strony.
    ---

    Jeśli pełnomocnictwo wyraźnie pozwala - można.
    Jeśli nie można przy tym naruszyć interesu drugiej strony - można.

    > Bo Dialog sie postawił

    Znaczy co, chcieli "osobistego stawiennictwa" czy jak, bo
    dość enigmatycznie opisujesz? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2011-10-03 13:03:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2011 3:02 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli pełnomocnictwo wyraźnie pozwala - można.
    > Jeśli nie można przy tym naruszyć interesu drugiej strony - można.

    a widzisz, nie doczytalem.

    > Znaczy co, chcieli "osobistego stawiennictwa" czy jak, bo
    > dość enigmatycznie opisujesz? :)

    aha

  • 30. Data: 2011-10-04 08:46:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Oct 2011, witek wrote:

    > aha

    Cóż, chyba wszystkie skrajne postacie udziwnień w kontaktach
    mają miejsce u operatorów telekomów :]

    pzdr, Gotfryd