  • 1. Data: 2006-10-23 08:44:58
    Temat: DOMENA z NAZWA FIRMY
    Od: "humano" <r...@g...com>

    Witam,

    wykupiłem domeny .pl i .com.pl na wlasna dzialalnosc. Planowalem pod
    tym adresem otworzyc sklep internetowy z produktami firmy, której
    nazwa jest w tych domenach zawarta.

    Ostatnio jednak odezwal sie przedstawiciel tej firmy w Polsce i chce te
    domeny przejac. Podobno ma wylacznosc na produkty tej firmy.

    Zgodzilbym sie na ugode finansowa ale nie wiem jak moge byc twardy w
    negocjacjach. Czy przedstawiaciel ma prawo do domeny firmy która
    reprezentuje? Firma jest z Wielkiej Brytani.
    Czy gdyby przedstawiciel chciał przjąć domene na drodze
    prawno-sadowej (nie wiem czy to dobe okreslenie) to bylaby to dla niego
    tylko formalnosc?

    Jak to wyglada w Polsce? Bede wdzieczny za pomoc.

    Rafal

  • 2. Data: 2006-10-23 08:53:28
    Temat: Re: DOMENA z NAZWA FIRMY
    Od: "Marcin Urban" <m...@w...pl>

    http://www.idg.pl/news/77840.html

  • 3. Data: 2006-10-23 08:54:45
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    humano napisał(a):

    > Ostatnio jednak odezwal sie przedstawiciel tej firmy w Polsce i chce te
    > domeny przejac. Podobno ma wylacznosc na produkty tej firmy.

    To że ma wyłączność to jest umowa między nim a producentem i osoby
    trzecie nie mają nic do tego. Ty możesz sobie te produkty sprowadzać
    innymi kanałami.

  • 4. Data: 2006-10-23 09:04:25
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    humano napisał(a):
> [...]
    >
    > Ostatnio jednak odezwal sie przedstawiciel tej firmy w Polsce i chce te
    > domeny przejac. Podobno ma wylacznosc na produkty tej firmy.

    To odpowiedz sobie na pytanie czy masz te produkty z legalnego zrodla.

    > Zgodzilbym sie na ugode finansowa ale nie wiem jak moge byc twardy w
    > negocjacjach. Czy przedstawiaciel ma prawo do domeny firmy która
    > reprezentuje? Firma jest z Wielkiej Brytani.

    W Polsce nie ;) Panuje zasada kto pierwszy ten lepszy. Do domeny ma
    prawo, jesli ja sobie wykupi. Nie uwazasz ze dziwnym trafem
    zainteresowali sie domena, jak zostala wykupiona?
    Z tak swoja droga napisz o jaka firme chodzi to bedzie prosciej
    cokolwiek doradzac...

    > Czy gdyby przedstawiciel chciał przjąć domene na drodze
    > prawno-sadowej (nie wiem czy to dobe okreslenie) to bylaby to dla niego
    > tylko formalnosc?

    IMHO nie, aczkolwiek, wygrywa ten kto ma lepszego adwokata :/

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-10-23 09:27:09
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <przemek-

    > To odpowiedz sobie na pytanie czy masz te produkty z legalnego zrodla.

    W sprawie domeny to nie ma znaczenia.
    Jesli kupil, ma fakture, chce sprzedac, to sprzedawac moze. Gdy producent
    dojdzie do zrodla zakupu, to pretensje skieruje wlasnie do tego zrodla -
    oczywiscie, jesli ma jasno okreslony rozklad obszarow sprzedazy.

    > W Polsce nie ;) Panuje zasada kto pierwszy ten lepszy.

    A poza Polska to jest inaczej?
    Przeciez jedna nazwe moze miec wiele firm...
    Chocby takie cos: tp.pl, tp.com.pl, tp.com - kazda innej firmy...

    > Do domeny ma prawo, jesli ja sobie wykupi.

    Susznie, susznie.

    > IMHO nie, aczkolwiek, wygrywa ten kto ma lepszego adwokata :/

    Nie ma szans na przejecie sadowe. Najwyzej przez wykupienie, wypozyczenia -
    generalnie negocjujac z wlascicielem.

    --
    --pozdr.czes

  • 6. Data: 2006-10-23 09:50:28
    Od: obi <o...@p...pl>

    mr.all napisał:

    > Susznie, susznie.
    >
    > Nie ma szans na przejecie sadowe. Najwyzej przez wykupienie, wypozyczenia
    > - generalnie negocjujac z wlascicielem.

    Widze ze sprawa microsoft.pl juz odeszla w zapomnienie?

    http://www.webinside.pl/news/539

    obi
    o...@p...pl

  • 7. Data: 2006-10-23 11:12:41
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "obi" <obi-179.interecho.com...

    Wiec nie slusznie?

    > Widze ze sprawa microsoft.pl juz odeszla w zapomnienie?
    >
    > http://www.webinside.pl/news/539

    I w koncu czym sie skonczyla sprawa?
    Prawidlowo w tytule jest skandal, ale tez sprawa pana Rudeckiego nie jest do
    konca jasna.

    Mam nadzieje, ze w tytulowym przypadku nie idzie o Microsoft.
    --
    --pozdr.czes