  • 1. Data: 2006-10-23 09:25:34
    Temat: wystapienie ze spoldzieli i zwrot wkladow
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Pozbylem sie metoda sprzedazy garazu bedacego w zasobach spoldzielni
    mieszkaniowej X. Wypowiedzialem czlonkowstwo liczac na rychly zwrot
    wplaconych wczesniej udzialow (3szt, cos 600zl).
    Dowiedzialem sie jednak ze pieniadze moge otrzymac dopiero po rozliczeniu
    roku finansowego (czyli 1kwartal 07) oraz zatwierdzeniu tegos rozliczenia
    przez walne zgromadzenie (czerwiec 07). Oczywiscie TYLKO jesli spoldzielnia
    bedzie miala plynnosc, nie bedzie w plecy, lub zarzad nie zdecyduje inaczej.
    Przytoczono mi odpowiednie zapisy w statusie, ktorego znajomosc podpisalem
    przy kupowaniu rzeczonego garazu.
    Oczywiscie nowy nabywca musi w ciagu 30 dni swoje wklady czlonkowskie wplacic,
    czyli spoldzielnia moze obracac pieniedzmi od dwoch osob, w tym od
    jednej ktora jej czlonkiem juz nie jest (?!)

    Czy jest jakas podstawa prawna aby zarzadac wczesniejszej wyplaty tych
    wkladow? Lub mniej prawne, ale takie ktorymi mozna probowac
    argumentowac?
    Z tego co rozmawialem z 'mila pania' moge wystosowac pismo do zarzadu
    z uprzejma prosba, ktora zostanie na 99% odrzucona.
    Kwota w zasadzie niewielka, ale chodzi o zasade. Moj styk ze spoldzielniami
    byl mizerny (udawalo sie uniknac ;-) stad troche moje zdziwienie co do
    panujacych zasad, status jest niby podparty zapisami ustawowymi o
    spoldzielniach mieszkaniowych. oczywiscie nie mam zamiaru sie procesowac.
    Ale moze po prostu mozna latwo powyzsze podwazyc i wtedy wyplaca bez
    szemrania, kwestia "wiedziec".

    z gory dzieki za informacje.
    pozdrawiam
    Bruno