  • 61. Data: 2008-07-01 17:49:51
    Temat: Re: DG - usługi informatyczne - instalacja systemu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Można, ale cenowo wyjdzie jeszcze drożej. Pamiętaj, że mówimy o małym
    > przedsiębiorcy, z kilkoma pracownikami. Albo o małych przedszkolach,
    > szkółkach itepe, które tego, jak to paściato nazwałeś outcośtama nie
    > zrobią.

    Patrzę z perspektywy małego przedsiębiorcy (zatrudniającego
    kilku pracowników). Opłaca się. Ale może po prostu wyceniasz
    swój czas na mniejszą kwotę niż ja.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 62. Data: 2008-07-01 19:02:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 19:49
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Patrzę z perspektywy małego przedsiębiorcy (zatrudniającego
    > kilku pracowników). Opłaca się. Ale może po prostu wyceniasz
    > swój czas na mniejszą kwotę niż ja.

    To nie kwestia czasu. Księgowość i tak musisz prowadzić sobie sam. tzw.
    biura to mają sens albo dla budki z warzywami albo dla naprawdę masowego
    wklepywania dokumentów. Jak jest mała firma, a do tego nie masówka typu
    sprzedaż fasolki, tylko kilka większych faktur miesięcznie, to wklepanie
    tego w program to 10 minut. A jak masz to zebrać, ułożyć, zawieźć do biura,
    potem raporty analizować... Samo wklepanie to naprawdę detal.

    --
    Tristan

  • 63. Data: 2008-07-01 20:18:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > tego w program to 10 minut. A jak masz to zebrać, ułożyć, zawieźć do biura,
    > potem raporty analizować... Samo wklepanie to naprawdę detal.

    Przy zatrudnianiu pracowników to jest to "nieco" więcej. Prowadzenie
    ewidencji czasu pracy, RMUA, nietypowe przepisy, wyjątki prawne. Masz
    czas to śledzić? To ok. Mi to zajmowało więcej niż 4h miesięcznie i na
    tym etapie już mi się opłaca przekazać to do biura.

    Nie mówiąc już o tym, że często nadążanie za przepisami podatkowymi
    wymaga jednak więcej niż 10 minut. I że często wątpliwości typu "jak to
    zaksięgować" zajmują sporo czasu.

    Ale Ty już na przykładzie banków mi pokazałeś, że na czasie Ci nie
    zależy. Zależy Ci na tym żeby było "tanio". :) Życie uczy, że to właśnie
    tacy w rozliczeniu końcowym płacą najwięcej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 64. Data: 2008-07-02 10:33:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 22:18
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Przy zatrudnianiu pracowników to jest to "nieco" więcej. Prowadzenie
    > ewidencji czasu pracy, RMUA, nietypowe przepisy, wyjątki prawne.

    Zależy jaki profil pracowników i działania masz.

    > Masz
    > czas to śledzić? To ok. Mi to zajmowało więcej niż 4h miesięcznie i na
    > tym etapie już mi się opłaca przekazać to do biura.

    To zależy. Moja żona pracowała w biurze, to wiem jaka tam jest jakość. Nie
    jestem pewien czy nie lepiej samemu :D I tak większość roboty za nich
    odwalasz.

    > Nie mówiąc już o tym, że często nadążanie za przepisami podatkowymi
    > wymaga jednak więcej niż 10 minut. I że często wątpliwości typu "jak to
    > zaksięgować" zajmują sporo czasu.

    No to mocno zależy od profilu działalności. Ja prowadzę serwis i usługi
    informatyczne, od lat to samo.

    > Ale Ty już na przykładzie banków mi pokazałeś, że na czasie Ci nie
    > zależy. Zależy Ci na tym żeby było "tanio". :)

    Nie, akurat w przypadku banków zależało mi bardzo na ,,wygodnie'', więc
    wybrałem najwygodniejszy bank z możliwych. A że nie chciałem dopłacać za
    nieco gorszy, a dający w zamian na utrzymaniu garniturka, z którego i tak
    nie skorzystam....

    --
    Tristan

  • 65. Data: 2008-07-02 10:56:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-02, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Zależy jaki profil pracowników i działania masz.

    Usługi informatyczne. Pracownicy to programiści.

    Różne są biura.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2008-07-13 07:18:24
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:
    c nie stoi na przeszkodzie zmienic to na jakies

    > A słyszał o programie Płatnik, hę?

    Nie wiem co to jest (w firmie mam innego niz platnik legala ktory
    niekoniecznie musi dzialac pod MS) ale domyslam sie, ze chodzi toto
    wlasnie pod winda. Coz, kupujesz siekies programy chodzace na windzie to
    i musisz kupic winde:-)

    --
    jedrus

    Ratujmy Skarpe Warszawska http://mokotow.btx.pl/content/view/105/96/
    Jezeli wiesz o Mokotowie cos czego inni nie wiedza, koniecznie podziel
    sie tym na http://www.mokotow.btx.pl

  • 67. Data: 2008-07-13 08:56:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    jedrus napisał(a) :
> [...]
    > niekoniecznie musi dzialac pod MS) ale domyslam sie, ze chodzi toto
    > wlasnie pod winda. Coz, kupujesz siekies programy chodzace na windzie to

    Brak Tobie ogólnej wiedzy a zabierasz głos :-P Świat nie zaczął
    się wczoraj.
    Płatnik był _jedyną_ aplikacją do rozliczeń z ZUS-em. Firma
    _musiała_ go zainstalować. _Musiała_ dlatego też kupić Windows.
    Publikacje na inne OS-y były blokowane. Comprende, amigo?

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 68. Data: 2008-07-13 16:22:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 13 lipiec 2008 10:56
    (autor Zbynek Ltd.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5cg04$nn5$1@news.onet.pl>):

    > Płatnik był _jedyną_ aplikacją do rozliczeń z ZUS-em. Firma

    Był? Już nie jest?

    --
    Tristan

  • 69. Data: 2008-07-13 20:04:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Tristan napisał(a) :
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 13 lipiec 2008 10:56
    > (autor Zbynek Ltd.
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g5cg04$nn5$1@news.onet.pl>):

    > Był? Już nie jest?

    Nie wiem. Nie mam firmy. Jedrus pisze, że ma inny. Hmmm... Tylko
    nie pisze do czego ten program. Może do wypalania płytek :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE