  • 51. Data: 2008-07-01 10:25:02
    Temat: Re: DG - usługi informatyczne - instalacja systemu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    jedrus napisał(a) :
    > Nie podoba sie
    > MS to nic nie stoi na przeszkodzie zmienic to na jakies "wolne
    > oprogramowanie" z ktorego zdaje sie korzystasz. Prawo jest prawo i nic
    > na to nie poradzisz. Dlaczego musiales placic za produkt MS pomimo ze go
    > nie uzywasz?.

    A słyszał o programie Płatnik, hę?

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 52. Data: 2008-07-01 10:28:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mark napisał(a) :

    > Nie bardzo rzumiem czemu naskoczylo na mnie pare osob tak jak bym to ja
    > ustalal zasady - reguly sa jakie sa, i ze ktos sie poawanturuje na grupie
    > nijak sie ma do rzeczywistej sytuacji _w_razie_kontroli_

    Więc prosimy, abyś przestał się awanturować.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 53. Data: 2008-07-01 10:32:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 12:25
    (autor Zbynek Ltd.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4d0m3$732$1@news.onet.pl>):

    > A słyszał o programie Płatnik, hę?

    A to jest w ogóle granda... jako mały przedsiębiorca muszę kupić komputer +
    Windows i do tego jeszcze wydać 500zł na certyfikaty kwalifikowane. Jak
    jestem bardzo mały (do 5 osób), to mogę zapierdzielać do ZUSa z papierkami,
    ale wtedy muszę wywalić kasę na drukarkę.

    A można było zrobić płatnika w Jawie np. tak jak SIO i uniezależnić od
    systemu.

    --
    Tristan

  • 54. Data: 2008-07-01 10:34:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    ale wtedy muszę wywalić kasę na drukarkę.

    A można było zrobić płatnika w Jawie np. tak jak SIO i uniezależnić od

    Co więcej, teraz jest akcja wymieniania 98 na XP właśnie z powodu płatnika.
    I kolejna struga kasy płynie do monopolisty. Symfonię kiedyś wdrażałem u
    jednego klienta i działała na Sambie, ale Matrix tak smęcił, tak smęcił, że
    w końcu przekonał klientkę, że ja jestem dupa za krzaka, a oni są wielki MS
    i że serwer musi być MS. Jakby kuźwa samba komu przeszkadzała.

    Praktyki bandyckie, to prawda, dobrze Anyk zauważył.

    --
    Tristan

  • 55. Data: 2008-07-01 10:36:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mark napisał(a) :

    > Polecam zastosowanie tej rady do siebie. Nigdzie nie napisalem tego co
    > sugerujesz, nadinterpretujesz tylko po to by dowiesc swojej "racji"

    Wytłumacz więc miszczu, co miałeś na myśli w zdaniu:
    "Warunki licencjonowania tez sie zmieniaja i warto je sobie
    czasem aktualizowac"

    > Bla bla bla. Uzytkownika interesuje jakie *obowiazuja* warunki licencji w
    > memencie zakupu oprogramowania a te obowiazany jest mu podac
    > sprzedawca/instalator.

    Doprawdy? Może jakaś dołączana karteczka z ksero strony
    internetowej M$?

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 56. Data: 2008-07-01 10:37:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mark napisał(a) :
    > Celowo robisz z siebie idiote, czy klocisz sie po to by pokazac jaki jestes
    > "gosc", i ze masz w d.. "ten caly Microsoft"?
    > Jak sobie sam kupiles Windows, to owszem, Mozesz naklejke przyczepic na
    > czolo nawet,
    > Jak prowadzisz firme, i sprzedajesz klientowi komputer, instalujac mu tam
    > system - to masz obowiazek mu to nakleic, bo klient nie musi sie znac na
    > zasadach licencjinowania. Sprzedawca zas tak.

    Ty chyba celowo robisz z siebie idiotę. Nie ma obowiązku
    licencyjnego naklejenia naklejki na obudowę.

    > Kpisz czy o droge pytasz?
    > Masz doskonaly przyklad - zapytaj doktora Garlickiego. Tak, tego od Ziobry
    > Mial pelen barek drogich alkoholi, iles tam zgarkow, i zero papierka na to.

    Kpisz czy o drogę pytasz?
    Brak rachunku na rzecz oznacza jej nielegalne posiadanie? Ba!
    Kradzież wręcz może?

    > Bo sorry, takim szczeniackim gadaniem to sie mozesz popisywac w internecie.

    Nie uważasz, że robisz to samo?

    > Ma COA. Jak nie ma COA, ani niczego innego, ani nie potrafi udowodnic ze
    > maprawo do licencji MSDNA - to owszem, w razie kontroli uznaja Cie za
    > nielegalnego posiadacza systemu. I mocno sie nagimnastykujesz udowadniajac z
    > enie jestes wielbladem - bo to, ze to oni beda musieli Ci udowodnic ze
    > nielegalne - mozesz w bajki wlozyc.

    Bajki Waść prawisz.

    > Wiesz, fajnie jest tak sobie szczekac w teori.

    Więc proszę Cię o skończenie z tym teoretyzowaniem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 57. Data: 2008-07-01 10:52:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

> [...]
    > jestem bardzo mały (do 5 osób), to mogę zapierdzielać do ZUSa z papierkami,
    > ale wtedy muszę wywalić kasę na drukarkę.

    Taniej bedzie zlecic to na zewnatrz. Wtedy nie bedziesz potrzebowal
    komputera z Windowsem, podpisu i drukarki...

    j.

  • 58. Data: 2008-07-01 10:57:06
    Od: jedrus <j...@n...ne.btx.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Jakby nie stosowali nielegalnych praktyk monopolistycznych, to by nie było
    > potrzeby łamania prawa autorskiego. Niestety w tej chwili to oni wyłącznie
    > okradają, w tym np. mnie. Już dwa razy musiałem zapłacić za ich produkty,
    > choć ich nie używam. Więc myślę, że już dwóch tzw. piratów działa zupełnie
    > bez szkody i ,,okradania'' MSa, bo się równoważy.

    Telekomunikacja, energetyka, gazownictwo, ZTM.......... tez sa podobnymi
    monopolistami i zdziwylbym sie, gdybys siedzial przy lampie naftowej a
    straz pozarna wzywal kodem plemienia "Kuntakinte" na tam-tamach;)
    Piszesz tak jakbys nie znal zycia. Kazdy Ciebie/nas rznie na czym sie da
    i jak sie da i dziwie sie troche ze o tym nie pamietasz. Nie podoba sie

    "Degradacja jez. CZrniakowskiego http://mokotow.btx.pl/content/view/102/90/
    "Nie wierzymy już nikomu" http://mokotow.btx.pl/content/view/101/67/

  • 59. Data: 2008-07-01 13:23:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ale wtedy muszę wywalić kasę na drukarkę.
    >
    > A można było zrobić płatnika w Jawie np. tak jak SIO i uniezależnić od

    A można zrobić outsourcing kadr i księgowości, i się w to nie bawić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2008-07-01 14:35:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 01 lipiec 2008 15:23
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > A można zrobić outsourcing kadr i księgowości, i się w to nie bawić.

    Można, ale cenowo wyjdzie jeszcze drożej. Pamiętaj, że mówimy o małym
    przedsiębiorcy, z kilkoma pracownikami. Albo o małych przedszkolach,
    szkółkach itepe, które tego, jak to paściato nazwałeś outcośtama nie
    zrobią.

    --
    Tristan