  • 1. Data: 2008-06-27 15:35:16
    Temat: DG - usługi informatyczne - instalacja systemu
    Od: "Marcin H." <h...@o...pl>

    Witam,

    Planuje założyć działalność gospodarczą z usługami informatycznymi, i chodzi
    mi o instalacje systemu MS Windows. Jak to wygląda gdy klient mi dostarczy
    nośnik z płytą instalacyjną i napisanym na kartce kluczem?

    Czy mam obowiązek sprawdzać czy system jest oryginalny? Jeśli tak to jak to
    sprawdzić? Przecież jest np. możliwość aby ściągnąć windowsa z programu MSDN
    (dla studentów) i w tym przypadku nie ma ani certyfikatu ani oryginalnej
    płyty.

    Druga kwestia jak się zabezpieczyć w takim przypadku? Myślę aby napisać
    dokument mniej więcej o treści: "Zlecam instalacje systemu MS Windows z
    mojej płyty instalacyjnej i jednocześnie oświadczam że posiadam odpowiednie
    prawa/licencje. [podpis klienta]" Czy coś takiego by wystarczyło aby nie
    posądzić mnie o szerzenie "piractwa"?

    Z góry dziękuję za podpowiedź

  • 2. Data: 2008-06-27 15:59:57
    Temat: Re: DG - usługi informatyczne - instalacja systemu
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > MSDN
    > (dla studentów) i w tym przypadku nie ma ani certyfikatu ani oryginalnej

    A planujesz świadczyć usługi studentom? Albo inaczej: studentów stać na
    płacenie komuś, aby im zainstalował soft z gotowej płytki?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-06-27 16:50:28
    Od: "Marcin H." <h...@o...pl>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote:

    > A planujesz świadczyć usługi studentom? Albo inaczej: studentów stać na
    > płacenie komuś, aby im zainstalował soft z gotowej płytki?

    Kto wie... To był tylko przykład, że są wersje windowsa którym tak naprawdę
    nie można "na szybkiego" ocenić legalności oprogramowania. Załóżmy, że stać
    studenta aby komuś zapłacił za zainstalowanie z jego płytki... Powiedzmy, że
    robi to firma i czy jak przyjdzie do niego i zainstaluje to musi sprawdzać
    legalność tego oprogramowania? Chodzi mi o to czy później w przypadku
    kontroli studenta okaże się że nie miał legalnego windowsa to czy firma
    ponosi jakieś konsekwencje?

  • 4. Data: 2008-06-27 18:00:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-27, Marcin H. <h...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > (dla studentów) i w tym przypadku nie ma ani certyfikatu ani oryginalnej

    No pewnie. Tylko ZTCW takie MSDNy to są dostępne dla studentów wydziałów
    informatycznych. Myślisz, że taki nie wie jak to zrobić? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-06-27 18:33:29
    Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2008-06-27, Marcin H. <h...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No pewnie. Tylko ZTCW takie MSDNy to są dostępne dla studentów
    > wydziałów informatycznych. Myślisz, że taki nie wie jak to zrobić? :)

    Ja jestem przekonany. Znam troche takich.

  • 6. Data: 2008-06-27 18:34:55
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    > Witam,

    Witam.

    Przerabialem podobne dylematy, wiec bedzie to OT, nie mniej jednak mam
    nadzieje, ze naswietli Ci problematyke.

> [...]
    > dostarczy
    > nośnik z płytą instalacyjną i napisanym na kartce kluczem?
    [ciach]

    A co w przypadku kiedy klient nie przyniesie nosnika?
    Troche niepowaznie wyglada, kiedy przychodzisz do 'specjalisty' a on zada
    od Ciebie plyty... Taki 'fachowiec' na rynku dlugo sie nie utrzyma. W
    sektorze prywatnym, ciezko sie utrzymac w branzy informatycznej, nie mowiac
    juz o godnym zarobku. O ile jestes znajomym, znajomego i za symboliczne 5zl
    pogrzebiesz wszystko jest w pozadku. Natomiast o ile chcesz wyjsc z
    uslugami po za podworko nie rokuje sukcesow.

    Obecnie kazdy ma w zasiegu telefonu znajoma osobe ktora jest dyspozycyjna i
    sprawdzona. W momencie kiedy za slowo dziekuje wystawisz rachunek wiele
    osob sie od Ciebie odwroci.

    > Czy mam obowiązek sprawdzać czy system jest oryginalny? Jeśli tak to jak
    > sprawdzić?
    [ciach]

    www.microsoft.com/poland masz tam sporo informacji na temat autentycznosci.

    > Druga kwestia jak się zabezpieczyć w takim przypadku?
    [ciach]

    Odpuscic i zainteresowac sie sektorem przedsiebiorstw? Tutaj jednak
    potrzebne jest duze przebicie, reklama, fundusze, referencje i naprawde
    duzo, ale to duzo nauki. Zyskujac klienta, zdobywasz go na lata. Na rynku
    jest bardzo wiele firm outsourcing'owych, moze tak warto podjac sie
    wspolpracy?

  • 7. Data: 2008-06-27 19:05:48
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Kit pisze:

    > Troche niepowaznie wyglada, kiedy przychodzisz do 'specjalisty' a on zada
    > od Ciebie plyty...

    Wrecz przeciwnie. Kilka dni temu mialem telefoniczne wezwanie do
    przeinstalowania windy wiec zapytalem jaki problem wystapil podczas
    somodzielnej reinstalacji ze potrzebne "pogotowie PC". W odpowiedzi
    uslyszalem ze brak nosnika i czy moglbym przyjechac z plytka.
    Odpowiedzialem OK. Na pytanie ile to bedzie kosztowalo odpowiedzialem ze
    zgodnie z cennikiem uslugi i oprogramowania. Klient sie wycofal ;)

    > Taki 'fachowiec' na rynku dlugo sie nie utrzyma.

    Tez bym z tym polemizowal. Mam troche klientow ktorym sprzedalem kiedys
    na f-re VAT maszyny z legalnym oprogramowaniem a "dzisiaj" co jakis czas
    modernizuje im ten sprzet a wiec sie jakos trzymam;)

    --
    jedrus

    Euro 2008 - terminarz, wyniki, tabele-
    http://mokotow.btx.pl/content/view/94/82/
    Jezeli wiesz o Mokotowie cos czego inni nie wiedza, koniecznie podziel
    sie tym na http://www.mokotow.btx.pl

  • 8. Data: 2008-06-27 19:30:12
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    Marcin H. pisze:
> [...]
    > dostarczy
    > nośnik z płytą instalacyjną i napisanym na kartce kluczem?

    Jezeli masz dostep do netu to udana aktywacja systemu swiadczy o
    legalnosci programu.

    > Czy mam obowiązek sprawdzać czy system jest oryginalny? Jeśli tak to jak to
    > sprawdzić?

    Microsoft powiada ze legalne oprogramowanie to oryginalny nosnik,
    certyfikat ( hologram z kodem paskowym i numerem) i f-ra.

    Przecież jest np. możliwość aby ściągnąć windowsa z programu
    > MSDN
    > (dla studentów) i w tym przypadku nie ma ani certyfikatu ani oryginalnej
    > płyty.

    Tego dla studentow nie mialem w rekach;)

> [...]
    > prawa/licencje. [podpis klienta]" Czy coś takiego by wystarczyło aby nie

    Cos chyba kombinujesz z tymi zleceniami i podpisami. Co prawda
    rejestracja w MS nie jest obowiazkowa ale aktywacja tak, bo program bez
    aktywacji bedzie dzialal tylko 30 dni. Aktywacja wyjasni jego legalnosc.
    Jezeli to lipa, to zawsze mozesz pobrac za usluge i splawic gostka coby
    sie bujal. Po 30 dniach znowu przyjdzie:-)

  • 9. Data: 2008-06-27 19:45:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    jedrus napisał(a) :
> [...]
    > Jezeli to lipa, to zawsze mozesz pobrac za usluge i splawic gostka coby
    > sie bujal. Po 30 dniach znowu przyjdzie:-)

    Najpierw wyłączyć powiadamianie o pozostałym czasie do aktywacji ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 10. Data: 2008-06-27 20:19:20
    Od: "Marcin H." <h...@o...pl>

    "jedrus" wrote:

    > Jezeli masz dostep do netu to udana aktywacja systemu swiadczy o
    > legalnosci programu.

    A jeśli nie mam to mam dzwonić telefonicznie?
    Druga sprawa są klucze tak zwane Corporate które nie wymagają aktywacji i
    jest mało prawdopodobne aby klient zdobył go legalnie i co w takim
    przypadku?

    > Microsoft powiada ze legalne oprogramowanie to oryginalny nosnik,
    > certyfikat ( hologram z kodem paskowym i numerem) i f-ra.

    A powinienem (czy w ogóle) mogę żądać faktury zakupu systemu?

> [...]
    > Jezeli to lipa, to zawsze mozesz pobrac za usluge i splawic gostka coby
    > sie bujal. Po 30 dniach znowu przyjdzie:-)

    Po prostu bym chciał się jakoś zabezpieczyć.
    Na razie planuje "współpracę" z klientami indywidualnym od czegoś trzeba
    zacząć, a później współprace z firmami (a tam wątpię abym miał problem z
    autentycznością systemu )

    Heh tylko, że za trzecim razem klient już nie zadzwoni:)