  • 1. Data: 2006-03-17 10:56:33
    Temat: [spoldzielnia] Niespodziewane odsetki od rozliczenia koncowego.
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Witam,

    Mam problem ze spoldzielnia. Przyslala mi pismo ze zalegam jej 2.5 tys
    odsetek za nieterminowa splate rozliczenia koncowego. Sprawa
    jest skomplikowana wiec ja pokrotce opisze (pytania na koncu :)

    Klucze do mieszkania odebralem w marcu 2002 roku.
    We wrzesniu 2002 spoldzielnia uchwalila rozliczenie koncowe z ktorego
    wyniklo ze do doplaty mam 18 tys. Pisma w tej sprawie spoldzielnia zaczela
    rozsylac w listopadzie 2002 podajac termin zaplaty 1 stycznia 2003.
    Pisma byly kierowane na adres w nowym bloku - mimo ze w spoldzielni
    przy zawieraniu umowy byl podany inny adres do korespondencji.
    Samych pism tez sie nie spodziewalem, bo wedle umowy rozliczenie mialo
    byc wykonane dopiero po oddaniu budynku do uzytkowania, a budynek
    do tej pory jest niodebrany - czyli teoretycznie jest to nadal plac budowy.

    W kazdym razie pierwszego pisma o rozliczeniu koncowym ktore bylo dwukrotnie
    przeslany listem poleconym na adres "budowy" nie odebralem.
    Rozliczenie dostalem dopiero w lipcu 2003, gdy odebralem je osobiscie
    od pracownika spoldzielni. Napisalem pismo o rozlozenie kwoty podstawowej
    na raty. W odpowiedzi otrzymalem zgode na rozlozenie na raty i informacje
    ze odsetki na dzien wyslania pisma wynosza 1800 pln. Raty splacilem
    terminowo - ostatnia rata kwiecien 2004.
    W sprawie odsetek ktore byly na pismie udalem sie do dzialu finansowego w
    spoldzielni, gdzie mi powiedziano ze skoro pismo odebralem w lipcu to
    odsetki mnie nie dotycza i mam splacic kwote glowna. Niestety nie mam tego
    na pismie - to byly tylko slowa pani z dzialu finansowego.
    Po splaceniu ostatniej raty udalem sie ponownie do tej pani i potwierdzila
    mi ze jestem juz calkowicie rozliczony ze spoldzielnia.

    Na tym sprawa wydawala mi sie zakonczona, ale spoldzielnia w lutym 2006
    przyslala informacje ze zalegam jej 2500 odsetek i ze jesli nie zaplace
    w ciagu 2 tygodni to skieruja sprawe do sadu. Poprosilem o napisanie
    o jakie odsetki chodzi i podeslanie dokladnych kalkulacji z podaniem
    dat i kwot i oprocentowania za jakie odsetki byly liczone. Otrzymalem
    w wyjasnieniu informacje ze nie splacilem kwtoty w podanym terminie
    1 stycznia 2003, i odsetki sa naliczone prawidlowo - bez podawania
    konkretnych dat i kwot ani nawet oprocentowania.

    Tu mam pare pytan:
    - czy spoldzielnia ma prawo naliczac odsetki od terminu podanego w pismie
    ktorego nie dostarczyla mi w sposob skuteczny - wysylajac
    na inny niz podany w korespondencji adres, czy tez moga liczyc
    tylko odsetki od dnia faktycznego odebrania pisma, do momentu splaty
    ostatniej raty?

    - Jesli maja prawo liczyc od tego pierwszego terminu to od kiedy liczy sie
    przedawnienie odsetek - od tej daty 1 stycznia 2003 czy tez od daty
    ostatniej wplaty raty podstawowej - kwiecien 2004 ?

    - jesli spoldzielnia skieruje sprawe do sadu - to czy mam szanse na to
    ze sad przychyli sie do mojego toku rozumowania - czy dla sadu
    bedzie mialo jakiekolwiek znaczenie ustne zapewnienie pracownika spoldzielni
    o calkowitym rozliczeniu?

    - czy cos da zaplata mniej spornej czesci odsetek - tj od lipca 2003 do
    kwietnia 2004 od kwoty rozliczenia pomiejszanej o poszczegolne raty?
    Czy tez moze zaplata jakiejkolwiek czesci bedzie uznaniem calosci
    kwoty do zaplaty?

    - lamerskie pytanie: czy od tych odsetek naliczane sa kolejne odsetki?
    Jesli tak do od kiedy?

    - czy takie zapewnienie spoldzielni ze sa naliczone prawidlowo musi byc dla
    mnie wystarczajace?

  • 2. Data: 2006-03-20 12:57:44
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-03-17, Tomasz Roskal <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Jesli tak do od kiedy?
    >
    > - czy takie zapewnienie spoldzielni ze sa naliczone prawidlowo musi byc dla

    Ech, mogłem się spodziewać, że zbyt długiego tekstu nikt nie przeczyta :((
    Naprawde nikt nie zna odpowiedzi na żadne z powyższych pytań?