  • 1. Data: 2014-02-11 09:30:20
    Temat: Czy znaczek policyjny jest zastrzeżony?
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    Czy gwiazdka policyjna jest zastrzeżona ( ta "odznaka" Policja ) i czy
    moge ja umiescic na stronie gdzie beda zawarte informacje o akcjach Policji

    Zgodnie z prawem autorskim nie jest, a jakie jest wasze zdanie

    Art. 4.
    [Wyłączenia ochrony prawnoautorskiej]

    Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:

    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty;

    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole;

    3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne;

    4)proste informacje prasowe.

  • 2. Data: 2014-02-11 10:40:43
    Temat: Re: Czy znaczek policyjny jest zastrzeżony?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Feb 2014, TomcioPaluch wrote:

    > Czy gwiazdka policyjna jest zastrzeżona ( ta "odznaka" Policja ) i czy moge
    > ja umiescic na stronie gdzie beda zawarte informacje o akcjach Policji
    >
    > Zgodnie z prawem autorskim nie jest, a jakie jest wasze zdanie

    PA akurat jest tylko bardzo wąskim wycinkiem prawa, obejmującym
    wszelakie "zastrzeżenia".
    Patrz np. słowo "hotel" - przecież to zastrzeżenie nie ma nijak
    cech "autorskich" (ani innych praw majątkowych).
    <dywagacja>
    Nie wiem, nie chce mi się szukać, ale na mój gust taka odznaka może
    być zastrzeżona na takich zasadach, jak dokument.
    Tylko mi nie pisz, że dokument musi mieć postać "papierową" :),
    dokument jak najbardziej może być łupany w kamieniu albo wytopiony
    lub odgnieciony w plastiku lub metalu (patrz tablica rejestracyjna).
    Rzecz jasna, w takim przypadku ani wzór ani obraz (nie mający
    cech falsyfikatu dokumentu) zastrzeżone by nie były.
    <\dywagacja>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-02-11 11:14:59
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    Troche poszperałem i na 99% nie jest zastrzeżona. Rutkowski ma taką samą
    :) I to jeszcze ją nosi.

  • 4. Data: 2014-02-11 17:20:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-02-11 11:14, TomcioPaluch pisze:
    > Troche poszperałem i na 99% nie jest zastrzeżona. Rutkowski ma taką samą
    > :) I to jeszcze ją nosi.

    sprawdź w ustawie mówiącej o umundurowaniu.

  • 5. Data: 2014-02-11 18:05:55
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    Można, ale nie może być numeru identyfikującego policjanta

  • 6. Data: 2014-02-14 23:41:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 11 Feb 2014 10:40:43 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tylko mi nie pisz, że dokument musi mieć postać "papierową" :),
    > dokument jak najbardziej może być łupany w kamieniu albo wytopiony
    > lub odgnieciony w plastiku lub metalu (patrz tablica rejestracyjna).

    Gwoli ścisłości - tablica rejestracyjna nie jest dokumentem (wyrok SN III
    KKN 207/01), może jedynie podlegać niektórym przestępstwom związanym z
    dokumentami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-02-15 09:06:56
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    Na stronie Policyjnej znalazłem

    "Korzystanie przez użytkowników z materiałów opublikowanych w serwisie
    www.policja.pl nie wymaga zgody Komendy Głównej Policji."

    http://www.policja.pl/pol/wolnytekst/46616,dok.html

  • 8. Data: 2014-02-15 19:13:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Feb 2014, TomcioPaluch wrote:

    > Na stronie Policyjnej znalazłem
    >
    > "Korzystanie przez użytkowników z materiałów opublikowanych w serwisie
    > www.policja.pl nie wymaga zgody Komendy Głównej Policji."
    >
    > http://www.policja.pl/pol/wolnytekst/46616,dok.html

    To nie jest tożsame z legalnością.
    Jeśliby jakiś zakaz wynikał z ustawy, to brak wymagania zgody twórcy
    strony nie miałby znaczenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-02-16 11:49:05
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-11 09:30, TomcioPaluch pisze:
    > Czy gwiazdka policyjna jest zastrzeżona ( ta "odznaka" Policja ) i czy
    > moge ja umiescic na stronie gdzie beda zawarte informacje o akcjach Policji

    nie martwiłbym sie PA, tylko art 227 KK. Chyba, ze masz zamiar ich
    chwalic ;)

    --
    @foe_pl

  • 10. Data: 2014-02-17 08:07:39
    Od: TomcioPaluch <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-16 11:49, the_foe pisze:

    > nie martwiłbym sie PA, tylko art 227 KK. Chyba, ze masz zamiar ich
    > chwalic ;)

    A co ma ten art :

    "Kto, podając się za funkcjonariusza publicznego albo wyzyskując błędne
    przeświadczenie o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego
    funkcją,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.

    "

    do używania znaczka ??? NIC