  • 1. Data: 2014-02-11 12:59:32
    Temat: Jak to jest z tym zameldowaniem?
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Rok temu sprzedałem mieszkanie (które potem jeszcze pół roku
    wynajmowałem). Był obowiązek meldunkowy. Nie pozwolono mi się zameldować
    w budowanym domu "bo nie mieszkam tam". Nawet jak mówiłem, ze w sumie
    już mieszkam, ale nie przyznam się bo mieszkać mi nie wolno (dom nie
    odebrany) to i tak słyszałem "nie przyznam się ze mieszkam, to nie
    dostanę zameldowania". I tak w koło.
    Na tym forum napisano mi, że moim obowiązkiem jest podawać dane adresowe
    pod którymi jestem "możliwy do znalezienia" (na nowym adresie było minie
    dużo łatwiej znaleźć - czasem tydzień tam siedziałem - poza tym "dom w
    podwórku u teściowej" gwarantował, że zawsze ktoś odbierze korespondencję).
    OK. Teraz podobno obowiązku meldunkowego już nie ma. Mimo to (w sumie to
    dlatego, że w zeszłym roku się zameldowałem) mam zameldowanie na pobyt
    stały. W nowym domu. I od prawie roku regularnie jeżdżę po 15km w jedną
    stronę po to, żeby odebrać jakieś awizo lub list polecony. Bo ban, urząd
    miasta, sąd itd. ślą listy na stary adres w blokach. A nowi lokatorzy są
    tak mili, że odbierają korespondencję i dzwonią nawet po tym, jak
    kazaliśmy im przeganiać listonosza albo wrzucać listy do przegródki
    "pomyłki".
    Powiedzcie mi jak mam wymusić na Urzędzie Miasta, Sądzie itp żeby
    podatek za nowy dom wysyłał na adres tego nowego domu, tam gdzie jestem
    zameldowany, tam gdzie jestem w księgi wieczyste wpisany a nie tam,
    gdzie rok temu mieszkałem????

  • 2. Data: 2014-02-11 13:26:21
    Temat: Re: Jak to jest z tym zameldowaniem?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2014 12:59, cte pisze:
> [...]
    > już mieszkam, ale nie przyznam się bo mieszkać mi nie wolno (dom nie
    > odebrany) to i tak słyszałem "nie przyznam się ze mieszkam, to nie

    Dostaniesz. Ale grzywnę. Trzeba było się zameldować na działce (na
    swojej działce możesz mieszkać sobie w namiocie).

    [ciach]

    > OK. Teraz podobno obowiązku meldunkowego już nie ma. Mimo to (w sumie to

    Jest, ale znieśli karę.

  • 3. Data: 2014-02-11 13:39:20
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2014-02-11 13:26, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 11.02.2014 12:59, cte pisze:
    >
    > Dostaniesz. Ale grzywnę. Trzeba było się zameldować na działce (na
    > swojej działce możesz mieszkać sobie w namiocie).

    "Proszę pani - a jak mi pani udowodni, ze tam nie mieszkam? Może
    postawiłem namiot?"
    "Niech sobie pan ze mnie żartów nie robi! Tu jest urząd!!!"
    Więc się zameldowałem "bo dom stoi a ja mieszkam" a potem dostałem
    pozwolenie na zamieszkanie i "wprowadziłem się bo mam pozwolenie". Mam
    nadzieję, że teraz już nikt nie będzie się czepiał kolejności :)

    > Jest, ale znieśli karę.

    Karę znieśli więc nie sprawdzają gdzie kto mieszka i jest zameldowany,
    tylko wysyłają korespondencję gdzie popadnie? Konkretnie tam gdzie na
    pewno zameldowany nie jest a - zgodnie z wykładnią prawa -
    prawdopodobnie również nie mieszka? Co za logika...

  • 4. Data: 2014-02-11 13:45:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2014 13:39, cte pisze:

    > Karę znieśli więc nie sprawdzają gdzie kto mieszka i jest zameldowany,

    Znieśli karę za nieprzestrzeganie. Sprawdzać to chyba już od dawna nikt
    nie sprawdza, tylko czasem wychodzą kwiatki w sądzie, jak zawiadomienia
    szły na adres zameldowania.

    > tylko wysyłają korespondencję gdzie popadnie? Konkretnie tam gdzie na
    > pewno zameldowany nie jest a - zgodnie z wykładnią prawa -
    > prawdopodobnie również nie mieszka? Co za logika...

    Miej pretensję do tych wszystkich, co konsekwentnie przez lata robili
    burdel nie pilnując aktualności własnych danych.

  • 5. Data: 2014-02-11 15:02:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 12:59:32 UTC+1 użytkownik cte napisał:
> [...]
    > podatek za nowy dom wysyłał na adres tego nowego domu, tam gdzie jestem
    > zameldowany, tam gdzie jestem w księgi wieczyste wpisany a nie tam,
    Podejść do Urzędu Miasta i podac adres na który ma byc wysyłana korespondencja.
    Ja tez w ostatnich latach 3 razy adres zmieniałem i większych problemów z urzędami
    nie było- podawałem nowy adres i korespondencja doichodziła.
    Najgorzej jest z ZUSem bo większośc korespondencji przychodzi na mój aktualny adres
    ale np jeszcze w zeszłym roku jeden list przyszedł na adres gdzie już od kilkunastu
    lat nie mieszkam i nie jestem zameldowany. Widocznie mają różne bazy danych i nie
    wszędzie zaktualizowali.

  • 6. Data: 2014-02-11 15:16:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 11.02.2014 15:02, Kris pisze:
    > Podejść do Urzędu Miasta i podac adres na który ma byc wysyłana korespondencja.

    I do wszystkich sądów w całym kraju?

    Po to chyba jest ten meldunek, żeby urzędy pisały na adres zameldowania?

    MJ

  • 7. Data: 2014-02-11 19:56:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 15:16:08 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Po to chyba jest ten meldunek, żeby urzędy pisały na adres zameldowania?
    Obowiązek meldunkowy znika chyba od stycznia przyszłego roku.

  • 8. Data: 2014-02-12 01:04:36
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-02-11 12:59, cte pisze:

    > Powiedzcie mi jak mam wymusić na Urzędzie Miasta, Sądzie itp

    Powiadomić je o zmianie adresu. W/w urzędy/przedsiębiorstwa
    wbrew pozorom nie dysponują szklaną kulą.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 9. Data: 2014-02-12 01:06:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-02-11 15:16, Michał Jankowski pisze:

    > I do wszystkich sądów w całym kraju?

    VS

    > Po to chyba jest ten meldunek, żeby urzędy pisały na adres
    > zameldowania?

    Jeśli 1 moja rada nie zadziała - wymeldować się do nikąd.
    Wszelkich konsekwencji unikniesz z racji tego, że zawsze
    będziesz miał możliwość podważenie faktu doręczenia wyroku/decyzji.

    A jeśli chcesz być "uczciwy" w 100 %, to wymeldować się do nikąd
    i dać ogłoszenie w "komunikatach", że wymeldowałeś się do nikąd,
    ale korespondencję odbierasz pod adresem ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 10. Data: 2014-02-12 09:02:50
    Od: n...@t...net.pl

> [...]
    >
    > podatek za nowy dom wysyłał na adres tego nowego domu, tam gdzie jestem
    >
    > zameldowany, tam gdzie jestem w księgi wieczyste wpisany a nie tam,

    Bo urzędnicy naszego państwa nie rozumieją słowa meldunek.

    Wkruwiło mnie jak w TV usłyszałem, że według nowego prawa
    dla działkowiczów pracowniczych ogłoszono, że nie może to
    być miejsce zamieszkania obywatela, a ja się pytam - dlaczego?

    Andrzej.