    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 11 Feb 2014 10:40:43 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy znaczek policyjny jest zastrzeżony?

    On Tue, 11 Feb 2014, TomcioPaluch wrote:

    > Czy gwiazdka policyjna jest zastrzeżona ( ta "odznaka" Policja ) i czy moge
    > ja umiescic na stronie gdzie beda zawarte informacje o akcjach Policji
    >
    > Zgodnie z prawem autorskim nie jest, a jakie jest wasze zdanie

    PA akurat jest tylko bardzo wąskim wycinkiem prawa, obejmującym
    wszelakie "zastrzeżenia".
    Patrz np. słowo "hotel" - przecież to zastrzeżenie nie ma nijak
    cech "autorskich" (ani innych praw majątkowych).
    <dywagacja>
    Nie wiem, nie chce mi się szukać, ale na mój gust taka odznaka może
    być zastrzeżona na takich zasadach, jak dokument.
    Tylko mi nie pisz, że dokument musi mieć postać "papierową" :),
    dokument jak najbardziej może być łupany w kamieniu albo wytopiony
    lub odgnieciony w plastiku lub metalu (patrz tablica rejestracyjna).
    Rzecz jasna, w takim przypadku ani wzór ani obraz (nie mający
    cech falsyfikatu dokumentu) zastrzeżone by nie były.
    <\dywagacja>

    pzdr, Gotfryd