  • 1. Data: 2014-02-10 11:25:55
    Temat: Art. 1 kk par. 2
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Art. 1 par. 2 kodeksu karnego mówi, że "Nie stanowi przestępstwa czyn
    zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma."
    Niedawno spotkała mnie taka sytuacja:
    weekend, popołudnie, zupełnie pusta droga dwupasmowa (na terenie
    miasta), między pasami jest przejazd, gdzie można by zawrócić, ale stoi
    tam zakaz. Do skrzyżowania, gdzie można legalnie zawrócić jeszcze pół
    kilometra, więc zawróciłem na zakazie i zaoszczędziłem kilometr jazdy
    sobie, a środowisku ileś tam mg CO2 emisji. Pech chciał, że jakimś cudem
    "misiaczki" w radiowozie mnie wypatrzyły, dogoniły na sygnale i
    potraktowały na 100 zł i 2 punkty karne. Tłumaczenie, że zawracanie w
    tym miejscu nikomu nie przeszkadzało nie pomogło.
    Pytam się więc, jak się ma ta znikoma szkodliwość, do mojej sytuacji?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-10 11:34:42
    Temat: Re: Art. 1 kk par. 2
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2014 11:25, Jacek pisze:
> [...]
    > weekend, popołudnie, zupełnie pusta droga dwupasmowa (na terenie
    > miasta), między pasami jest przejazd, gdzie można by zawrócić, ale stoi

    Nie dotyczy. Powyższy przepis odnosi się do przestępstw (kodeks karny) a
    ty popełniłeś wykroczenie (kodeks wykroczeń).

  • 3. Data: 2014-02-10 11:38:39
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Mon, 10 Feb 2014 11:25:55 +0100, Jacek napisał(a):

    > Art. 1 par. 2 kodeksu karnego mówi, że "Nie stanowi przestępstwa czyn
    > zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma."

    Nie stosowanie się do PoRD podlega pod kodeks wykroczeń, więc czemu
    przywołujesz kodeks karny?

  • 4. Data: 2014-02-10 12:12:50
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-10 11:38, Kapibara pisze:
    > Nie stosowanie się do PoRD podlega pod kodeks wykroczeń, więc czemu
    > przywołujesz kodeks karny?
    OK. W porządku. Sąsiad policjant też mnie oświecił, że oni nie są od
    bezpieczeństwa ani porządku tylko od paragrafów.
    Jacek

  • 5. Data: 2014-02-10 14:48:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2014 12:12, Jacek pisze:
    > OK. W porządku. Sąsiad policjant też mnie oświecił, że oni nie są od
    > bezpieczeństwa ani porządku tylko od paragrafów.
    > Jacek

    Tobie natomiast czytanie ze zrozumieniem sprawia straszliwe problemy.

  • 6. Data: 2014-02-10 16:57:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Tłumaczenie, że zawracanie w tym miejscu nikomu nie przeszkadzało nie
    > pomogło. Pytam się więc, jak się ma ta znikoma szkodliwość, do mojej

    głupi ludzie stosuja prawo w głupi i szkodliwy sposób...

    imho policjant powinien cie pouczyć i dać jechajać dalej. Ale przecież mamy
    kapitalizm i policjanci są od wypracowywania zysku a nie dbania o
    bezpieczeństwo, dlatego nawet uczciwi obywatele nie szanują psów i tyle.

  • 7. Data: 2014-02-10 20:35:28
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-10 14:48, Andrzej Lawa pisze:
    > Tobie natomiast czytanie ze zrozumieniem sprawia straszliwe problemy.
    Wiem, wiem Andrzeju. Ty czasem coś mądrze napiszesz, ale często lubisz
    jakiegoś "nieszczęśnika" obsobaczyć, jak nie za czytanie bez
    zrozumienia, to za kodowanie, albo pisanie nad/pod cytatem ;-)
    Ale dzięki temu grupy nie zamierają......
    Jacek

  • 8. Data: 2014-02-10 20:41:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-10 16:57, Marek Dyjor pisze:
    > imho policjant powinien cie pouczyć i dać jechajać dalej. Ale przecież
    > mamy kapitalizm i policjanci są od wypracowywania zysku a nie dbania o
    > bezpieczeństwo, dlatego nawet uczciwi obywatele nie szanują psów i tyle.
    Nachodzi mnie refleksja, że państwo nasze postawiło na tresurę
    obywateli. Dobrze wytresowany obywatel widząc znak drogowy zastosuje się
    bezkrytycznie. Tak samo bezkrytycznie zrobi potem wszystko, co waadza
    każe. Dzięki temu waadza ma spokój i może robić co się żywnie podoba.
    Wszak co wolno wojewodzie .........
    Jacek

  • 9. Data: 2014-02-10 22:02:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezkrytycznie. Tak samo bezkrytycznie zrobi potem wszystko, co waadza
    > każe. Dzięki temu waadza ma spokój i może robić co się żywnie podoba.

    W wypadku znaków moim zdaniem to akurat byłoby dobre pod warunkiem, że
    równie rygorystycznie podchodzono by do ich stawiania.

  • 10. Data: 2014-02-16 21:38:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W wypadku znaków moim zdaniem to akurat byłoby dobre pod warunkiem, że
    > równie rygorystycznie podchodzono by do ich stawiania.

    teza kolegi Jacka jest błędna...

    w RP prawo stanowi sie byle jak zakładajać że jak będzie skrajnei głupie to
    go nikt nie będzie stosował. Są setki przepisów czasem sprzecznych do
    których nitk się nie stosuje i których nikt nie egzekwuje. Efektywnie mamy
    erozję prawa.