  • 1. Data: 2004-06-29 07:19:34
    Temat: urlop wychowawczy a zwolnienie lekarskie
    Od: "Aneta" <a...@n...o2.pl>

    witam
    pytanie zadaję w imieniu mojej znajomej. sprawa ma się tak: koleżanka jest
    teraz na urlopie wychowawczym BEZPŁATNYM, jest też w 2 miesiącu ciąży, musi
    niestety leżeć. czy zwolnienie lekarskie będzie miała wypłacane w kwocie
    jaką ma na umowie o pracę czy nie będzie miała żadnych pieniędzy z powodu
    właśnie owego bezpłatnego urlopu wychowawczego. dodam że nie jest żadną
    naciągaczką i w pierwszej ciąży pracowała do dosłownie ostatniej chwili
    (prosto z pracy na porodówkę)

    Aneta

  • 2. Data: 2004-06-29 19:06:46
    Temat: Re: urlop wychowawczy a zwolnienie lekarskie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    powodu
    > właśnie owego bezpłatnego urlopu wychowawczego.

    Niestety, na urlopie wychowawczym nie przysługuje zasiłek chorobowy ani
    wynagrodzenie chorobowe.
    Zasiłek macierzyński będzie przysługiwał.
    Jedyne wyjście to przerwać urlop wychowawczy, podjąć na chwilę pracę i
    skorzystać ze zwolnienia lekarskiego w czasie ciąży.

    Pozdrawiam

    wa