  • 31. Data: 2018-06-01 17:18:21
    Temat: Re: Czy w XXI wieku w praworządnym państwie w Unii Europejskiej...?
    Od: z <...@...pl>

    Taki apel

    Podajcie w jakiej sytuacji ma wprost zastosowanie przepis:

    "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

    Co delikwent musi zrobić aby ukarać go z tego artykułu?
    KONKRETY

  • 32. Data: 2018-06-01 18:14:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-01 o 17:18, z pisze:
> [...]
    > pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."
    >
    > Co delikwent musi zrobić aby ukarać go z tego artykułu?

    Skonsultować się z fachowcem czyli prawnikiem.
    Bo kupowanie w internecie rzeczy czy usług nie oznacza z automatu
    "niekorzystnego rozporządzania majątkiem". A samo osiąganie korzyści
    materialnych z handlu przez sprzedawce czy usługodawce jest oczywiste
    i zgodne z prawem.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-06-01 18:46:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2018 o 16:34, Liwiusz pisze:

    > Ja mam pomysł taki, że jak ktoś sprzedaje ci jabłka jako pomarańcze, to
    > niby jest to oszustwo, ale poniżej pewnego poziomu rażącego niedbalstwa
    > po stronie poszkodowanego powinno się wyłączać karalność.

    Hmmm? Chcesz powiedzieć że poniżej pewnego pożomu nieogranięcia ofiary
    oszustwo nie powinno być karane. Przez analogię przy jakiej krótkości
    spódniczki wyłączyłbyś karalność gwałtu?

    > No bo proszszsz, wierzyć w internetowe bajeczki?
    >
    > Z drugiej strony - jesteś w stanie zagwarantować, że nie istnieje taka
    > osoba, która stosując ten specyfik, odniosła takie efekty?

    Załóżmy, że sprzedałem ci cegłę jako smartfona. Jesteś w stanie
    udowodnić, że ktoś nie dodzwonił się z niej na ISS?

    Shrek

  • 34. Data: 2018-06-01 20:59:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2018 18:20:13 +0200, z napisał(a):

    > To nie jest wymówka. Ja chcę straszyć taką gówniarzerię jak w linku.
    > Przy RODO można to i tu można.

    Teoretycznie mozna.
    A w praktyce:
    -skad wiesz, ze nie dziala ? A moze dziala, tylko efekty sa rozne ?
    -masz jakis dowod, ze to nie dziala?
    Niby organy scigania powinny sie zajac dowodami, ale poniewaz to
    trudne, to umorza z braku dowodow
    -przeciez oni maja opinie specjalistow, ze to dziala,
    -rzekomy producent bedzie z Cypru, a specjalisci z Wegier i Rumunii.

    I sie okaze, ze polska prokuratura moze g* zrobic, a cypryjska nie
    chce, jesli firma placi tam podatki :-)

    Niestety - tu sie jakies urzedy przydadza ... albo pisz do Ziobry :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-06-02 15:00:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-01 o 18:46, Shrek pisze:

    > Hmmm? Chcesz powiedzieć że poniżej pewnego pożomu nieogranięcia ofiary
    > oszustwo nie powinno być karane. Przez analogię przy jakiej krótkości
    > spódniczki wyłączyłbyś karalność gwałtu?

    Wyłączyłbym, gdybym uznał to za poprawną analogię, a nie uznaję.

    Jeśli już, to: kobieta zaprosiła do domu, rozebrała się, zaprosiła do
    łóżka, założyła prezerwatywę, rozłożyła nogi, a jak człek wszedł, to
    krzyczy, że gewałt, bo się ona rozmyśliła, i każe wysuwać.

    >  > No bo proszszsz, wierzyć w internetowe bajeczki?

    > Załóżmy, że sprzedałem ci cegłę jako smartfona. Jesteś w stanie
    > udowodnić, że ktoś nie dodzwonił się z niej na ISS?

    W sensie, że kupiłem cegłę, o której myślałem, że sobie z niej
    podzwonię? To się do kabaretu nadaje, względnie do psychiatryka, a nie
    do prokuratora :)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2018-06-02 17:48:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2018 o 15:00, Liwiusz pisze:

    > Wyłączyłbym, gdybym uznał to za poprawną analogię, a nie uznaję.

    Rozumiem. Uważasz, że oszustwo jest jakimś wyjątkowym przestępstwem i
    jak trafisz frajera, to można doić?

    > W sensie, że kupiłem cegłę, o której myślałem, że sobie z niej
    > podzwonię? To się do kabaretu nadaje, względnie do psychiatryka, a nie
    > do prokuratora :)

    Wróćmy do zagadnienia niemożliwości dodzwonienia się z cegły na ISS vis
    LTE. Jak zamierzasz udowodnić (oczywisty przecież fakt), że komuś się to
    udało?

    Shrek

  • 37. Data: 2018-06-02 20:04:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 17:48, Shrek pisze:
    > Wróćmy do zagadnienia niemożliwości dodzwonienia się z cegły na ISS vis
    > LTE. Jak zamierzasz udowodnić (oczywisty przecież fakt), że komuś się to
    > udało?

    OOOPPPSSS :-)

    Trafiła kosa na cegłę :-)

  • 38. Data: 2018-06-02 20:06:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wróćmy do zagadnienia niemożliwości dodzwonienia się z cegły na ISS vis
    > LTE. Jak zamierzasz udowodnić (oczywisty przecież fakt), że komuś się to
    > udało?

    Zupełnie nie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-06-02 20:07:37
    Od: z <...@...pl>

    Cholera. Nie rozumie czy udaje? :-)

    Podaj _inny_ przykład kiedy miał by zastosowanie ten przepis.

    Wymyśl coś. Wysil się trochę :-)

  • 40. Data: 2018-06-02 20:13:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-01 o 20:59, J.F. pisze:
    > -skad wiesz, ze nie dziala ? A moze dziala, tylko efekty sa rozne ?
    > -masz jakis dowod, ze to nie dziala?

    Czy to że nie ma dowodu że działa a ludzie i badania (czy inne wypociny
    z tej strony) _NIE ISTNIEJĄ_ to nic nie znaczy?

    Cały czas pamiętając o treści _OSZUSTWA_ w obowiązującym prawie.

    > I sie okaze, ze polska prokuratura moze g* zrobic, a cypryjska nie
    > chce, jesli firma placi tam podatki :-)

    Sprytny wybieg. A jeśli firma jest tu i teraz w Polsce to da się ten
    przepis zastosować czy NI MA TAKI SIŁY? :-)