  • 1. Data: 2004-01-15 07:55:35
    Temat: Czy urzędnik poświadcza nieprawd
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Gdy minął termin załatwienia sprawy w urzędzie. Urzędnik wydaje pismo o
    usunięcie braków datowane na dzień w którym upływał termin załatwienia
    sprawy. Miało to miejsce 9 dni po terminie.
    Nie dotrzymanie terminu ma znaczenie prawne, czy antydatowanie pisma jest
    naruszeniem art. 271 kodeksu karnego.
    Pozdrawiam Jacek Chyła

  • 2. Data: 2004-01-15 10:58:38
    Temat: Re: Czy urzędnik poświadcza nieprawd
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ABAKUS" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawy. Miało to miejsce 9 dni po terminie.
    > Nie dotrzymanie terminu ma znaczenie prawne, czy antydatowanie pisma

    A jesteś w stanie dowieść, że on tego pisma nie napisał 9 dni
    wcześniej,tylko przeleżało u przełożonego czekając na podpis? Liczy się
    data wysłania, a nie data napisana na piśmie.

  • 3. Data: 2004-01-15 16:51:08
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > A jesteś w stanie dowieść, że on tego pisma nie napisał 9 dni
    > wcześniej,tylko przeleżało u przełożonego czekając na podpis? Liczy się
    > data wysłania, a nie data napisana na piśmie.

    wysłania czy doręczenia?

    KG

  • 4. Data: 2004-01-15 17:42:16
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/15/2004 11:58 AM, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "ABAKUS" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    [....]

    > jest

    > A jesteś w stanie dowieść, że on tego pisma nie napisał 9 dni
    > wcześniej,tylko przeleżało u przełożonego czekając na podpis? Liczy się
    > data wysłania, a nie data napisana na piśmie.

    Ja und nein = Jain, jak mawiali starożytni Eskimosi.

    Jeżeli antydatowane pismo odpowiada na zarzuty/pytania/wnioski, które
    piszący mógł znać jedynie z pisma, które otrzymał po dacie napisania, to
    szwindel byłby ewidentny.

    Antydatowanie jest jedną z technik "uwalania terminu" stosowaną, gdy
    chce sie pozbyć petenta. Zawsze można powołać się na "zwykła pisarską
    omyłkę", a w czasie utarczek termin i tak mija.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-01-15 18:27:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > wysłania czy doręczenia?

    A to zależy od której strony patrzymy na ten termin. Z punktu widzenia
    Urzędu termin jest dochowany jeśli wyślą przed terminem. Z punktu widzenia
    petenta termin na podjęcie czynności prawnych w związku z pismem biegnie
    generalnie od chwili doręczenia z drobnymi wyjątkami związanymi ze
    szczególnymi sytuacjami.

  • 6. Data: 2004-01-15 19:42:25
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Wygląda to tak w dniu 8 stycznia rozmawiam z dyrektorem w celu wyjaśnienia
    jego zdaniem niezgodności z zakwalifikowaniem projektu czy jest to adaptacja
    czy projekt indywidualny. Ponieważ mieliśmy całkiem inne zdania do wyjaśnień
    nie doszło. W dniu dwunastego otrzymałem pismo wzywające do usunięcie braków
    z datą 31 stycznia. Zaznaczam że wniosek o pozwolenia na budowę złożyłem w
    imieniu klienta 1 grudnia.
    Sprawdziłem w biurze podawczym pismo do wysłania jest zarejestrowane na
    dzień 9 stycznia. Moim skromnym zdaniem dyrektor podpisując pismo 9 z datą
    31 stycznia poświadczył, że sprawa załatwiona została w dniu 31 grudnia co
    jest nieprawdą a wsteczna datę wpisano by ukryć przekroczenie terminu, co
    jest okolicznością mające znaczenie prawne i jako takie jest moim skromnym
    zdaniem jest przestępstwem.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-01-15 21:52:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ABAKUS" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    No to teraz należy się zastanowić, czy ta data na piśmie ma jakiekolwiek
    znaczenie. Moim zdaniem nie. Fakt, że sprawy nie załatwiono w ustawowym
    terminie wynika wysyłki na biurze podawczym. Jeśli to jakieś tam skutki
    powoduje - bo nie pamiętam żeby jakieś poza odpowiedzialnością
    dyscyplinarną urzędnika powodowało - to i tak te skutki nastąpiły. Jeśli
    wykażesz to w piśmie, to podejrzewam, że urzędnik poniesie nie tyle
    konsekwencje wpisania innej daty, bo z tego się wytłumaczy w prosty
    sposób, że pismo przygotowano wcześniej, ale czekano, że może coś
    wyjaśnisz, a że nic nie wyjaśniłeś to wysłano i nie zmieniono daty; co
    konsekwencje niezachowania terminu.
    Ja w każdym razie przestępstwa się tu nie potrafię dopatrzyć.

  • 8. Data: 2004-01-16 07:32:25
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Ale gdy podpisał 9 z datą 31 to poświadczył nieprawdę czy nie.

    Użytkownik "Robert Tomasik"

  • 9. Data: 2004-01-16 18:27:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale gdy podpisał 9 z datą 31 to poświadczył nieprawdę czy nie.

    Zrozum, że data sporządzenia pisma jest datą sporządzenia pisma i niczym
    więcej. Ona nie rodzi sama w sobie żadnych skutków prawnych. Przyjęło się,
    by w pismach podawać daty i się to czyni. Ale tak naprawdę, to nie niesie
    żadnego skutku prawnego, o ile nie jest to data pewna. Datą pewną wysłania
    tego pisma jest data stempla pocztowego i ona ma znaczenie.

    Tak więc otwarta jest droga ukarania tego urzędnika za niedotrzymanie
    terminu załatwienia sprawy, ale zarzut fałszerstwa moim zdaniem nie
    utrzyma się przed sądem, a najpewniej w ogóle w razie zawiadomienia
    zostanie wydane postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania w tej
    sprawie.