  • 1. Data: 2004-01-15 00:08:01
    Temat: Przeszukanie + nielegalne oprogramowanie
    Od: "Resident" <r...@o...pl>

    Witam!

    Z tego co sie orientuje, to zeby policja mogla mi przeszukac komputer i szawki
    w poszukiwaniu nielegalnego oprogramowania, to musi miec nakaz rewizji. A co,
    gdy mieszkam w akademiku? Kiedy policja moze wejsc "na legitymacje"? Zeby
    uzyskac nakaz, to zdaje sie, potrzebne jest podejrzenie przestepstwa. Czy moga
    dostac nakaz na caly akademik? :) Czy nakaz jest imienny? Kara za posiadanie
    (nie handlowanie!) nielegalnego oprogramowania, to jest zwykle skasowanie
    programow i zabranie plyt. A co, gdy na dysku mam moje prywatne dane? Moga mi
    wszystko skasowac?
    Posilbym o wypowiedz i rozwianie wszelkich mitow.

  • 2. Data: 2004-01-15 00:18:23
    Temat: Re: Przeszukanie + nielegalne oprogramowanie
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    01/15/2004 01:08 AM | Resident:
    > Posilbym o wypowiedz i rozwianie wszelkich mitow.

    To zaczne od ego ze policja *nie sprawdza* komputerow w domach.
    Sprawdzila kilka (w 30tu milionowym panstwie) i juz wszyscy panikuja :)

    A co policja moze: moze wejsc nawet bez nakazu pod warunkiem, ze
    dostarczy go w ilestam dni. Jednak nie znam nikogo komu by sie to zdarzylo.

    --
    pozdrawiam, |<ońrad |<arpieszuk ++ http://www.VivaMozilla.civ.pl

  • 3. Data: 2004-01-15 00:59:19
    Od: "Resident" <r...@o...pl>

    Czesciowo sam sobie odpowiem ;) Ale prosze rowniez o wasze komentarze.

    1. Artykuł 178 pkt. 3 ustawy o szkolnictwie wyższym mówi, że policja bądź inne
    służby porządku i bezpieczeństwa publicznego (np. Straż Miejska) mogą wkroczyć
    na teren uczelni (czyli akademika) tylko na wezwanie rektora. Z własnej
    inicjatywy mogą wejść tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia życia
    ludzkiego lub katastrofy żywiołowej, jednak muszą o tym powiadomić najwyższe
    władze uczelni. Natychmiast po interwencji muszą opuścić jej teren.

    2. Czy Policja może wejść do mieszkania i sprawdzić oprogramowanie danego
    komputera? Czy jest możliwa policyjna kontrola całej sieci komputerowej?
    http://prawo.hoga.pl/_archiwum_porad_full.asp?id=103
    76

    3. Jaka kara grozi za posiadanie i korzystania z nielegalnego oprogramowania i
    gier komputerowych ? Część z nich została skonfiskowana w sprawie osoby, która
    nielegalnie kopiowała i sprzedawała płyty CD.
    http://prawo.hoga.pl/_default_full.asp?strona=1&id=4
    866

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2004-01-15 12:51:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@b...tren.dy> napisał w
    wiadomości news:bu4m7k$jjl$2@inews.gazeta.pl...

    Dodam tylko, że na wykonanie jakiejkolwiek czynności na terenie akademika
    który jest terenem uczelni wymagana jest zgoda rektora.

  • 5. Data: 2004-01-15 14:23:53
    Od: "ag" <o...@g...pl>

> [...]
    >
    > Dodam tylko, że na wykonanie jakiejkolwiek czynności na terenie akademika
    > który jest terenem uczelni wymagana jest zgoda rektora.

    no chyba że jest wydana tzw. zgoda stała - tak jest np na miasteczku agh w
    Krakowie - policja woże wejść gdzie chce i kiedy chce bez obowiązku
    uzyskiwania zgody rektora - jest to związane z walką z handlarzami
    narkotyków - przynajmniej tak było na początku - nie wiem czy jest to
    rozciągnięte na coś innego - ale jak namierzą to i wejdą nie pytając nikogo
    o zdanie, a później będzie oficjalne tłumaczenie po znalezieniu softu w
    większej ilości - "a bo informator zadzwonił że tam mają być narkotyki" - a
    jak nawet od razu powiedza rektorowi o co chodzi to nie sadze żeby stawał w
    obronie studenta handlującego nielegalnie softem szczególnie w sytuacji
    gdzie na swoim własnym sofcie uczelnia zarabia i to nieźle;

    pozdr

    opyros

  • 6. Data: 2004-01-15 15:30:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli jest stałą zgoda, to w szczególności zgoda taka jest w ogóle. Nie
    tylko na AGH w Krakowie, ale na wielu uczelniach tak jest. Ten przepis o
    eksterytorialności uczelni powstał dla ochrony uczelni przed infiltracją
    środowisk studenckich przez SB i wówczas miał jakiś tam sens. Obecnie
    chyba przestał mieć większe znaczenie praktyczny i w ogóle wydaje mi się,
    że powinien być zniesiony.

    Jednak zniesiony nie jest, więc rektorzy jako mądrzejsi od naszego
    ustawodawcy wpadli na pomysł, by wydać stałe zezwolenie. No bo jaki ma
    sens, by Policjanci budzili rektora po nocy, tylko po to by się go spytać,
    czy mogą dokonać oględzin rozbitej w akademiku szyby?

  • 7. Data: 2004-01-15 18:19:35
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał

    > jak nawet od razu powiedza rektorowi o co chodzi to nie sadze żeby stawał
    > obronie studenta handlującego nielegalnie softem szczególnie w sytuacji
    > gdzie na swoim własnym sofcie uczelnia zarabia i to nieźle;

    Może i nie, ale sądzę, że jednak powinien - dla samej zasady obrony
    wolności, jaką cieszą się tereny uniwersytetu (czy innej szkoły wyższej);
    zasady bardzo szacownej i tak starej, jak sama instytucja universitas.
    Pozdrawiam,
    T.

  • 8. Data: 2004-01-15 18:32:09
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Van Tommy" <t...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wolności, jaką cieszą się tereny uniwersytetu (czy innej szkoły wyższej);
    > zasady bardzo szacownej i tak starej, jak sama instytucja universitas.

    tylko że musiałby wtedy stawać w obronie wszystkich studentów - także tych
    handlujących narkotykami, pytaniami egzaminacyjnymi i pracami
    magisterskimi - bo inaczej złamałby jakże szacowną choć trochę młodszą
    zasadę równości ludzi wobec prawa- a jesli by robił to w odniesieniu tylko
    do niektórych (to stawanie w obronie...) to dla mnie byłby jasny sygnał że
    nie o zasady tu chodzi a tylko o kase ...

    pozdr.

    opyros

  • 9. Data: 2004-01-23 00:06:48
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>

    Resident wrote:
> [...]
    > Moga mi wszystko skasowac?
    > Posilbym o wypowiedz i rozwianie wszelkich mitow.

    Posiadanie nielegalnego oprogramowania nie jest
    karane.http://ptr.pl/nielegalne.php

  • 10. Data: 2004-01-23 08:26:57
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    > Posiadanie nielegalnego oprogramowania nie jest
    > karane.http://ptr.pl/nielegalne.php

    Mulisz się, według opinii światlych ludzi, na stan prawny RP z dnia 23-01-2004
    samo POSIADANIE nie jest karalne. Przeczytajcie dobrze wskazany wyzej tekst !
    Kara sa objete inne dzialania. Odsylam rowniez do artykulow w Rzeczpospolitej.
    Piotr:P