  • 1. Data: 2004-01-15 08:05:59
    Temat: [siwz] protest?
    Od: "Robert Steward" <d...@i...op.pl>

    witam

    w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego
    na pytanie o prowadzenie bazy danych, program system informatyczny
    zamawiający odpowiada "zleceniobiorca zobowiązany będzie ewidencjonować
    i aktualizować na bieżąco bazę danych (...) w progranie Excel"

    proszę o odpowiedź:
    1. czy to nie jest przymuszanie do korzystanie z produktów MS
    2. czy to nadaje się do oprotestowania

    Robert Steward

    p.s. dotychczasowa baza danych jest oczywiście prowadzona w Exelu

  • 2. Data: 2004-01-15 08:56:49
    Temat: Re: [siwz] protest?
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Steward" <d...@i...op.pl>
    napisał w wiadomości news:bu5hoo$85o$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > 2. czy to nadaje się do oprotestowania
    >
    > Robert Steward
    >
    > p.s. dotychczasowa baza danych jest oczywiście prowadzona w Exelu

    Art. 17. 1. (18)Przedmiot zamówienia określa się za pomocą obiektywnych cech
    technicznych i jakościowych przy przestrzeganiu Polskich Norm lub
    klasyfikacji wydanych na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o
    statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z
    1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 769, z 1998 r. Nr 99, poz. 632 i Nr
    106, poz. 668 oraz z 2001 r. Nr 100, poz. 1080), a w odniesieniu do robót
    budowlanych dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania
    i odbioru robót.

    2. Przedmiotu i warunków zamówienia nie wolno określać w sposób, który
    mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.

    3. (19)Nie stanowi utrudnienia uczciwej konkurencji określenie przedmiotu
    zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia:

    1) jeżeli ze względów technologicznych, ekonomicznych lub organizacyjnych
    zachodzi konieczność zachowania norm, parametrów lub standardów, jakimi
    charakteryzują się posiadane przez zamawiającego maszyny lub urządzenia, a
    zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych,

    2) jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnych przepisów.

    Wg ust.3 mogą b z tego co piszesz wcześniej korzystali z Excela. Po prostu
    w Polsce nie ma woli urzędników do wprowadzania większych zmian.

  • 3. Data: 2004-01-15 09:39:00
    Od: "Robert Steward" <d...@i...op.pl>

    Użytkownik "Bartek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 3. (19)Nie stanowi utrudnienia uczciwej konkurencji określenie przedmiotu
    > zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia:

    jest to dla mnie nieformalne sugerowanie korzystania z produktów firmy MS,
    choć mam świadomość że ktoś kto odpisywała na zadane pytania mógł nie
    widzieć
    że są inne programy kompatybilne z programami MS

> [...]
    > charakteryzują się posiadane przez zamawiającego maszyny lub urządzenia, a
    > zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych,

    skieruje w tej sprawie zapytanie do Zamawiającego

    dziękuję za odzew
    Robert Steward