  • 1. Data: 2004-01-15 07:26:04
    Temat: ciekawy przypadek - procedura skazania / wyroku bez rozprawy? ( długie)
    Od: "K.B." <e...@c...org>

    Witam!

    Spotkałem się z pewnym przypadkiem:

    Młody człowiek ( w 100% niewynny) został oskarżony o kradzież portfela w
    supermarkecie - pewnej osobie wydawalo się, że był w pobliżu jak
    zorientowała się żę nie ma portfela.
    Wezwała ochronę oskrżając go o kradzież, ochrona zatrzymała chłopaka
    wychodzącego ze sklepu ( zdążyli go poturbować - nie przebierając w
    śodkach), wezwali policję. Nie wiem dlaczego jeżeli nikt go ne złapał za
    rękę, ani nie znaleziono przy nim portfela ani rzekomej skradzionej gotówki
    został zatrzymany w areszcie na 24 godziny ( policja nie przyjmowała żadnych
    tłumaczeń).
    W między czasie okazało się, że portfel znalazł się na terenie sklepu
    (oczywiście bez gotówki).
    Na portfelu nie było odcisków palców chłopaka.

    Po 24 godzinach chłopak został wypuszczony. Kilka razy był wzywany na
    przesłuchania.
    Nie zgadzając się z sposobem działania ochrony i policji złożył pisemne
    zażalenie do komisariatu.

    Wczoraj otrzymał pismo z Sądu Grodzkiego iż został oskarżony , na podstawie
    akt zasądzono iż jest winny kradzieży i skazano go na zwrot rzekomej gotówki
    w kwocie 108 zł ( skąd wzięła się tak kwota to nie wiem..... podejzęwam ze
    odoba poszkodowana wiedziała ze miałą tyle w portfalu ... a może nic nie
    miała ... nie mi osądzać) , oraz co najciekawsze.... został skazany na 30
    dni pozbawienia wolności .... i wokonywanie prac publicznych..bez podania
    okresu.
    Wyrok "pseudo"sądu nie jest prawomocny , można zgosić odwołanie do 7 dni.

    Moje pytanie jest takie.... jaka jest logika postępowania sądu , czy można
    skazać kogoś bez rozprawy, bez możliwości obrony???? Gdzie my żyjemy?

    Z tego co wiem to przyspieszona procedura sądzenia i skazania jest stosowana
    jedynie w przypadkach specjalnych ( burdy pseudokibiców itp.)

    Jak można było skazać niewinnego chłopaka który w tytm roku będzie zdawał
    maturę za coś czego nei zrobił?
    Nie był nigdy karany, nie znaleziono odcisków palcow na dowodzie....

    Czy ktoś szuka kozłą ofiarnego czy .... tak tępi ludzie zajmują się sprawami
    karnymi????

    Proszę o opinie.

    K.Borowy

  • 2. Data: 2004-01-15 08:06:49
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Moje pytanie jest takie.... jaka jest logika postępowania s?du , czy można
    > skazać kogo? bez rozprawy, bez możliwo?ci obrony???? Gdzie my żyjemy?

    W postepowaniu uproszczonym ... ale przeciez musial dostac jakies
    zawiadomienie ?

  • 3. Data: 2004-01-15 08:22:51
    Od: "K.B." <e...@c...org>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > W postepowaniu uproszczonym ... ale przeciez musial dostac jakies
    > zawiadomienie ?
    >
    > --
    > Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi

    W tym sęk, że nie dostał żadnego zawiadomienia , jedynie pismo o zakończeniu
    sprawy wyrokiem skazującym.
    Dlatego pisząc odwołanie do wyroku na co można sie powoływać, wiem że
    chłopak jest w 100% niewinny, nie będzie przejmował cudzej winy na siebie ,
    ale jako dodatkowy punkt odwołania można powoływać się na niedopełnienie
    przez sąd procedury powiadomienia o toku sprawy?
    Tym bardziej, że nie wie jakie "dowody" w sprawie są przciwko niemu ....
    będzie starał się o doprowadzenie sprawy do końca jako oczyszczenie z
    zarzutów ( w dzisiejszych czasach nikomu nie jest potrzebna adnotacja w
    aktach jako karany (czyż nie tak....????)

    K.Borowy

  • 4. Data: 2004-01-15 11:02:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K.B." <e...@c...org> napisał w wiadomości

    Kłamie! Prawie na pewno kłamie, bo różne rzeczy widziałem, ale coś takiego
    to by była potworna mną dla sądu. Co więcej, raczej się musiał przyznać i
    w dodatku złożyć wniosek o dobrowolne poddanie się karze.

  • 5. Data: 2004-01-15 14:02:47
    Od: "K.B." <e...@c...org>

> [...]
    > to by była potworna mną dla sądu. Co więcej, raczej się musiał przyznać i
    > w dodatku złożyć wniosek o dobrowolne poddanie się karze.

    na 100% nie byl sladany zaden wniosek dlatego nie rozumem tej sprawy.... a
    wszystko kwalifikuje sie dla programu "sprawa dla reportera" i w
    ostatecznosci na tym się skonczy!

  • 6. Data: 2004-01-15 14:56:03
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    K.B. napisał/a:
    >na 100% nie byl sladany zaden wniosek dlatego nie rozumem tej sprawy....
    A czy jesteś pewien, że ta osoba niczego nie podpisywała - np. po
    przesłuchaniu plik papierów - co było przyznaniem się i wnioskiem.

  • 7. Data: 2004-01-15 15:15:30
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <k...@4...com>, Artur Drzewiecki wrote:
    > A czy jesteś pewien, że ta osoba niczego nie podpisywała - np. po
    > przesłuchaniu plik papierów - co było przyznaniem się i wnioskiem.

    No to może trzeba przejść się do sądu i poprosić o pokazanie papierów, na
    podstawie których zastosowano tryb uproszczony?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-01-15 15:24:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    Wydaje mi się to najrozsądniejsze. Zlecanie tego "Sprawie dla reportera"
    niczego tak naprawdę nie zmieni z prawnego punktu widzenia.

  • 9. Data: 2004-01-15 16:36:11
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Kłamie! Prawie na pewno kłamie, bo różne rzeczy widziałem, ale coś takiego
    > to by była potworna mną dla sądu. Co więcej, raczej się musiał przyznać i
    > w dodatku złożyć wniosek o dobrowolne poddanie się karze.

    Formalnie nie musiał, dostał wyrok nakazowy ("okoliczności i wina nie
    budza watpliwości" choć rzeczywiście dziwne, że sąd wydał taki bez
    przyznania się do winy). A jak chce sie bronić to wnosi sprzeciw i
    sprawa trafia normalnie na rozprawę

    KG

  • 10. Data: 2004-01-15 20:07:04
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    kam wrote:
> [...]
    > budza watpliwości" choć rzeczywiście dziwne, że sąd wydał taki bez
    > przyznania się do winy). A jak chce sie bronić to wnosi sprzeciw i

    Nie zauważyłem kary, więc w tym wypadku powyższe w grę nie wchodzi...
    Nie zapomniał aby poinformować o zmianie adresu? Ale rzeczywiście
    najlepiej obejrzeć sobie te akta.

    KG