  • 1. Data: 2002-01-22 09:40:38
    Temat: Czy umowe zawarta na czas okreslony mozna wypowiedziec ?
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Czy umowe zawarta na czas okreslony mozna wypowiedziec ?
    UWAGA:
    Nie precyzuje rodzaju umowy a sklaniam sie ku umowom najmu :-)

  • 2. Data: 2002-01-22 11:11:34
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "asewr" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy umowe zawarta na czas okreslony mozna wypowiedziec ?
    > UWAGA:
    > Nie precyzuje rodzaju umowy a sklaniam sie ku umowom najmu :-)

    Lepiej sprecyzuj, bo od tego wszystko zależy. Kto z kim i jaka umowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-22 15:43:27
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2jhdj$f6b$...@f...man.torun.pl...
    > Użytkownik "asewr" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Lepiej sprecyzuj, bo od tego wszystko zależy. Kto z kim i jaka umowa.

    Umowa najmu lokalu
    Wypowiada wlasciciel najemcy

  • 4. Data: 2002-01-22 16:23:01
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Umowa najmu lokalu
    > Wypowiada wlasciciel najemcy

    Ciągle za mało danych. Zależy co to za lokal (mieszkanie czy nie) i kto
    jest najemcą. Jeżeli jest to umowa najmu mieszkania, to zależy na jaki
    okres została zawarta - poczytaj ustawę z dnia 21 czerwca 2001 r o
    ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu
    cywilnego (Dz_ U_ Nr 71, poz_ 733). Czasami umowę można wypowiedzieć, ale
    nie jest to proste.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 5. Data: 2002-01-22 18:13:44
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2k3kp$dn$...@f...man.torun.pl...
    > Użytkownik "asewr" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ciągle za mało danych. Zależy co to za lokal (mieszkanie czy nie)

    mieszkanie

    >i kto
    > jest najemcą.

    najemca jest upierdliwy lokator (matka + 2 dzieci + lewy facet na dostawke)

    >Jeżeli jest to umowa najmu mieszkania, to zależy na jaki
    > okres została zawarta - poczytaj ustawę z dnia 21 czerwca 2001 r

    Tak wiem

    Umowe zawarlem na okres 2 lat czyli z mocy cytowanej ustawy mam ja na 3 lata
    ale
    ustaw daje mi mozliwosci wypowiedzenia jezeli lokator jest ogolnie
    problemayczny
    i w ustawie jasno okreslono kiedy moge wypowiedziec
    i tak tez wypowiedzialem
    Moj prawnik (ten koty sugerowal wypowiedzenie) jednak stwierdzil (po tym
    jak lokatorka wniosla do sadu sparawe o zasadnsc wypowiedzenia) ze nie mglem
    wypowiedziec bo umow zawartych na czas okreslony sie nie wypowiada

    [...]
    >Czasami umowę można wypowiedzieć, ale
    > nie jest to proste.

    I z takiego czasami korzystam bo:
    - z osoba ktorej wynajalem lokal zamieszkuje ktos bez umowy, bez mojej zgody
    - na skutek zamieszkiwania tych lokatorow u mnie inny lokator wyprowadzil
    sie ze strachu
    - inni lokatorzy i uzytkownic wnioskowali wczesniej o usuniecie uporczywych
    ze wzgledu na to iz
    zaklocaja spokoj, doprowadzaja do awantur
    - na dodatek uporczywi zalegaja juz z oplatami (oplaty niezalezne od
    wlasciciela)

    Czyli wypowiedzialem umowe na podstawie:
    Art 11, p. 2 ust 1, 2, 3 ustawy o ochronie lokatorow
    Art. 10 p 10
    Warto rowniez w powiazaniu z powyzszym zerknac na
    Art. 13 p. 1 i p. 2
    jak rowniez
    Art. 18 p.1

  • 6. Data: 2002-01-23 08:49:12
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Umowe zawarlem na okres 2 lat czyli z mocy cytowanej ustawy mam ja na 3
    lata

    Na jakiej podstawie?

> [...]
    mglem
    > wypowiedziec bo umow zawartych na czas okreslony sie nie wypowiada

    Na temat tego prawnika (choć sam specjalnie się nie znam na umowach
    najmu) - chyba nie potrafi czytać.

    Art. 5. 1. Umowa o odpłatne używanie lokalu, z wyjątkiem lokalu
    socjalnego, może być zawarta na czas nieoznaczony lub na czas oznaczony
    nie krótszy niż 3 lata.
    2. W razie zawarcia umowy na czas krótszy niż 3 lata umowę uważa się za
    zawartą na czas nieoznaczony.

    Oczywiście umowę zawarłeś po 10 lipca 2001? Wcześniejszych przepisów nie
    mam pod ręką, ale były przyjaźniejsze dla właściciela mieszkania.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 7. Data: 2002-01-25 10:52:47
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2ltq2$b3k$...@f...man.torun.pl...
    > Użytkownik "asewr" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > lata
    >
    > Na jakiej podstawie?

    Na podstawie mojej woli i woli najemcy

    > tym
    > mglem
    >
    > Na temat tego prawnika (choć sam specjalnie się nie znam na umowach
    > najmu) - chyba nie potrafi czytać.

    Potrafi ... mimo wszystko

> [...]
    >
    > Oczywiście umowę zawarłeś po 10 lipca 2001? Wcześniejszych przepisów nie
    > mam pod ręką, ale były przyjaźniejsze dla właściciela mieszkania.

    Umowe zawarlem we wrzesniu 2000 r :-)))))