  • 1. Data: 2002-10-14 17:04:57
    Temat: Czy to jest legalne???
    Od: "totu" <o...@b...pl>

    Witam!
    Jestem właścicielem firmy i na co dzień dostaję mnóstwo reklam z dołączonym
    takim oto tekstem:

    "Wiadomosc nadano na adres e-mail publicznie dostepny w Internecie zgodnie
    z art. 25, ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie danych osobowych Dz. U. Nr 133,
    poz. 883 z dnia 29 sierpnia.Jezeli Panstwo nie wyrazaja zgode na
    otrzymywanie wiadomosci Wasze adresy zostaną usuniete z bazy e-mail"

    Jak to się ma do nowego prawa a dokładnie do Dz.U.02.144.1204 (ustawa z dnia
    18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną).
    Czy reklamy które do mnie przychodzą są legalnie wysyłane ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-15 13:37:29
    Temat: Re: Czy to jest legalne???
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    "totu" <o...@b...pl> wrote in <aoetd9$cmn$1@news2.tpi.pl>:

    > Witam!
    > Jestem wlaścicielem firmy i na co dzien dostaje mnóstwo reklam z
    > dolączonym takim oto tekstem:

    [ciach]

    Tez o to pytalem w niedziele, ale jakos moj post chyba przepadl, w kazdym razie
    przylaczam sie z tym samym pytaniem.

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 3. Data: 2002-10-15 15:17:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Daniel Roziecki" <emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92A858ED78805emssiktrexspamwsiedu@127.0.0.1.
    ..

    A czy zwracanie się do Ciebie per Danielu Roziecki jest nielegalne???Podałeś
    swoje dane a ONI grzecznie zapytuja czy chcesz dostawać od nich
    reklamę.Przecież nikt mi nie zabroni wysyłania maili do osób którzy
    publicznie swoje dane podają.

    Leszek

  • 4. Data: 2002-10-15 15:40:32
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >swoje dane a ONI grzecznie zapytuja czy chcesz dostawać od nich
    >reklamę.Przecież nikt mi nie zabroni wysyłania maili do osób którzy

    Nie napisal ze podal dane - napisal ze oni napisali ze podal.

    IMHO jezeli na stronie na ktorej umiescil swojego maila (jezeli
    umiescil) nie napisal, ze "zgadza sie..." to zadnej zgody nie wyrazal.
    Podanie danych informacyjnych na swojej stronie nie jest wyrazeniem
    zgody na ich przetwazanie w celach marketingowych!

    /me proponuje forwardowac takie listy do odpowiednich abuse, tj do
    administratora serwera pocztowego z ktorego taki sam jest rozsylany
    oraz do providera, z ktorego dostepu do Internetu, taki spamer
    korzysta. W wiekszosci przypadkow abuse skutecznie "unieruchomi"
    takiego durnia.

    januszek

  • 5. Data: 2002-10-15 16:52:19
    Od: "totu" <o...@b...pl>

    A jeśli to jest adres firmowy czyli np. b...@t...pl to możana słać
    oferty do bólu???
    Z tego co określa nowe prawo Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie
    niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za
    pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty
    elektronicznej.

  • 6. Data: 2002-10-16 11:40:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2002, Leszek wrote:

    >+ Użytkownik "Daniel Roziecki" [...]
    >+ A czy zwracanie się do Ciebie per Danielu Roziecki jest nielegalne???

    Nie jest.
    Ale napisanie na kopercie *z reklamą* "D.R. al.XXX..." chyba
    jest, co ? (pomimo że wysłanie *prywatnego* listu, nawet jeśli Daniel
    go sobie nie zamawiał :] jest dozwolone)

    >+ Podałeś
    >+ swoje dane a ONI grzecznie zapytuja czy chcesz dostawać od nich
    >+ reklamę.

    A to prawda.
    Dopóki *tylko* zapytują.
    Ale w poście który rozpoczął wątek jest mowa o liście
    *z reklamami* ! Jak dla mnie to połowa przesyłki jest
    "nielegalna" ;) (ta z reklamą, ta z cytatami z ustaw
    jest legalna :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-16 18:48:32
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >A jeśli to jest adres firmowy czyli np. b...@t...pl to możana słać
    >oferty do bólu???

    Jezeli obo tego adresu pisze, ze tralala wyraza zgode na przesylanie
    ofert marketingowych etc to mozna :P
    Ale na pewno tak nie pisze :)

    januszek