  • 1. Data: 2002-10-14 14:10:34
    Temat: Podatek od kredytu czterdziestoletniego ?
    Od: Rafi M <r...@p...com>

    Witam.
    W listopadzie zeszłego roku kupiłem mieszkanie spółdzielcze własnościowe
    z kredytem czterdziestoletnim. U notariusza zapłaciłem podatek od
    czynności cywilno-prawnych od kwoty na którą składały się: to co
    zapłaciłem sprzedajacemu mieszkanie + kredyt czterdziestoletni + odsetki
    kredytu. W sumie zapłaciłem podatek od kwoty, która o około 50 000 zł
    przekraczała średnią cenę mieszkań na rynku w tym czasie. Próby
    wyciągnięcia od urzędu skarbowego nadpłaconego wg. mnie podatku
    zakończyły się niepowodzeniem (czego można się było spodziewać). Urząd
    skarbowy oparł swoją decyzję na stwierdzeniu (przez inny urząd
    skarbowy), że kwota od jakiej zapłaciłem podatek jest zgodna z wartością
    rynkową mieszkania (co oczywiście jest bzdurą).
    Czy notariusz powinien pobierać podatek również od kredytu
    czterdziestoletniego + odsetki, czy może zawyżył kwotę od której pobiera
    sie podatek, aby pobrać większą prowizję od czynności dla siebie?
    Czy mogę w jakiś sposób powalczyć o nadpłacone pieniądze?

    Pozdrawiam

    Rafi