  • 1. Data: 2003-06-20 08:54:59
    Temat: Czy taka 'reklama' jest zgodna z prawem?
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Buduje niedlugo siec osiedlowo i mam zamiar napisac cos w stylu 'u nas
    duzo taniej niz [i tu nazwa firmy], firma ta bierze XX za przylaczenie
    i XX miesiecznie, a w naszej sieci osiedlowej bedzie XXX... Czy ta
    firma, ktorej jawnie chce odebrac klientow moze mnie o cos posadzic ?

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 2. Data: 2003-06-20 11:18:13
    Temat: Re: Czy taka 'reklama' jest zgodna z prawem?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > i XX miesiecznie, a w naszej sieci osiedlowej bedzie XXX... Czy ta
    > firma, ktorej jawnie chce odebrac klientow moze mnie o cos posadzic ?

    oczywiscie, jest to czyn nieuczciwej konkurencji.
    a myslisz dlaczego Dosia jest tansza od konkurencji a nie od Wiziru? :)

  • 3. Data: 2003-06-20 11:46:22
    Od: "zeluq" <z...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > oczywiscie, jest to czyn nieuczciwej konkurencji.
    > a myslisz dlaczego Dosia jest tansza od konkurencji a nie od Wiziru? :)

    ale jest cos takiego jak reklama porownawcza, ktora jest zgodna z prawem...
    tylko czy to wyjdzie na dobre to nie bym byl taki pewien. Polecacm
    http://rynkologia.pl/flush/l_id/72/l_plik/compar.pdf
    /

    zelluq

  • 4. Data: 2003-06-20 11:52:56
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    > ale jest cos takiego jak reklama porownawcza, ktora jest zgodna z prawem...
    > tylko czy to wyjdzie na dobre to nie bym byl taki pewien. Polecacm

    Dokladnie, zwlaszcza jesli konkurencja bierze tylko XX a Wy bierzecie az XXX :)

  • 5. Data: 2003-06-20 12:08:03
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bcuqif$h3h$1@atlantis.news.tpi.pl>, Krzysztof Gil wrote:
    > Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > oczywiscie, jest to czyn nieuczciwej konkurencji.
    > a myslisz dlaczego Dosia jest tansza od konkurencji a nie od Wiziru? :)

    A dlaczego jest to czyn nieuczciwej konkurencji (mówie o wyjściowym
    problemie, nie Dosi)? Które z kryteriów wymienionych w Art.16. p.3 nie są
    spełnione?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-06-20 12:41:29
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Slawek wrote:
> [...]
    > i XX miesiecznie, a w naszej sieci osiedlowej bedzie XXX... Czy ta
    > firma, ktorej jawnie chce odebrac klientow moze mnie o cos posadzic ?

    Jesli firma ma dobrego prawnika to moga byc problemy. Zawsze mozna napisac
    tak, zeby kazdy inteligentny szympans wiedzial o co chodzi. Nasza
    konkurencja
    chce xx zlotych, my to dajemy za yy, wybor nalezy do Ciebie. Mozna tez
    dodac trzecia firme z i porownac sie jeszcze z nia, moze to byc wiodacy
    dostawca na rynku lokalnym albo ogolnopolskim. Sformulowania z nazwa
    konkurencji lepiej nie uzywac w zadnych pismach. Mozna tylko w rozmowie
    z klientem i lepiej jesli on poda pierwszy nazwe tamtej firmy.

    wer

  • 7. Data: 2003-06-20 12:54:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "zeluq"
> [...]
    prawem...
    > tylko czy to wyjdzie na dobre to nie bym byl taki pewien. Polecacm

    świetne opracowanie - po przeczytaniu wydaje mi się, ze porownanie
    z cenami konkurecji jest mozliwe, pod warunkiem ze dodacie cos o jakosci
    polaczenia i bezpieczenstwie - sama cena to za malo zeby porownywac sie z
    innym produktem (a takim produktem jest oferowany przez was dostep do sieci)
    *** blad ***

  • 8. Data: 2003-06-20 12:59:02
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > A dlaczego jest to czyn nieuczciwej konkurencji (mówie o wyjściowym
    > problemie, nie Dosi)? Które z kryteriów wymienionych w Art.16. p.3 nie są
    > spełnione?

    W myśl art. 3 ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest także działanie
    sprzeczne z dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
    przedsiębiorcy, a w szczególności nieuczciwe zachwalanie oraz nieuczciwa lub
    zakazana reklama.

    Zgodnie z art. 15 ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie
    innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez sprzedaż usług poniżej
    kosztów ich świadczenia (p1) oraz rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane
    traktowanie niektórych klientów (p3).

    Reklama, o której mowa w wątku jest reklamą porównawczą, a jak już
    wspomnieli poprzedni rozmówcy, to śliska sprawa. Dodatkowo reklama, o której
    mowa, nie spełnia wszystkich warunków koniecznych aby została potraktowana
    jako czyn nie stanowiący nieuczciwej konkurencji.

  • 9. Data: 2003-06-20 18:44:12
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi... prawdopodobnie napisze to w stylu: U
    innych operatorow jak XXX, YYY, ZZZ instalacja lacza kosztuje ponad
    300zl tylko u nas jest taniej, jedyne 250zl... itd. zaznaczam, ze nie
    jestem firma tylko gosciem, ktory chce zbudowac siec mieszkancom i
    odlaczyc sie od pewnego operatora...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 10. Data: 2003-06-21 01:01:12
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bcv0fg$kc9$1@atlantis.news.tpi.pl>, Krzysztof Gil wrote:
> [...]
    > przedsiębiorcy, a w szczególności nieuczciwe zachwalanie oraz nieuczciwa lub

    Sama reklama porównawcza nie jest z definicji czynem nieuczciwej
    konkurencji i jest również z definicji sprzeczna z dobrymi obyczajami.

> [...]
    > innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez sprzedaż usług poniżej
    > kosztów ich świadczenia (p1) oraz rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane

    A znamy tu kalkulację kosztów? Sama różnica w cenie nie jest tu
    wystarczająca tym bardziej że art. 16 p.3 mówi wyraźnie:
    3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych,
    charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług,
    do których może należeć także cena,

    > Reklama, o której mowa w wątku jest reklamą porównawczą, a jak już
    > wspomnieli poprzedni rozmówcy, to śliska sprawa. Dodatkowo reklama, o której

    Śliska jest w tym sensie, że bezpieczniej i rozsądniej jest to zrobić
    inaczej, a niekoniecznie dlatego że jest to z definicji niezgodne z prawem
    czy nawet z owymi dobrymi obyczajami.

    > mowa, nie spełnia wszystkich warunków koniecznych aby została potraktowana
    > jako czyn nie stanowiący nieuczciwej konkurencji.

    No więc proszę o konkrety, jakich nie spełnia? To co napisał inicjator
    wątku to są ogólniki, ale dlaczego zakładasz że gdyby przyszło do
    konkretów to byłyby sprzeczne z ustawą?

    --
    Marcin