eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy taka 'reklama' jest zgodna z prawem? › Re: Czy taka 'reklama' jest zgodna z prawem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy taka 'reklama' jest zgodna z prawem?
    Date: Sat, 21 Jun 2003 09:01:12 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 42
    Message-ID: <o...@z...router>
    References: <X...@2...182.58.14>
    <bcuqif$h3h$1@atlantis.news.tpi.pl> <3...@z...router>
    <bcv0fg$kc9$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 218.186.140.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1056158102 2859 218.186.140.82 (21 Jun 2003 01:15:02
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Jun 2003 01:15:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:151488
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <bcv0fg$kc9$1@atlantis.news.tpi.pl>, Krzysztof Gil wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > news:32abs-vmd.ln1@ziutka.router...
    >> A dlaczego jest to czyn nieuczciwej konkurencji (mówie o wyjściowym
    >> problemie, nie Dosi)? Które z kryteriów wymienionych w Art.16. p.3 nie są
    >> spełnione?
    >
    > W myśl art. 3 ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest także działanie
    > sprzeczne z dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
    > przedsiębiorcy, a w szczególności nieuczciwe zachwalanie oraz nieuczciwa lub
    > zakazana reklama.

    Sama reklama porównawcza nie jest z definicji czynem nieuczciwej
    konkurencji i jest również z definicji sprzeczna z dobrymi obyczajami.

    > Zgodnie z art. 15 ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie
    > innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez sprzedaż usług poniżej
    > kosztów ich świadczenia (p1) oraz rzeczowo nieuzasadnione, zróżnicowane
    > traktowanie niektórych klientów (p3).

    A znamy tu kalkulację kosztów? Sama różnica w cenie nie jest tu
    wystarczająca tym bardziej że art. 16 p.3 mówi wyraźnie:
    3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych,
    charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług,
    do których może należeć także cena,

    > Reklama, o której mowa w wątku jest reklamą porównawczą, a jak już
    > wspomnieli poprzedni rozmówcy, to śliska sprawa. Dodatkowo reklama, o której

    Śliska jest w tym sensie, że bezpieczniej i rozsądniej jest to zrobić
    inaczej, a niekoniecznie dlatego że jest to z definicji niezgodne z prawem
    czy nawet z owymi dobrymi obyczajami.

    > mowa, nie spełnia wszystkich warunków koniecznych aby została potraktowana
    > jako czyn nie stanowiący nieuczciwej konkurencji.

    No więc proszę o konkrety, jakich nie spełnia? To co napisał inicjator
    wątku to są ogólniki, ale dlaczego zakładasz że gdyby przyszło do
    konkretów to byłyby sprzeczne z ustawą?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1