  • 11. Data: 2006-02-02 22:40:07
    Temat: Re: Czy spoldzielnia moze odciac ogrzewanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR [###h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl.###] napisał:

    > Nie jest to takie nierealne jak Ci sie zdaje. I skuteczne. 2
    tygodnie
    > temu na Sląsku to przećwiczono

    Nie spodziewałem się. Tylko ciekawią mnie dwie rzeczy. Co by się
    stało, jakby te kaloryfery popękały? Kto by za straty zapłacił? No i
    co by się stało, jakby następnie lokator owe plomby mając w głębokim
    poważaniu grzał dalej?

  • 12. Data: 2006-02-02 22:42:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Robert Matuszewski [###n...@s...pl.###] napisał:

    > Pytanie bylo z czystej ciekawosci - czy maja takie prawo?

    Hanka podsunęła przykład, ze zrobili. nie bardzo sobie wyobrażam
    realizację tego w praktyce bez zgody lokatora. Zresztą kłopotów z tym
    widzę co nie miara. Począwszy od uszkodzenia sieci, na niepłaceniu
    komornego za okres odcięcia ogrzewania skończywszy. co więcej, to
    ciekawe co zrobią, jak lokator się zezłości, kupi grzejniki gazowe i
    sam sobie zacznie grzać? Ciepło odcięli, więc o opłatę pretensji mieć
    nie mogą.

  • 13. Data: 2006-02-02 23:45:26
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > co by się stało, jakby następnie lokator owe plomby mając w głębokim
    > poważaniu grzał dalej?

    Pewnie najwyżej jakieś śmieszne odszkodowanie za wartość zniszczonych plomb.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 14. Data: 2006-02-03 00:41:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > stało, jakby te kaloryfery popękały? Kto by za straty zapłacił? No i
    > co by się stało, jakby następnie lokator owe plomby mając w głębokim

    Zakłada się kryzy, które utrzymują te 7 stopnie, żeby rury nie zamarzły.
    Nie zakręca się fizycznie na zero.
    Oczywiście da się to zrobić tam gdzie rury choć w części wystają na
    korytarzu, bo inaczej do mieszkania pewnie nie wejdą.

  • 15. Data: 2006-02-03 21:34:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Matuszewski wrote:

    > Tymczasem dzis dostalem pismo od prezesa zarzadu spoldzielni w ktorym jest
    > napisane, ze jesli natychmiast nie splace, to odetna mi ciepla wode i
    > ogrzewanie a pozniej postaraja sie o nakaz komorniczy. Czy to ma sens?

    Ciekaw jestem, jak to fizycznie planują zrealizować :)

    Przecież musieliby cały pion odciąć...

  • 16. Data: 2006-02-03 21:38:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Matuszewski wrote:

    > z czego splacic zadluzenia, czy tym bardziej, ze nie chce splacic? Wrecz
    > przeciwnie, od roku, kiedy mam wreszcie porzadna prace, splacam regularnie
    > po kilkaset zlotych. I to, ze zorgnizowalem sobie, nie bez trudow i z pomoca
    > rodzicow 2000 zl (ktore juz zreszta splacilem) na ostatnie wakacje nie
    > powoduje, ze jestem w tej chwili w stanie wytrzasnac 5 tys zl od reki i
    > splacic to co jestem winny.

    Najlogiczniejsze wyjście (i dla Ciebie i dla prezesa) to podpisać ugodę.

    Jeśli będzie szedł "w zaparte" przy regularnych dochodach nie powinieneś
    mieć większych problemów z jakimś kredytem...

    Odcięcia nie musisz się bać - chyba że cały pion zadłużony i cały pion
    odetną ;)

    Ale wtedy ryzykują, że będzie cały budynek szybko niszczeć - a to już
    głupota totalna i przyniesie większe straty nić choćby anulowanie
    zadłużenia (ile kosztuje osuszanie i odgrzybianie murów albo naprawy po
    popękaniu rur).