  • 1. Data: 2006-02-02 11:20:39
    Temat: Czy spoldzielnia moze odciac ogrzewanie?
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@s...pl>

    Witam grupowiczow.
    Moja sytuacja jest nastepujaca: w tej chwili mam dlug okolo 5 tys zl wobec
    spoldzielni. Okolo rok temu wynosil on 9 tys zl ale przez ostatni rok
    sukcesywnie go splacalem - kazdego miesiaca, do kolejnych miesiecznych oplat
    dorzucalem kilkaset zlotych i w ten sposob splacalem ten zalegly czynsz.
    Wydawalo mi sie, ze w ciagu nastepnego roku jestem w stanie to calkowicie
    splacic.
    Tymczasem dzis dostalem pismo od prezesa zarzadu spoldzielni w ktorym jest
    napisane, ze jesli natychmiast nie splace, to odetna mi ciepla wode i
    ogrzewanie a pozniej postaraja sie o nakaz komorniczy. Czy to ma sens?
    Wiem, ze nieladnie jest miec dlugi, ale zamierzam go splacic do konca.
    Zamierzam tez pojsc do tego prezesa i przedstawic mu sytuacje, w
    ostatecznosci wezme jakas pozyczke i splace ten czynsz. Jednak interesuje
    mnie, czy spoldzielnia rzeczywiscie moze wylaczyc ciepla woda i ogrzewanie?
    Szczegolnie teraz, w zimie?
    Z pozdrowieniami
    Robert Matuszewski

  • 2. Data: 2006-02-02 11:33:58
    Temat: Re: Czy spoldzielnia moze odciac ogrzewanie?
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@s...pl>

    > ze jesli natychmiast nie splace, to odetna mi ciepla wode i
    > ogrzewanie a pozniej postaraja sie o nakaz komorniczy.

    Zle napisalem. Napisali, ze jesli natychmiast nie zaplace, to sprawdza czy
    jest mozliwosc odciecia cieplej wody i ogrzewania. To chyba troszeczke
    zmienia postac rzeczy? :)
    Z pozdrowieniami
    RM

  • 3. Data: 2006-02-02 12:27:40
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > Zle napisalem. Napisali, ze jesli natychmiast nie zaplace, to sprawdza czy
    > jest mozliwosc odciecia cieplej wody i ogrzewania. To chyba troszeczke
    > zmienia postac rzeczy? :)
    > Z pozdrowieniami
    a jaki jest sens odlaczenia ciepla w lecie

  • 4. Data: 2006-02-02 12:36:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Robert Matuszewski [###n...@s...pl.###] napisał:
> [...]
    sprawdza czy
    > jest mozliwosc odciecia cieplej wody i ogrzewania. To chyba

    Ciekawe kto zapłaci za rozmrożoną instalacje wodociągową i CO oraz za
    zalane mieszkania poniżej? Mogli coś bardziej realnego wymyślić.

  • 5. Data: 2006-02-02 13:06:05
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Robert Matuszewski" <n...@s...pl> napisał:

    > Moja sytuacja jest nastepujaca: w tej chwili mam dlug okolo 5 tys zl
    > wobec spoldzielni. Okolo rok temu wynosil on 9 tys zl ale przez
    > ostatni rok sukcesywnie go splacalem - kazdego miesiaca

    Nooo, faktycznie... Zapewne nie masz z czego spłacić zadłużenia:

    http://tinyurl.com/9g9od
    http://tinyurl.com/cshnn

    --

    Rico - element niechętny asymilacji z IV Rzeczpospolitą.
    "W ubiegłym tygodniu Polska solidarna została zaatakowana

  • 6. Data: 2006-02-02 13:57:56
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    > Mogli coś bardziej realnego wymyślić.

    Nie jest to takie nierealne jak Ci sie zdaje. I skuteczne. 2 tygodnie temu
    na Sląsku to przećwiczono

    "Z przejmującym zimnem w mieszkaniu musi radzić sobie około 100 rodzin,
    którym Spółdzielnia Mieszkaniowa "Orłowiec" w ubiegłą środę zaplombowała
    zawory ciepła przy kaloryferach i odcięła ogrzewanie. W ten sposób władze
    spółdzielni chcą zmusić dłużników do uregulowania zaległości za czynsz.
    Zadłużenie wynosi ponad 600 tysięcy złotych. Iwona Zganiacz, wiceprezes
    spółdzielni, na łamach DZ stwierdziła, że pomysł jest skuteczny"

    [wiadomosc z 23 stycznia
    http://opole.naszemiasto.pl/wydarzenia/561266.html ]

    .HaNkA

  • 7. Data: 2006-02-02 14:47:25
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Zapewne podróżując po świecie na koszt innych lokatorów. Trzeba było jeszcze
    zawadzić o Japonię.

    > Nooo, faktycznie... Zapewne nie masz z czego spłacić zadłużenia:
    >
    > http://tinyurl.com/9g9od

    Niezłe! Szkoda że w mojej spółdzielni nie ma technicznych możliwości odcięcia
    ogrzewania. Widzę że gościu jest z tych, co traktują spółdzielnię jak dostawcę
    niskooprocentowanego kredytu na zagraniczne wojaże. Coś jak ta baba z
    wątku "upierdliwa dłużniczka".

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2006-02-02 15:44:51
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@s...pl>

    > Ciekawe kto zapłaci za rozmrożoną instalacje wodociągową i CO oraz za
    > zalane mieszkania poniżej? Mogli coś bardziej realnego wymyślić.

    Nie no, samego faktu odciecia Co i cieplej wody sie nie boje, bo po pierwsze
    musieliby odciac calemu pionowi, a po drugie dlug ciagle maleje i nie sadze,
    zeby ktos sie do tego posunal widzac, ze jednak mimo wszytsko splacam po
    dobroci.
    Pytanie bylo z czystej ciekawosci - czy maja takie prawo? Ostatnio duzo sie
    mowi o prawach lokatorow i zdaje sie ze wlasciciel mieszkania przy
    wynajmowaniu, jak i spoldzielnia maja obowiazek zapewnic wszystkie media?
    Pozdrawiam
    RM

  • 9. Data: 2006-02-02 15:47:01
    Od: "Robert Matuszewski" <n...@s...pl>

    > Nooo, faktycznie... Zapewne nie masz z czego spłacić zadłużenia:

    Ciekawe masz zajecie, ale slaby jestes w tym co robisz. Przeoczyles watki, w
    ktorych pytalem o to jak najtaniej dostac sie do Wiednia czy watki, w
    ktorych opowiadalem o dwudniowej wycieczce do Pragi, ktora kosztowala mnie
    ok 150 zl. Nie dotarles rowniez do tego, ze od roku place co miesiac po
    okolo 60 zl za internet i komorke a takze do tego, ze dzis na obiad kupilem
    pol kilo schabu i wlasnie smaza sie kotlety.
    Powiedz mi tylko, o czym to swiadczy? W ktorym miejscu napisalem, ze nie mam
    z czego splacic zadluzenia, czy tym bardziej, ze nie chce splacic? Wrecz
    przeciwnie, od roku, kiedy mam wreszcie porzadna prace, splacam regularnie
    po kilkaset zlotych. I to, ze zorgnizowalem sobie, nie bez trudow i z pomoca
    rodzicow 2000 zl (ktore juz zreszta splacilem) na ostatnie wakacje nie
    powoduje, ze jestem w tej chwili w stanie wytrzasnac 5 tys zl od reki i
    splacic to co jestem winny.
    Teraz na grupie nie zapytalem, w jaki sposob moge uniknac splaty dlugu bo
    dlugu sie nie wypieram i, napisze po raz trzeci, splacam - odkad mam prace.
    Pytanie brzmialo, czy moga odciac ciepla wode i ogrzewanie. Masz cos
    ciekawego w tym temacie do powiedzenia?
    Lacze pozdrowienia
    RM

  • 10. Data: 2006-02-02 16:28:23
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Przeoczyles watki, w
    > ktorych pytalem o to jak najtaniej dostac sie do Wiednia

    Nie przeoczyłem. Widzisz są różni ludzie. Ja gdybym miał długi to w ogóle nie
    myślałbym o wycieczkach (nawet jak najtańszych). Nie mam też komórki i długów.

    > Powiedz mi tylko, o czym to swiadczy?

    Różne słowa cisną się na język...

    > W ktorym miejscu napisalem, ze nie mam
    > z czego splacic zadluzenia,

    Masz, masz, tylko nie chcesz. Gdybyś chciał dawno byś już spłacił. Wynająłbyś
    mieszkanie, albo przyjął współlokatorów. Ale po co, skoro spółdzielnia nie
    naciskała zbyt mocno na spłatę?

    > I to, ze zorgnizowalem sobie, nie bez trudow i z pomoca
    > rodzicow 2000 zl (ktore juz zreszta splacilem) na ostatnie wakacje

    A nie mogłeś najpierw spłacić spółdzielni a potem rodziców?

    > Pytanie brzmialo, czy moga odciac ciepla wode i ogrzewanie. Masz cos
    > ciekawego w tym temacie do powiedzenia?

    Mam. Wszystko zależy od spółdzielni, zarządu, rady nadzorczej i statutu. Jeśli
    zarząd jest normalny, to zawsze można się dogadać (sprawdź wątek upierdliwa
    dłużniczka). Zwłaszcza jak spółdzielnia mała (w dużych bywa gorzej) bo tak
    naprawdę nikomu nie zależy, żeby udupić dłużnika. Chyba, że córka prezesa ma
    chrapkę na Twoje mieszkanie, ale w takim wypadku nie straszyliby Cię odcięciem
    ogrzewania tylko skierowali sprawę do sądu. Miałeś dług ok. 9000 zł. - to kupa
    kasy, jeśli mieszkanie jest małe, to było blisko od terminu przedawnienia, nic
    dziwnego, że zaczęli straszyć, dziwne że tak późno. Ogrzewania raczej nie
    odetną, jeśli jest na wspólnych pionach bez specjalnych zaworów. Słyszałem o
    spółdzielni która w takim wypadku po prostu odkręciła kaloryfery w mieszkaniu,
    była wielka awantura, pisała o tym prasa. Czy zgodne to było z prawem nie wiem,
    ale jeśli ktoś nie ma pieniędzy na opłaty tym bardziej nie będzie ich miał na
    wpisy i prawników. Jedna wielka spółdzielnia mieszkaniowa w Warszawie podjęła
    decyzję o "ograniczeniu dostępu do ogrzewania lokali u osób uporczywie
    zalegających z opłatami" czy jakoś tak. Wywiesili tę decyzję we wszystkich
    swoich blokach, a mają ich od cholery i ciut ciut. Stać ich na dobrych
    prawników, więc wnoszę z tego, że wiedzieli co czynią wywieszając to pismo. O
    odcięciu ogrzewania możesz więcej się dowiedzieć przez google - prasa ostatnio
    opisywała liczne takie przypadki (zrealizowane). W mojej spółdzielni taki numer
    by nie przeszedł w ogóle - zdjęcie jakiegokolwiek kaloryfera wiąże się z
    olbrzymimi kosztami, bo trzeba spuszczać wodę z całego budynku, co w sezonie
    grzewczym jest raczej niemożliwe (stara instalacja).

    Pozdrawiam

    Czapla