  • 11. Data: 2010-02-01 23:04:31
    Temat: Re: Czy spadek może przypaść tylko matce mimo, że jest jeszcze 4 dzieci?
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    Niestety odrzucenie nie wchodzi w grę ze względu na nasze dzieci dzieci.

    Adam Czajka

  • 12. Data: 2010-02-01 23:11:11
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    Witam.

    Jacek_P pisze:
    > A nie prosciej przeprowadzic sprawe spadkowa, w koncu jest to
    > tylko wyliczenie procentowe, a potem dokonac darowizny na matke?
    > Taniej chyba wyjdzie i bez problemow z sadem rodzinnym.

    Tak można załatwić prosto przed notariuszem, ale właśnie wtedy wychodzą
    te koszty których chcemy uniknąć. Żeby dokonać darowizny musimy mieć
    wycenę i raczej notariuszowi nie wystarczy nasze mniemanie. Musimy
    zapłacić rzeczoznawcy i potem notariuszowi % od wartości. A tego właśnie
    chcemy uniknąć.

    Adam Czajka

  • 13. Data: 2010-02-01 23:14:07
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    przypadek pisze:
    > Takie są niestety skutki, jak spadkodawca nie pomyśli zawczasu.. Jeden
    > testament wybawiłby was z wielu problemów teraz...

    Wiesz czasem ludzie umierają nagle... Za tę radę dzięki, a teraz może
    coś konstruktywnego?

    Adam Czajka

  • 14. Data: 2010-02-01 23:20:39
    Od: Adam Czajka <n...@p...v>

    Witam.

    To może konkretniej. Czy musimy przyjąć taką część spadku jaka wynika
    z ustawy? Czy możemy przed sądem zgodnie oświadczyć, że należy nam się
    inna kwota? Np. tylko 1 zł, a resztę dostanie matka? Skoro ludzie
    w sądzie twierdzą, że należy im sie więcej, to może mogą tez stwierdzić,
    że mniej? W końcu co za różnica dla sądu?

    Adam Czajka

  • 15. Data: 2010-02-02 01:52:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2010 5:20 PM, Adam Czajka wrote:
> [...]
    > w sądzie twierdzą, że należy im sie więcej, to może mogą tez stwierdzić,
    > że mniej? W końcu co za różnica dla sądu?

    Nie. Ustawa zadecydowała za was ile kto dostanie.

    Poszukaj jeszcze coś na temat zniesienia współwłasności.
    To się może odbyć na zasadzie 100:0 na rzecz mamy.
    Byleby nie bylo jakichś rozliczeń finansowych bo zapłacicie podatek.
    Tylko w tym przypadku chyba też nie unikniesz wyceny. Tego nie wiem.
    Sprawdz u notariusza. Być może w przypadku 100:0 uda sie uniknąć wyceny.

    Tylko po co to robicie. Za xxx lat będziecie dzielic i płacić jeszcze
    raz. Niestety.
    Może zostawić tak jak jest.

  • 16. Data: 2010-02-02 12:06:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Adam Czajka pisze:

    > Żeby dokonać darowizny musimy mieć
    > wycenę i raczej notariuszowi nie wystarczy nasze mniemanie.

    Zmienić notariusza. Wcale nie jest potrzebna wycena.

    --
    @2009 Johnson

  • 17. Data: 2010-02-02 19:27:06
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 01 Feb 2010 20:35:16 +0100, Adam Czajka <n...@p...v>
    wrote:

    >Czy możemy w sądzie złożyć wnioski o dział spadku - nieruchomości,
    >która jest jedynym przedmiotem spadku, tak aby całość przypadła matce?

    nie wiem jak teraz, ale jakis czas temu:

    1. sprawa o nabycie spadku, kazdy wg ustawy odziedziczy jakis % masy
    spadkowej
    2. sprawa o dzial spadku (teraz taniej, po zgodzie placisz w sadzie
    300 pln) i we wniosku piszesz, ze cala nieruchomosc przypada matce.
    jak na rozprawie wszyscy potwierdza to jest OK,
    dla was po prostu nie zostaje masy spadkowej i tyle (no ale skoro
    idziecie po zgodzie to tak moze byc i nikt nie bedzie wnikal).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 18. Data: 2010-02-03 20:02:34
    Temat: Re: Czy spadek może przypa?ć tylko matce mimo, że jest jeszcze 4 dzieci?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cyb pisze:

    > 2. sprawa o dzial spadku (teraz taniej, po zgodzie placisz w sadzie
    > 300 pln) i we wniosku piszesz, ze cala nieruchomosc przypada matce.
    > jak na rozprawie wszyscy potwierdza to jest OK,

    A jeszcze taniej wezwanie do próby ugodowej w sprawie o dział spadku -
    40 zł. Na posiedzeniu zawieracie ugodę i już.

    --
    @2009 Johnson