  • 1. Data: 2010-02-01 18:00:12
    Temat: Autorskie prawa majątkowe - oprogramowanie
    Od: "wsa" <w...@w...pl>

    Witam
    posiadam umowę sprzedaży autorskich praw majątkowych do programu
    komputerowego. Nie są określone żadne pola eksploatacji (powielanie itp.).
    Czy pola te muszą być określone czy też nabywając "autorskie prawa
    majątkowe" do programu komputerowego nabywam ogół praw i mogę np.
    odsprzedawać i powielać, wprowadzać do obrotu kopie programu?

  • 2. Data: 2010-02-01 21:22:39
    Temat: Re: Autorskie prawa majątkowe - oprogramowanie
    Od: qwak <q...@w...pl>

    wsa pisze:
> [...]
    > majątkowe" do programu komputerowego nabywam ogół praw i mogę np.
    > odsprzedawać i powielać, wprowadzać do obrotu kopie programu?

    Wydaje mi się, że tak (ale nie jestem specjalistą ani prawnikiem).
    Zobacz:
    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7585&s=8
    art. 74 ust. 1

    Pozdrawiam.

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl

  • 3. Data: 2010-02-01 21:24:33
    Od: qwak <q...@w...pl>

    qwak pisze:

    > Wydaje mi się, że tak (ale nie jestem specjalistą ani prawnikiem).

    Pisząc tak, miałem oczywiście na myśli, że nabywasz ogół praw.

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl

  • 4. Data: 2010-02-03 02:30:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010, qwak wrote:

    > Wydaje mi się, że tak (ale nie jestem specjalistą ani prawnikiem).
    > Zobacz:
    > http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7585&s=8
    > art. 74 ust. 1

    hm...i co z niego wynika? (ja też nie jestem prawnikiem :))

    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29
    +++
    Art. 41.
    [...]
    2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majštkowych lub umowa o
    korzystanie z utworu, zwana dalej „licencjš”, obejmuje pola eksploatacji
    wyraŸnie w niej wymienione.
    [...]
    4. Umowa może dotyczyć tylko pól eksploatacji, które sš znane w chwili jej
    zawarcia.
    ---

    O ile wiem, prawnicy twierdzą, że dopuszczalna jest praktyka "przekazania
    praw autorskich w zakresie pól eksploatacji o których mowa w art.50 PA"
    - na przykład - ale skutkuje to tym, że wskazane *w przepisie* na który
    się powołujemy PA są przekazywane.
    Do tego dochodzą np. prawa do "zależnych" (które MUSZĄ być wymienione
    osobno, art.46).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-02-03 12:57:19
    Od: "wsa" <w...@w...pl>

> [...]
    > się powołujemy PA są przekazywane.
    > Do tego dochodzą np. prawa do "zależnych" (które MUSZĄ być wymienione

    Umowa jest pobrana z tej strony:
    http://www.wiol.com.pl/resources/download/261_umowa_
    o_przeniesienie_autorskich_praw_majatkowych_do_progr
    amu_komputerowego.doc

    Tutaj cały dział:
    http://www.wiol.com.pl/dokumenty.php?kat_id=14#kat_1
    4

    No i tylko takową posiadam - co o niej sądzicie? Nie są określone żadne pola
    eksploatacji.

  • 6. Data: 2010-02-03 16:55:37
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-03 13:57, wsa pisze:

    > No i tylko takową posiadam - co o niej sądzicie?

    Nie chce mi się całej czytać, ale

    Nie są określone żadne pola
    > eksploatacji.

    Jak najbardziej są - w ustępie 2 paragrafu 1
    RR

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 7. Data: 2010-02-03 18:11:44
    Od: "wsa" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kuratora do prezesa Sądu. Wtedy jest pewna szansa, że sąd zwróci
    > wniosek i otrzymasz tytuł wykonawczy. (C) by ~przypadek

    Psia krew... nie ten link
    http://www.wiol.com.pl/resources/download/265_umowa_
    sprzedazy_autorskich_praw_majatkowych_do_programu_ko
    mputerowego.doc
    ta umowa niestety, tamta to niby umowa 'przeniesienia' autorskich praw
    majątkowych, a ta 'sprzedaży' - tylko pola eksploatacji coś nie określone

  • 8. Data: 2010-02-04 20:30:36
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 03:30:05 +0100, Gotfryd Smolik news powiedział:

> [...]
    > praw autorskich w zakresie pól eksploatacji o których mowa w art.50 PA"
    > - na przykład - ale skutkuje to tym, że wskazane *w przepisie* na który

    A co w przypadku, gdy przepis się zmieni?
    Rozumiem, że cały myk jest po to, aby brana pod uwagę była jego nowa
    wersja?
    Tylko co w przypadku, gdy go skreślą, bo zostanie zastąpiony czymś innym?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 9. Data: 2010-02-05 09:49:43
    Od: "wsa" <w...@w...pl>

    Użytkownik "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wersja?
    > Tylko co w przypadku, gdy go skreślą, bo zostanie zastąpiony czymś innym?

    Dobra, przepisałem umowę na nową z już określonymi polami eksploatacji. W
    artykule jest zapis, iż w momencie zawarcia umowy pola eksploatacji muszą
    być ściśle określone (z istniejących obecnie), jednakże jeżeli powstaną nowe
    pola eksploatacji (rozwój technologii) to sprzedający prawa nie powinien
    stwarzać problemów do wykorzystania tych pół bez uzasadnionego sprzeciwu.