  • 1. Data: 2010-02-01 16:54:31
    Temat: Jak znaleźć informacje o dzierżawcy nieruchomości?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Jest sobie kawałek terenu na którym ktoś 40 lat temu postawił paskudny
    pawilon. I tenże pawilon kiedyś był sklepem, a od paru lat stoi nieużywany
    i niszczeje. A ja bym go chciał wynająć. Pawilon stoi na gruncie
    dzierżawionym od dzielnicy, natomiast budynek sam w sobie jest własnością
    prywatną.

    Problem jest następujący: jak dowiedzieć się kto dzierżawi ten teren?

    W urzędzie dzielnicy odbijam się od drzwi, wszyscy zasłaniają się ustawą o
    ochronie danych osobowych, jakby się zmówili :) Wydaje mi się to bzdurą, bo
    przecież można dowiedzieć się kto jest właścicielem danej działki/budynku i
    tu owa ustawa nie działa, w przypadku dzierżawy powinno być podobnie. Nikt
    też nie chce udzielic informacji o stawkach za dzierżawę tego terenu.

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-02-01 17:33:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

> [...]
    > teren?
    >
    > W urzędzie dzielnicy odbijam się od drzwi, wszyscy zasłaniają się

    Zasadą nr 1 w kontaktach z urzędami jest zadawanie pytań na piśmie.
    Wtedy odpowiedzi bywają mądrzejsze.

  • 3. Data: 2010-02-01 17:38:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 18:33:02 +0100, Alek napisał(a):

    > Zasadą nr 1 w kontaktach z urzędami jest zadawanie pytań na piśmie.
    > Wtedy odpowiedzi bywają mądrzejsze.

    Owszem, tak pewnie zrobię, ale na taką odpowiedź poczekam sobie pewnie ze 2
    tygodnie. A mi potrzeba na już...

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2010-02-01 18:24:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Owszem, tak pewnie zrobię, ale na taką odpowiedź poczekam sobie pewnie ze
    > 2
    > tygodnie. A mi potrzeba na już...

    Przejdź się do miejscowego zakładu energetycznego. Ktoś ma z nimi umowę,
    więc powinni wiedzieć. czy powiedzą, to już inna sprawa. Jak nie, to
    poszukaj ostatniej firmy, która tam działało i ich Zapytaj, z kim mieli
    umowę. Ostatni pomysł, to popytać wśród okolicznych firm i domów. Może ktoś
    będzie pamiętał przynajmniej, co tam było wcześniej.

  • 5. Data: 2010-02-01 19:06:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 1 Feb 2010 19:24:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przejdź się do miejscowego zakładu energetycznego. Ktoś ma z nimi umowę,
    > więc powinni wiedzieć. czy powiedzą, to już inna sprawa.

    Mogą nie powiedzieć? Ich to jeszcze bym zrozumial. Ale informacje o
    dzierżawach to przeciez chyba jest informacja publiczna, obywatel ma prawo
    wiedziec czy ciotka burmistrza nie wynajmuje przypadkiem atrakcyjnego
    terenu za 1 zl miesiecznie :)

> [...]
    > umowę. Ostatni pomysł, to popytać wśród okolicznych firm i domów. Może ktoś
    > będzie pamiętał przynajmniej, co tam było wcześniej.

    Ja wiem, co tam bylo wczesniej; jakis starszy gosc prowadzil kwiaciarnie.
    Niestety, mieszkancow juz przepytalem, dozorce takze, nikt nie wie gdzie
    ten pan teraz mieszka ani jaki ma nr telefonu. A po samym imieniu go nie
    zidentyfikuje. Eh.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2010-02-02 06:55:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 17:54:31 +0100, scream napisał(a):

    > Pawilon stoi na
    > gruncie dzierżawionym od dzielnicy, natomiast budynek sam w sobie jest
    > własnością prywatną.

    To jest sytuacja niemożliwa według obowiązującego w Polsce Kodeksu
    Cywilnego.

  • 7. Data: 2010-02-02 08:27:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 06:55:32 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > To jest sytuacja niemożliwa według obowiązującego w Polsce Kodeksu
    > Cywilnego.

    Niby czemu?

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2010-02-02 09:06:21
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > W urzędzie dzielnicy odbijam się od drzwi, wszyscy zasłaniają się ustawą o
    > ochronie danych osobowych, jakby się zmówili

    To nie proś o dane osobowe, tylko o np. adres albo telefon bez nazwiska.
    Sam adres nie jest daną osobową.

    Natomiast jeśli jest to dzierżawa wieczysta, to dane chyba powinny być w
    księdze wieczystej (wcześniej z rejestru geodezji musisz odczytać numer
    księgi).

    --
    Krzysztof

  • 9. Data: 2010-02-02 09:41:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 02 Feb 2010 09:27:43 +0100, scream napisał(a):

    > Niby czemu?

    Art. 48. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, do części
    składowych gruntu należą w szczególności budynki i inne urządzenia trwale
    z gruntem związane, jak również drzewa i inne rośliny od chwili
    zasadzenia lub zasiania.

  • 10. Data: 2010-02-02 11:31:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2010 09:41:57 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> [...]
    > składowych gruntu należą w szczególności budynki i inne urządzenia trwale
    > z gruntem związane, jak również drzewa i inne rośliny od chwili

    Trwale związane z gruntem :)

    --
    best regards,
    scream