  • 1. Data: 2007-07-14 18:48:02
    Temat: Czy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka pełnoletniego?
    Od: "Wytmnie @@po.pl" <n...@o...pl>

    Do znajomych przyszedł komornik w sprawie córki.Córka(wiek ok. 40 lat) nie
    mieszka i nie jest zameldowana u rodziców od wielu lat.Komornik otrzymał te
    wiadomośc w sposób bardzo grzeczny i kulturalny.Powiedzieli potem,że nie będa
    niczego podpisywać ani odpowiadać na żadne inne pytania .Komornik sie
    wściekł,zastraszył że jeszcze będą do niego przychodzić sami i że żle
    wychowali córkę (pewnie dlatego że ma długi).Czy komornik może sobie pozwolić
    na tego typu "odzywki"?
    Czy rodzina która nie ma nic współnego z sytuacja dłuzniczki musi odpowiadać
    na pyt.komornika,czy wystarczy że powie że dłuznik tu nie mieszka i nie wie
    gdzie przebywa ?Co zreszta polega na prawdzie.

    Pozdrawiam Jacek

  • 2. Data: 2007-07-14 19:25:52
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wytmnie @@po.pl" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wie
    > gdzie przebywa ?Co zreszta polega na prawdzie.

    Opdowiedzieć na pytania muszą, w sensie że nie może to być " nie powiem".
    Ale odpowiedź na każde pytanie może być "nie wiem. Córka tu nie mieszka". O
    ile jest to zgodne z prawdą. :)
    Jak już mu się pytania skończą to powinien sie pożegnać i sobie pójść.
    Wyskoki pt. źle sobie córkę wychowaliście raczej nie powinny się zdarzyć,
    ale w praktyce to nic mu nie można zrobić.
    Sąd mu najwyżej zwróci uwagę i tyle.

  • 3. Data: 2007-07-14 20:23:03
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Sat, 14 Jul 2007 14:25:52 -0500, "witek" <w...@g...pl.invalid>
    wrote:

    >Opdowiedzieć na pytania muszą, w sensie że nie może to być " nie powiem".
    >Ale odpowiedź na każde pytanie może być "nie wiem. Córka tu nie mieszka". O
    >ile jest to zgodne z prawdą. :)

    Uzasadnij, dlaczego *muszą* odpowiadać na jakiekolwiek pytania. Bucowi,
    który nieproszony nachodzi ich w domu.
    OIMW nawet przestępca lub podejrzany o przestępstwo może przed
    funkcjonariuszami organów ścigania, jak również przed sądem, odmówić zeznań.
    Dlaczego więc ci ludzie muszą zeznawać? Najlepiej podaj podstawę prawną.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 4. Data: 2007-07-14 21:02:30
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Circulus V." <b...@n...polbox.com> napisał w wiadomości
    > OIMW nawet przestępca lub podejrzany o przestępstwo może przed
    > funkcjonariuszami organów ścigania, jak również przed sądem, odmówić zeznań.

    A od kiedy to podejrzany składa zeznania??? :-o
    A od kiedy to nazywamy kogoś "przestępcą" przed wyrokiem??? :-o

    Piotr

  • 5. Data: 2007-07-14 22:22:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Circulus V." <b...@n...polbox.com> wrote in message

> [...]
    > OIMW nawet przestępca lub podejrzany o przestępstwo może przed
    > funkcjonariuszami organów ścigania, jak również przed sądem, odmówić

    Bo po pierwsze taka osoba nie jest przestępcą, która ma prawo składania
    odmowy zeznań, po drugie chyba ci się kodeksy pomyliły.
    Oni nie są na policji i nikt ich nie aresztował.

    > Najlepiej podaj podstawę prawną.

    KPC
    Art 761
    Organ egzekucyjny może żądać [ ....] jak również innych istytucji i osób
    nieuczestniczących w postępowaniu informacji niezbędnych do prawoadzenie
    egzekucji.
    Art 762.
    Za nieuzasadnioną odmowę udzielenia komornikowi wyjaśnień lub informacji
    [...] może być na wniosek wierzyciela lub z urzedy ukarany przez komornika
    grzywną do 500 zł.

    Przysługuje im prawo odmowy odpowiedzi na pytania takie jak przysługują one
    świadkowi. Niestety świadek nie ma możliwości powiedzienie nie bo nie.

  • 6. Data: 2007-07-15 08:40:08
    Od: "toowytnij@n...@o...pl" <n...@o...pl>

    > Opdowiedzieć na pytania muszą, w sensie że nie może to być " nie powiem".
    > Ale odpowiedź na każde pytanie może być "nie wiem. Córka tu nie mieszka". O
    > ile jest to zgodne z prawdą. :)
    Więc znajoma odpowiedziała że córka nie mieszka tu od wielu lat i na żadne
    inne pytania nie będzie odpowiadac,że ma 78 lat i kiedyś coś podpisała i miała
    z tego powodu kłopoty.Z tego co wiem to komornik sie zdenerwował dlatego że
    nie został wpuszcony do mieszkania.

> [...]
    > Wyskoki pt. źle sobie córkę wychowaliście raczej nie powinny się zdarzyć,
    > ale w praktyce to nic mu nie można zrobić.
    Nikt nawet nie ma zamiaru zakładać mu sprawy,tylko chocby z racji wieku uważam
    że zachował się skandalicznie.Myśle również że nie po długach należy oceniać
    czy ktoś jest dobrze czy żle wychowany.Różne są okoliczności popadnięcia w
    długi !!

    Dzięki i pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-07-15 13:02:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3966.000000a6.46991a62@newsgate.onet.pl Wytmnie @@po.pl
    <n...@o...pl> pisze:

> [...]
    > przychodzić sami i że żle wychowali córkę (pewnie dlatego że ma
    > długi).Czy komornik może sobie pozwolić na tego typu "odzywki"?
    Jasne, że może, przecież sobie pozwolił.
    Na czynności komornicze i sposób ich przeprowadzania przysługuje skarga do
    właściwego sądu.
    Nie łudź się jednak, że w opisanym przypadku to coś da. Ja kiedyś taką
    skargę złożyłem (zawiadomienie wetknięto mi w drzwi, nawet bez koperty, a
    tam przecież były dane osobowe). Po jakimś czasie dostałem z sądu pisemko,
    że komornik został pouczony (czy upomniany - nie pamiętam). I to wszystko.
    Nic o ukaraniu.

    > Czy rodzina która nie ma nic współnego z sytuacja dłuzniczki musi
    > odpowiadać na pyt.komornika,czy wystarczy że powie że dłuznik tu nie
    > mieszka i nie wie gdzie przebywa ?Co zreszta polega na prawdzie.
    IMO nie musi. Art. 261 KPC §1 (córka jest zstępną).
    Zresztą zawsze można odpowiadać nie wiem, nie pamiętam, nie znam, nie
    widziałem...;)

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-07-15 15:26:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "toowytnij@n...@o...pl" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > oceniać
    > czy ktoś jest dobrze czy żle wychowany.Różne są okoliczności popadnięcia w

    A ty myślisz, że komornicy to kwiat inteligencji polskiej?
    Wredna robota.

  • 9. Data: 2007-07-16 05:27:05
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > A ty myślisz, że komornicy to kwiat inteligencji polskiej?
    > Wredna robota.

    Myślisz, że sędziowie są lepszymi przykładami ? Niewiele mnie w tym zyciu
    zdziwiło tak, jak żująca gumę na rozprawie sędzina i mówiąca do mojej mamy
    przez "ty".

  • 10. Data: 2007-07-16 19:47:27
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Sat, 14 Jul 2007 17:22:54 -0500, "witek" <w...@g...pl.invalid>
    wrote:

    >Bo po pierwsze taka osoba nie jest przestępcą, która ma prawo składania
    >odmowy zeznań, po drugie chyba ci się kodeksy pomyliły.
    >Oni nie są na policji i nikt ich nie aresztował.

    Na to właśnie chciałem zwrócić uwagę. Uważam za niesprawiedliwe, że
    przestepca nie musi odpowiadać na niewygodne dla siebie pytania zadawane
    przez rozmaitych funkcjonariuszy represyjnych organów państwa, a praworządny
    obywatel nie ma takiej możliwości. Jako świadek *musi* zeznawać, jako 'inna
    osoba nieuczestnicząca w postępowaniu' też.

    Dzięki za rzeczową odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.