  • 1. Data: 2007-07-14 20:46:19
    Temat: Policja, rewizja, protokół
    Od: Krystian <k...@w...pl>

    przeszukalem grupe ale na moje pytanie nie znalazlem odpowiedzi, moze
    zle szukalem- wybaczcie,
    jest to pytanie czysto teoretyczne, sytuacja nigdy nie miala miejsca
    (w moim przypadku)
    Sprawa wyglada nastepujaco;
    Kontrola drogowa - funkcjonariusz ladnie sie przedstawia, kto i skad
    prosi o dokumenty, sprawdza, wszystko ladnie pieknie
    Funkcjonariusz prosi o otworzenie bagaznika samochodu, pokazania
    zawartosci popielniczki, schowka... i tu moje pytania
    czy mam prawo zadac protokolu przy rewizji samochodu? bagaznika?
    wnetrza pojazdu?
    jezeli tak to protokol ma zostac sporzadzony na miejscu? czy
    funkcjonariusz moze sporzadzic go pozniej w komendzie?
    jezeli moze go sporzadzic pozniej to jak on ma zostac dostarczony do
    osoby ktorej pojazd byl przeszukiwany ?
    chcialbym sie tez dowiedziec czy przy rewizji osobistej, na ulicy,
    protokoly musz byc sporzadzone tu i teraz czy moga byc pozniej ? tylko
    jak dostarczone?
    wiem ze takie zazadanie protokolu to tylko sprawi ze policjant sie
    zagotuje, ale chcialbym to wiedziec

  • 2. Data: 2007-07-15 03:14:32
    Temat: Re: Policja, rewizja, protokół
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krystian" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > zawartosci popielniczki, schowka... i tu moje pytania
    > czy mam prawo zadac protokolu przy rewizji samochodu? bagaznika?

    W którym miejscu jest tu rewizja? To jest obejrzenie i nie ma protokołu.
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2007-07-15 04:01:05
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krystian" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > czy mam prawo zadac protokolu przy rewizji samochodu? bagaznika?
    > wnetrza pojazdu?

    A co do przeszukania to poczytaj art. 227-230 kpk i będziesz wszystko
    wiedział.
    --
    Maluch

  • 4. Data: 2007-07-15 04:10:05
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Odnośnie przeszukania jeszcze art.44 kodeks postępowania w sprawach o
    wykroczenia.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2007-07-15 05:34:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krystian" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Kontrola drogowa - funkcjonariusz ladnie sie przedstawia, kto i skad
    > prosi o dokumenty, sprawdza, wszystko ladnie pieknie

    art.129 PoRD
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2007-07-15 05:40:55
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krystian" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > wiem ze takie zazadanie protokolu to tylko sprawi ze policjant sie
    > zagotuje, ale chcialbym to wiedziec

    Jakby miał gotować się z tego powodu to raczej nie poszedłby na żadne
    przeszukanie. Prędzej zagotuje się jak narobi się i nic nie znajdzie :).
    --
    Maluch

  • 7. Data: 2007-07-15 13:55:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Użytkownik "Krystian" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > art.129 PoRD

    Ty, zdecyduj sie wkoncu :)

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 8. Data: 2007-07-15 14:19:41
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f7d8vv$m9r$1@inews.gazeta.pl...

    s.com...

    > Ty, zdecyduj sie wkoncu :)

    Na co?. Podałem idealną podstawę do kontroli drogowej. Wszystko ładnie i
    pięknie, aby nie powiedzieć wzorcowo :)
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2007-07-15 18:14:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > jezeli tak to protokol ma zostac sporzadzony na miejscu? czy
    > funkcjonariusz moze sporzadzic go pozniej w komendzie?

    To zależy co to za czynność...
    1) kontrola osobista i przeglądanie zawartości bagażu - ustawa o Policji
    art.15, protokół tylko na wyraźne żądanie, może być w jednostce Policji,
    żadnego dostarczenia w późniejszym terminie, bo protokół podpisują obie
    strony, także i kontrolowany. Uzasadnione podejrzenie popełnienia czynu
    zabronionego: np. ktoś podbym autem doknał niedawno kradzieży itp. itd.
    2) przeszukanie - kodeks postępowania karnego/kodeks postępowania w sprawach
    o wykroczenia - protokół obligatoryjny, postanowienie prokuratora przed
    przystąpieniem do czynności albo dostarczone potem na żądanie
    przeszukiwanego. To się stosuje zazwyczaj w ramach konkretnego postępowania
    w jakiejś sprawie.
    3) sprawdzenie ładunku - kontrola drogowa- prawo o ruchu drogowym. Mam
    wątpliwości, czy w ramach zwykłej kontroli można się na to powoływać, wszak
    w samochodzie osobowym nie ma ładunku tylko osoby i ich bagaże, co innego
    ciężarowy samochód.
    4) Zwykła prośba. Jak się zgadzasz to ok, jak nie to wzbudzasz podejrzenia i
    patrz pkt.1. Zdania są podzielone, czy policjant może nawet w ramach prośby
    wydawać takie polecenia i co jak odmówisz.

    W praktyce jest to na zasadzie prośby lub inaczej - bardzo łatwo można
    uzasadnić zastosowanie pkt. 1.

  • 10. Data: 2007-07-15 18:38:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wątpliwości, czy w ramach zwykłej kontroli można się na to powoływać,
    > wszak w samochodzie osobowym nie ma ładunku tylko osoby i ich bagaże, co

    Jasne, że nie. Wogóle nie powinno być takiego żądania pokazania schowka przy
    zwykłej kontroli. No ale jak podejdzie się kierowcę i poprosi np. o
    pokazanie trójkąta, to jest szansa, że zobaczymy dobrowolnie co jest w
    bagażniku.
    --
    Maluch