  • 1. Data: 2007-07-14 11:22:29
    Temat: Prawa autorskie a praca dyplomowa
    Od: kots <k...@g...com>

    Witam
    Jest sobie taka sytuacja...
    Znajomy w ramach pracy dyplomowej - inzynierskiej, napisal program
    obslugujacy pewna "komorke" - inna niz dzial IT luj jego pochodne, w
    instutucji panstwowej - tudziez POLICJA ( w ktorej to pracowal w czasie
    pisania programu ).
    Oczywiscie jako ze to byla praca dyplomowa wszlkie prawa majatkowe
    posiada uczlenia.
    Jednoczesnie zarzad policji zostal o tym fakcie poinformowany
    (przynajmniej o tym ze program ten byl pisany w ramach pracy
    dyplomowej), uczlenia (pod "skrzydlami" ktorej kształcil sie znajomy)
    tez zostala poinformowana o fakcie korzystania ( lub zamiaru korzystania
    ) z tego softu.
    Dodatkowo zostal spisany protokol, w ktoreym to znajomy pisze iz nie
    rosci sobie zanych praw majatkowych do tego programu oraz ze jest jego
    autorem (nie bylo zadnej gratyfikacji ze strony policji wobec autora), a
    szczegolow dot. praw majatkowych (posiadanych przez uczelelnie)
    niepamieta.
    Teraz znajomy zamierza odejsc z policji jednak pojawily sie komplikacje
    gdyz zaczeto dochodzic do tego skad program jest, jak wyglada jego
    status prawny itp (po ok 4 latach uzytkowania). Naczlenik zaczal
    straszyc znajomego prokuratura twierdzac iz soft byl nielegalny itp.
    Czy cos moze grozic znajomemu ze strony prokuratury, czy to raczj sama
    policja ma sie czego obawiac - nie zalatwili sprawy z uczlenia?
    Dodatkowo program byl modyfikowany od czasu oddania go jako elementu
    pracy dyplomowej. Ew. czy legalnosc srodowiska w ktorym byl on napisany
    czy modyfikowany ma jakies z znaczenie w tej sprawie?

  • 2. Data: 2007-07-14 13:54:13
    Temat: Re: Prawa autorskie a praca dyplomowa
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    kots <k...@g...com> writes:

    [...]

    > Ew. czy legalnosc srodowiska w ktorym byl on napisany czy
    > modyfikowany ma jakies z znaczenie w tej sprawie?

    Dla coponiektórych pewnie ma.

  • 3. Data: 2007-07-14 14:03:21
    Od: "ML" <o...@g...pl>

> [...]
    > pisania programu ).
    > Oczywiscie jako ze to byla praca dyplomowa wszlkie prawa majatkowe

    Dlaczego? Podpisał z uczelnią jakąś umowę o przeniesienie na nią autorskich
    praw majątkowych?

  • 4. Data: 2007-07-14 18:08:46
    Od: kots <k...@g...com>

    ML pisze:

    > Dlaczego? Podpisał z uczelnią jakąś umowę o przeniesienie na nią autorskich
    > praw majątkowych?

    Z tego co wiem to piszac jaki kolwiek program w ramach pracy dyplomowej
    podpisuje sie pewnie oswiadczenie w ktorym to jest wlasnie informacja iz
    praca do programu ma tylko uczlenia. Chyba tek jest wszedzie - nie
    mozesz sprzedawac programu (bez wiekszych modyfikacji w zrodlach)
    pisanego w ramach pracy dyplomowej...

  • 5. Data: 2007-07-14 18:42:46
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    kots <k...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > praca do programu ma tylko uczlenia. Chyba tek jest wszedzie - nie
    > mozesz sprzedawac programu (bez wiekszych modyfikacji w zrodlach)

    Pierwsze słyszę. Ja sam właśnie piszę program (w ramach pracy dyplomowej) i
    nie podpisywałem żadnego takiego oświadczenia. Przy składaniu pracy dyplomowej
    mamy tylko podpisać zgodę na udostępnienie jej.

  • 6. Data: 2007-07-16 13:46:26
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    ML pisze:
    > Pierwsze słyszę. Ja sam właśnie piszę program (w ramach pracy dyplomowej) i
    > nie podpisywałem żadnego takiego oświadczenia. Przy składaniu pracy dyplomowej
    > mamy tylko podpisać zgodę na udostępnienie jej.
    Najwyraźniej to zależy od uczelni, ja robiłem projekt sieci komputerowej
    i też musiałem się zrzec praw do niego na rzecz uczelni.

    A wracając do wątku, skoro są papiery że program będzie użytkowany i
    posiadacz praw majątkowych wie o tym do gdzie tu jest nielegalność?
    Najwyraźniej naczelnik jest z tych co pisali słynny już dokument o
    posiadaniu pirackiego softu firmy "General Public Licence"

    p,M