eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka pełnoletniego? › Re: Czy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka pełnoletniego?
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka
    pełnoletniego?
    Date: Sat, 14 Jul 2007 17:22:54 -0500

    "Circulus V." <b...@n...polbox.com> wrote in message
    news:jsbi93pehdkrgpm06iiv9kvvekifenpqqp@4ax.com...

    > Uzasadnij, dlaczego *muszą* odpowiadać na jakiekolwiek pytania. Bucowi,
    > który nieproszony nachodzi ich w domu.
    > OIMW nawet przestępca lub podejrzany o przestępstwo może przed
    > funkcjonariuszami organów ścigania, jak również przed sądem, odmówić
    > zeznań.
    > Dlaczego więc ci ludzie muszą zeznawać?

    Bo po pierwsze taka osoba nie jest przestępcą, która ma prawo składania
    odmowy zeznań, po drugie chyba ci się kodeksy pomyliły.
    Oni nie są na policji i nikt ich nie aresztował.

    > Najlepiej podaj podstawę prawną.

    KPC
    Art 761
    Organ egzekucyjny może żądać [ ....] jak również innych istytucji i osób
    nieuczestniczących w postępowaniu informacji niezbędnych do prawoadzenie
    egzekucji.
    Art 762.
    Za nieuzasadnioną odmowę udzielenia komornikowi wyjaśnień lub informacji
    [...] może być na wniosek wierzyciela lub z urzedy ukarany przez komornika
    grzywną do 500 zł.

    Przysługuje im prawo odmowy odpowiedzi na pytania takie jak przysługują one
    świadkowi. Niestety świadek nie ma możliwości powiedzienie nie bo nie.