  • 11. Data: 2007-07-16 21:18:40
    Temat: Re: Czy rodzic musi odpowiadać na pytana komornika w sprawie dziecka pełnoletniego?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Circulus V." <b...@n...polbox.com> wrote in message
    news:u7in93trqp7qhe9ap1ajkevcisp3n0g1gj@4ax.com...

    > Na to właśnie chciałem zwrócić uwagę. Uważam za niesprawiedliwe, że
    > przestepca nie musi odpowiadać na niewygodne dla siebie pytania zadawane
    > przez rozmaitych funkcjonariuszy represyjnych organów państwa, a
    > praworządny
    > obywatel nie ma takiej możliwości. Jako świadek *musi* zeznawać, jako
    > 'inna
    > osoba nieuczestnicząca w postępowaniu' też.

    To dopiero byłoby represyjne państwo, gdyby trzeba było samemu na siebie
    donosić.
    To urząd ma udowodnić winę, a nie "winny" sam siebie skazać.

  • 12. Data: 2007-07-17 06:24:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2007 16:18:40 -0500, witek napisał(a):

> [...]

    Jest jeszcze ciekawiej - podejrzany może nie tylko odmówić zeznań, może
    także bezkarnie kłamać.

    > To dopiero byłoby represyjne państwo, gdyby trzeba było samemu na siebie
    > donosić.
    > To urząd ma udowodnić winę, a nie "winny" sam siebie skazać.

    Mimo wszystko bardziej podobają mi się zasady prawa brytyjskiego lub
    amerykańskiego. Tam przestępca też ma prawo odmówić zeznań, ale jeśli
    zdecyduje się zeznawać, to zeznaje pod przysięgą i ma obowiązek mówić
    prawdę. Jeśli skłamie, to odpowiada za falszywe zeznania tak jak każdy
    inny świadek.

  • 13. Data: 2007-07-17 06:34:41
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wytmnie @@po.pl <n...@o...pl> napisał(a):
    > Czy rodzina która nie ma nic współnego z sytuacja dłuzniczki musi
    odpowiadać na pyt.komornika,

    Rodzice mogą odmówić zeznań:
    http://www.prokuratura.jgora.pl/strony/swiadek_prawo
    .pdf

    ''osoba najbliższa dla oskarżonego może odmówić zeznań, przy czym prawo
    to trwa mimo ustania małżeństwa lub przysposobienia (art. 182 § 1 i 2 kpk.).
    Osobą najbliższą &#8211; w ujęciu prawnym jest: małżonek, wstępny, zstępny,
    rodzeństwo,
    powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku
    przysposobienia oraz
    jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu (art. 115 § 11
    kk).''

    WM

  • 14. Data: 2007-07-17 07:02:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 06:34:41 +0000, WM napisał(a):

    > Rodzice mogą odmówić zeznań:
    > http://www.prokuratura.jgora.pl/strony/swiadek_prawo
    .pdf

    A nie mylisz prawa karnego z cywilnym?

  • 15. Data: 2007-07-17 07:18:27
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > A nie mylisz prawa karnego z cywilnym?

    Komornik działa w ramach prawa cywilnego?

    WM

  • 16. Data: 2007-07-17 09:21:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WM wrote:

    > Komornik działa w ramach prawa cywilnego?

    Duh!

  • 17. Data: 2007-07-17 12:03:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 07:18:27 +0000, WM napisał(a):

    > Komornik działa w ramach prawa cywilnego?

    Będę szczery: Nie wiem czy to cywilne czy administracyjne. Ale ty wyraźnie
    twierdzisz, że działa w ramach prawa karnego - bo tylko w nim obowiązuje
    prawo odmowy zeznań.

  • 18. Data: 2007-07-17 13:59:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > przysposobienia oraz
    > jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu (art. 115 § 11

    A gdzie ty tu masz oskarżonego?

  • 19. Data: 2007-07-17 13:59:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Komornik działa w ramach prawa cywilnego?

    No na pewne nie w ramach karnego.

  • 20. Data: 2007-07-17 16:33:05
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > No na pewne nie w ramach karnego.

    ''Komornicy wykonują swoje czynności w sposób przewidziany
    przez przepisy kodeksu postępowania cywilnego''
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Komornik

    ''§ 5.3. Komornik nie może publicznie komentować czynności
    przeprowadzanych przez innego komornika,
    dba jednocześnie by nie czynił tego nikt z jego personelu.''

    Nawet pochwalić kolegi nie może ?

    ''§ 16.3. Komornik ma prawo posługiwania się w pracy zawodowej tytułem
    naukowym.''

    Kodeks etyki komornika:
    http://www.komornik.pl/kez.php3

    WM